loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 106 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (6)

وب سایت بروبچ ناروا آماده تبادل با کلیه وبلاگ ها

و

 

  

وبسایت ها می باشد

 

 

 

تبادل هم اتوماتیکه پس بجنب تا دیر نشده

 

 

محمد امین بازدید : 119 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (2)

همان‏طور که می‏دانید در ویندوزهای ویستا و 7 نحوه مشاهده آیکن فایلها و فولدرها و همچنین شورتکات های صفحه دسکتاپ دگرگون شده است و اشکال جدیدتری با ابعاد گوناگون آیکن ها به آن اضافه شده است. برای تغییر نحوه مشاهده آیکنها در پنجره های ویندوز، بایستی راست کلیک نمود و از منوی View یک گزینه را انتخاب کرد. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر شکل و اندازه آیکن‏های فایلها، فولدرها و شورتکات های دسکتاپ را به شکلی سریع و با بهره گیری از ماوس و کیبورد را به شما آموزش دهیم.

 

بدین منظور:
به صفحه دسکتاپ یا هر فولدری که قصد تغییر اندازه آیکن‏های موجود در آن را دارید بروید.
اکنون کلید Ctrl کیبورد را بگیرید و غلطک ماوس را بالا و پایین کنید.
با این کار به ترتیب آیکن‏های موجود در صفحه بزرگ و کوچک می‏شود.

این کار کاملاً مشابه آن چیزی است که می‏توان در مرورگرهای وب انجام داد.

 

محمد امین بازدید : 183 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط‌هایی نظیر کافی‌نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می‌توانید با آن سرگرم شوید.

 

بدین منظور:
ابتدا به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.
اکنون کلید PrtScr را بر روی کیبورد بزنید و از صفحه دسکتاپ عکس بگیرید.
از منوی Start به All Programs > Accessories رفته و بر روی Paint کلیک کنید تا Paint ویندوز اجرا شود.
در محیط Paint، کلیدهای ترکیبی Ctrl+V را فشار دهید و یا از منوی Edit بر روی Paste کلیک کنید تا عکسی که گرفته‌اید وارد برنامه شود.
حال از منوی File بر روی Save as کلیک نموده و فایل را با نام دلخواه و فرمت BMP در محلی ذخیره نمایید.
سپس از نرم افزار Paint خارج شوید.

اکنون بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی Arrange Icons By بر روی Show Desktop Icons کلیک نمایید تا تیک آن برداشته شود.
خواهید دید که کلیه آیکن‌های موجود در صفحه دسکتاپ ناپدید می‌شود.

در ادامه کار بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره Display Properties، به تب Desktop رفته و بر روی دکمه Browse کلیک کنید.
سپس تصویری که توسط Paint ذخیره کرده‌اید را انتخاب کرده و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
در پایان بر روی OK کلیک کرده و به صفحه دسکتاپ برگردید.

حتماً متوجه شدید که چه اتفاقی افتاده است! اگر متوجه نشدید سعی کنید در صفحه دسکتاپ بر روی یکی از شورتکات‌های موجود کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. قطعأ غیر ممکن است! در اصل شما تصویری غیر واقعی از صفحه دسکتاپ را به عنوان تصویر پشت زمینه قرار دادید و آیکن‌های دسکتاپ را نیز ناپدید کردید و حاصل چیزی است که می‌بینید.
حال فرض کنید سیستم را ترک کرده‌اید و شخص دیگری با سیستم کار می‌کند. قطعأ گیج خواهد شد! چرا که هر چه سعی میکند نمیتواند آیکن‌های صفحه دسکتاپ را انتخاب کند. در صورتی که سیستم هنگ نکرده و سایر قسمت‌ها به خوبی کار می‌کند.

برای بازگرداندن به حالت اولیه، کافی است یک تصویر دیگر را به عنوان تصویر پیش‌ زمینه ویندوز قرار دهید و مجدد Show Desktop Icons را فعال کنید.

محمد امین بازدید : 110 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

همان‏طور که می‏دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‏اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‏اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‏شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‏ای است. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‏کنید، با استفاده از این ترفند می‏توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

 

 

 

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید و عبارت mouse را تایپ نموده و Enter بزنید.
سپس در پنجره Mouse Properties به تب Hardware بروید و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده، به تب Power Management بروید.
اکنون تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارید.
با OK کردن پنجره‏های باز تغییر اعمال می‏شود و از این پس با حرکت دادن ماوس و یا کلیک، کامپیوتر از حالت Sleep خارج نمی‏شود.

 

همچنین برای این که با فشردن کلیدهای کیبورد نیز کامپیوتر از خواب بیدار نشود:
در منوی Start عبارت check keyboard را وارد نموده و Enter بزنید.
حال همانند بالا عمل کنید.

محمد امین بازدید : 140 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

 

بدین منظور:
یکی از نرم‏افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید که بر روی تمامی منوها و دکمه‏های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‏شود.
فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‏گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.
دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‏شود.

محمد امین بازدید : 119 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

در این گفتار به اختصار روش تایپ 10 انگشتی آموزش داده می شود. همانطور که می دانید، تایپ ده انگشتی مهارتی است که به شما امکان می دهد تا بدون نگاه کردن به صفحه کلید، با سرعتی بیش از 5برابر افراد عادی (180حرف در دقیقه) تایپ نمایید.

 

ارزش و اهمیت تایپ ده انگشتی

مدت دوره آموزش تایپ حرفه ای، به طور معمول در آموزشگاه های فنی و حرفه ای 4 ماه است که گاهی بیشتر نیز می شود. اما معتقدم که جهت آموزش این مهارت به افرادی که واقعاً انگیزه و پشتکار یادگیری آن را داشته باشند، یک جلسه نیز کافی بوده و بعد از آن در صورتی که تمرین مرتب و مکرر کنند، به مرور زمان در حد تایپیست های حرفه ای آموزش دیده ظاهر خواهند شد.


قدم اول

به صفحه کلید نگاه کنید. دو تا از دکمه های صفحه کلید روی خود برجستگی های کوچکی دارند که وجود آنها کمک می کند تا موقعیت این دو دکمه را حتی در تاریکی یا بدون نگاه کردن نیز بتوان پیدا کرد. دکمه های مذکور، حروف F و J می باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روی حرف J و انگشت اشاره دست چپتان را روی حرف F بگذارید.


قدم دوم

دو انگشت سبابه خود را روی دکمه SPACE مستقر نموده و 6 انگشت باقیمانده را به ترتیب روی دکمه های کنار حروف F و J بگذارید. (البته بدون فشردن دکمه ها) با مستقر شدن دستتان در این حالت، موقعیت تمامی دیگر کلیدها، نسبت به این 8 کلید ردیف وسط، قابل دسترس می باشد. این 8 دکمه را کلیدهای خانه (HOME KEYS) می نامند.

لازم به یادآوری است که علت مرتب نبودن دکمه های صفحه کلید به ترتیب الفبایی، آرایش آنها به ترتیب میزان کارایی است. 8 کلید خانه، پرکاربردترین حروف صفحه کلید به شمار می روند.


قدم سوم

برای تایپ کردن، هر کلیدی را که می خواهید فشار دهید باید از میان 8 انگشت ردیف وسط، فقط یک انگشت که به آن دکمه نزدیکتر است از جای خود بلند شده، کلید مذکور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد. پس از بازگشت انگشت به موقعیت اولیه، انگشت بعدی جهت فشردن دکمه بعدی از جای خود بلند شده، دکمه را فشرده و به جای خود باز می گردد. همینطور، هر دکمه ای را که می خواهیم فشار دهیم، فقط یک انگشت برای فشردن آن از جای خود حرکت کرده، آن کلید را فشرده و دوباره به جای خود باز می گردد.

 

روش تایپ 10 انگشتی با صفحه کلید

 

شروع تایپ سرعتی به روش صحیح:

به عنوان شروع، دست خود را به روش گفته شده روی کلیدهای مبنا گذاشته و هر یک از کلمات زیر (یا دیگر کلمات دلخواه) را در برنامه WORD به قدری تایپ کنید که احساس نمایید نوشتنشان (بدون نگاه به صفحه کلید) برایتان آسان شده است. هر کلمه، حدوداً دو خط.


الف) تمرین با حروف ردیف وسط:

سم، کشک، گک، ات، لب، شک،

بات،بابا ،الب، شبی، یاس، سال، لاک،

کمال، شیما، مینا، امشب، لک لک، نم نم


ب) تمرین با حروف ردیف وسط و بالا:

ضش، صس، ثی، قب، فب، چک، جک، حک، خم، هن، عت، غت

ضامن، صبا، ثمین، قلیان، فلفل، چنگک، جنگل، خلاص، همیشه، علما، غلام

فسنجان، فسقلی، فکستنی، ثنایی، قلقلی، قشنگ، عقاب، خفن، خنک


پ) تمرین با حروف ردیف های وسط، بالا و پایین:

ظش، طس، زی، رب، ذب، /ک، .م، ون، ئت، دت، زکی، رشت، دادار

ظله، طشت، زورو، رب انار، بند رخت، ظالم، طالبی، زنبور، روزی، ذلیل، دهکده، نائب،آبله

(نکته1: جهت نوشتن حرف آ کلیدهای SHIFT+H را بفشارید.)

(نکته2: کلید SHIFT همواره با انگشت کوچک دست مخالف دستی که حرف مربوطه را می زند فشرده می شود)

ملاحظه،کبوتر،آشکار

 

 

روش تایپ 10 انگشتی با صفحه کلید

 

قدم چهارم :

در شروع کار، ممکن است اجرای این روش، کمی برایتان دشوار بوده و یا احساس کنید روش کندی است. اما فراموش نکنید که به مرور زمان آنقدر در این کار ماهر خواهید شد که سرعت نوشتنتان با صفحه کلید چندان فرقی با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.

تمارین مربوط به کلیدهای اعداد، در اینجا آورده نشده، اما جهت اطلاع از انگشت متناظر با هر عدد، به رنگ دکمه ها در شکل زیر دقت نمایید. (کلیدهای همرنگ با انگشت مشابهی فشرده می شوند)

ممکن است با بلند شدن یک انگشت، انگشت دیگری نیز به طور غیر ارادی از جای خود بلند شود، اما این موضوع ایرادی نداشته و مهم این است که حتماً پس از فشار دادن دکمه مورد نظر، هر دو انگشت به جای اولیه خود باز گردند.

محمد امین بازدید : 119 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.

 

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم

وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.


ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید

در ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ

زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

 

ترفند شماره 4: گردش بین اسناد

اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد گردش کنید.

 

ترفند شماره 5: مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها

اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید. این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید. برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید.

 

ترفند شماره 6: ایجاد انتخابهای دایره شکل

زمانی که یک دایره رسم می کنید فتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند. شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره، دایره را از مرکز رسم نمائید. اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید.

 

ترفند شماره 7: حذف راهنماهای خط کشی

اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 8: تغییر تنظیمات Quick Mask

اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید.

 

ترفند شماره 9: حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها

با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید.

 

25 ترفند بسیار مفید در Photoshop

 

ترفند شماره 10: مخفی کردن حالت انتخاب

برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید. در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد.

 

ترفند شماره 11: خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید

اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است. برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 12: RGB و CMYK را همزمان ببینید

اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید. با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود. به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید. مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود.

 

ترفند شماره 13: راهنمای خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید

اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید.

 

ترفند شماره 14: برگرداندن آخرین انتخاب

اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید.

 

ترفند شماره 15: تولید کپی ها

زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید (ترفندستان) می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید. ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید. ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید.

 

ترفند شماره 16: سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها

اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید. این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند.

 

ترفند شماره 17: برگشت به حالت های پیش فرض فتوشاپ

احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فتوشاپ را ببندید. یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد.

 

ترفند شماره 18: چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند

این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است. شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید.

 

25 ترفند بسیار مفید در Photoshop

 

ترفند شماره 19: ترسیم خطوط مستقیم

اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید.

 

ترفند شماره 20: خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید

اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید.

 

ترفند شماره 21: ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی

کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید.

 

ترفند شماره 22: حذف لکه ها یا خراش های تصویر

اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد. روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید. پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند.

 

ترفند شماره 23: ادغام لایه های مرئی در یک حرکت

برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید.

 

ترفند شماره 24: گردش روی تصویر

در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید. برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید. برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید.

 

ترفند شماره 25: کنترل یا Tracking

Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات. برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید.

محمد امین بازدید : 139 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه میتوان به مدت زمان روشن بودن کامپیوتر پی برد؟ با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است.

 

برای این کار:
از منوی Start به Run بروید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
دستور net statistics workstation را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که متونی ظاهر میگردد.
در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.

محمد امین بازدید : 119 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

یکی از قسمت های پرکاربردی که روزانه کاربران با آن زیاد سروکار دارند محیط Control Panelویندوز است. به وسیله Control Panel میتوانید به نوعی قلب ویندوز را در دست بگیرید و تنظیمات مختلفی را انجام دهید. هم اکنون ترفندی را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن میتوانید به شکل بسیار سریع و تنها از طریق راست کلیک بر روی منوی دسکتاپ و انتخاب گزینه مربوطه وارد پنجره Control Panel شوید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی ویندوز ویستا امکان پذیر است.

 

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell

بر روی shell راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید و نام آن را Control Panel تنظیم کنید.
حالا بر روی Control Panel راست کلیک کرده و مجددأ New > Key را انتخاب کنید و این بار نام آن را command قرار دهید.
اکنون command را انتخاب کنید، سپس از قسمت دیگر صفحه بر روی Default دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده در قسمت Value عبارت زیر را وارد کرده و OK کنید:
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL

اکنون گزینه Control Panel در دسکتاپ شما به هنگام راست کلیک پدیدار شده است.

محمد امین بازدید : 123 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

مطمئناً شما هم به این موضوع آگاه هستید که برای انجام امور خاصی در ویندوز علاوه بر یک راه، نهایاتاً دو یا سه راه دیگر نیز وجود دارد. اما این بار ما قصد داریم تا 6 راه مختلف برای بستن پنجره‏های ویندوز به شما معرفی کنیم که یک از روشی متفاوت صورت می‏گیرد. فراگیری این نوع راه‏ها و ترفندها، بسیار به بالا رفتن تبحر و دانش شما در علم کامپیوتر کمک می‏کند.

 

شش راه مختلف برای بستن یک پنجره و کادرهای محاوره‏ای ویندوز عبارتند از:
1- کلیک بر روی دکمه مربع شکل قرمز رنگی که علامت ضربدر بر روی آن دیده می شود.
2- انتخاب منوی File و کلیک بر روی گزینه Exit در پنجره.
3- استفاده از کلیدهای ترکیبی Alt + F4 به هنگام باز بودن پنجره.
4- استفاده از Ctrl+Alt+Delete) Task Manager) و انتخاب پنجره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه End Task و بستن آن.
5- در یک پنجره باز، بر روی بالاترین قسمت پنجره (قسمت آبی) و در سمت مخالف علامتضربدر، بر روی نام پنجره راست کلیک کرده و Close را انتخاب کنید.
6- استفاده از این کلید ترکیبی Ctrl+W (این 2 کلید ترکیبی در بعضی موارد استثنا نیز دارد).

 

محمد امین بازدید : 245 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

ممکن است شما نیز از افرادی باشید که ترفندهای مختلفی را برای مشاهده و آزمایش بر روی سیستم خود امتحان میکنید. بخشی از این ترفندها مربوط به رجیستری ویندوز است که بخشی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن میتواند شما را دچار مشکلات زیادی کند. به همین دلیل برای این که خیال خود را از این بابت راحت کنید کافی است پیش از انجام ترفند، یک پشتیبان از کل رجیستری خود بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل به راحتی آن را به حال قبل بازگردانید. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از ویروس ها از داخل رجیستری به ویندوز شما رسوخ میکنند، با گرفتن پشتیبان از رجیستری میتوانید تا حدودی جلوی این مشکل را نیز بگیرید.

 

بدین منظور:
از منوی Start بر روی Run کلیک کرده و در محیط Run دستور regedit را تایپ نمایید.
در محیط رجیستری و از قسمت شاخه ها و زیر شاخه ها بر روی علامت (+) کنار My Computer کلیک کرده تا تمامی زیرشاخه ها بسته شود.
سپس از منوی بالا به File رفته و بر روی Export کلیک کنید.
حال مکان مناسبی برای ذخیره فایل پشتیبان انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید. (دقت کنید در پایین پنجره تیک گزینه All خورده باشد).
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پشتیبان از منوی File به Import رفته و فایلی که ساختید را Open کنید. سپس روی دکمه Yes کلیک کرده و سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.

محمد امین بازدید : 73 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟

از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟ حال اگر بخواهید نام این برنامه‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند. در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل اجراست.

 

 

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

 

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده

 

پس از وارد کردن این دستور، بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.
در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

product get name

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

output:c:\beytoote.txt product get name,version/

 

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

 

output:c:\beytoote.html product get name,version

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نام beytoote که شامل لیست برنامه‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.

محمد امین بازدید : 61 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

يک ترفند ساده شما مي‌توانيد کامپيوتر خود را در 4 ثانيه به صورت استاندارد خاموش کنيد،اين کار با نگه داشتن کليد پاور نيز امکان پذير است اما در دراز مدت قطعات کامپيوتر آسيب مي‌بينند در اين جا به روش صحيح آن مي‌پردازيم.

براي اين کار:

Windows Task Manger را باز کنيد(Ctrl+Alt+Del)

از منوي Shut Down در حالي که کليد Ctrl را نگه داشته ايد بر روي Turn Off کليک کنيد.

حال خواهيد ديد که پس از 4 ثانيه کامپيوتر شما خاموش مي‌شود.

نکته : اين ترفند بر روي تمامي گزينه هاي منوي Shut Down عملي خواهد بود براي مثال مي‌توان به جاي خاموش کردن سريع اينبار بر روي Restart کليک کنيد تا کامپيوتر 4 ثانيه بعد Restart بشود.

محمد امین بازدید : 60 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتمأ شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibernate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.

 

برای این‌کار:
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Power Options دوبار کلیک کرده تا پنجره Power Options Properties باز شود.
سپس به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Power Buttons و در زیر عبارت When I press the power button on my computer می‌توانید نوع کاربرد کلید Power را تعیین کنید.
اگر در حالت Standby باشد طبعأ سیستم در حالت Standby قرار می‌گیرد.
در صورتی که بر روی Hibernate تنظیم شود سیستم پس از فشردن کلید Hibernate می‌شود (نحوه فعال‌سازی Hibernate در این ترفند).
اگر به همان حالت قدیم یعنی Shutdown باشد سیستم کاملأ خاموش می‌شود.
اما اگر گزینه بر روی Ask me what to do تنظیم شده باشد پس از هر بار فشردن دکمه Power، پنجره Turn Of Computer نمایان می‌شود و شما می‌توانید هر گزینه‌ای که در آن لحظه دوست دارید را انتخاب کنید.
در نهایت اگر Do nothing را انتخاب کنید پس از فشردن کلید Power هیچ اتفاقی نمی‌افتد

 

محمد امین بازدید : 59 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

1- براي ايجاد يک Folder بدون نام

 

اول يک Folder ايجاد مي کنيم و بر روي آن Right Click مي کنيم و گزيته Rename را انتخاب مي کنيم در همين حال کليد Alt را پايين نگه داشته و از شماره هاي سمت راست صفحه کليد شماره 255 را مي زنيم و بعد Enter مي کنيم .

 

 

2- چگونه گزارش مشکل در Windows Xp را غير فعال کنیم ؟

 

Control panel خود را باز کنيد. بر روي Performance and Maintenance کليک کنيد . سپس به قسمت System برويد . بر روي Advenced کليک کنيد . بر روي error reporting در زير پنجره کليک کنيد . Disable error reporting را انتخاب کنيد و با فشار بر روي Ok از صفحات خارج شويد .

 

 

3- کليد ميانبر Internet Explorer

 

Ctrl+Enter اين کليد در نوار آدرس اينترنت اکس پلورر باعث گذاشته شدن خودکار کلمه هاي www & com ميشود .

 

 

4- پاک کردن URL از نوار آدرس

 

اگر بخواهيد يکي از URL هايي که در نوار آدرس ديده ميشود را پاک کنيد بايد از ريجستري استفاده کنيم.

 

اين کليد را در ريجستري پيدا کنيد :

 

HKEY_CURRENT_USER\Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs

 

به اين ترتيب در ستون سمت راست مي توانيد فهرس نشاني هايي که تايپ کرده ايد را ببينيد...روي هر کدام از آدرس هايي که نمي خواهيد راست کليک کنيد و گزينه Delete راانتخاب کنيد.

محمد امین بازدید : 60 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتماً تا به حال نام Windows Media Player را شنيده ايد و با آن کار کرده ايد. يکي از بهترين و معروفترين نرم افزارهاي مايکروسافت براي پخش فرمتهاي صوتي و ويدئويي در محيط ويندوز. اما ممکن است اطلاعات کافي پيرامون نسخه جديد مديا پلير يعني WMP 10 نداشته باشيد. در اينجا قصد داريم تا شما را با 20 ترفند مفيد اين نرم افزار آشنا کنيم.

Windows Media Player يکي از برنامه هاي پخش کننده صوت و تصوير است که به صورت آماده همراه با سيستم عامل ويندوز در کامپيوتر نصب مي شود. گرچه اين برنامه در تمام ويندوزها وجود دارد ولي شايد کمتر کاربري به صورت کامل با آن آشنا باشد. کاربران معمولا براي شنيدن يا مشاهده سرسري فايل هاي صوتي و تصويري از اين برنامه استفاده مي کنند و اگر بخواهند به طور جدي يا حرفه اي با يک

فايل چندرسانه اي کارکنند، به سراغ نرم افزارهاي ديگري چون Winamp،JetAudio،RealPlayer و... مي روند. البته شايد هم حق با اين کاربران باشد. چرا که WMP تا قبل از نسخه 10، برنامه زياد خوش دست و پرامکاناتي نبود. ولي با عرضه نسخه 10 اين برنامه، قضيه فرق کرده است. حالا برنامه خيلي برنامه خيلي زيباتر شده و امکانات زيادي دارد. ولي براي کساني که به نسخه 9 عادت کرده اند، با اين نسخه جديد شايد کمي سردرگم شوند. جاي منوها و ابزارها عوض شده و عموما به منوي View رفته اند. حتي Color Chooser هنوز هم وجود دارد و حالا مي توانيد طيف رنگ و ميزان پر بودن صفحه را خودتان انتخاب کنيد. به جاي انباشته کردن آن هم آيکون کوچک در صفحه Library، حالا يک دکمه More Info گذاشته شده که اطلاعات آلبوم و هنرمند را روشن يا خاموش مي کند. ديگر مجبور نيستيد يک Codec اضافي MP3 روي سيستم نصب کنيد يابا يک برنامه ديگر آهنگ هاي خود را Pi کنيد. مايکروسافت هنوز هم برفرمت WMA خود اصرار مي ورزد. ولي يک MP3 Codec هم به نام Fraunhofer در برنامه گذاشته که مي تواند با هرBit Rate به ريپ کردن آهنگ ها بپردازد.

 

 

1- منوها
اگر بخواهيد درويندوز WMP، تغييري ايجاد کنيد، اول بايد منوي مربوطه را بيابيد. با استفاده از دکمه کرکره اي کنار دکمه هاي کوچک ـ بزرگ کردن پنجره کليک راست کنيد. اگر دوست داشته باشيد، مي توانيد منوهاي استاندارد پنجره را فعال کنيد و امکانات بيشتري را ببينيد. براي اين منظور، از منويView، گزينه Menu Bar Options را انتخاب کنيد. در اين حالت، اگر گزينه Show Menu Bar را انتخاب کنيد، منوها فعال مي شوند و اگر گزينه Autohide Menu Bar را انتخاب کنيد، با بردن ماوس به قسمت منوها، آن قسمت ظاهر و سپس پنهان مي شود.

 

 

2- تغيير به MP3
براي کنار گذاشتن فايل هاي WMP، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و سپس به صفحه Rip Music برويد. در اين حالت، از قسمت Format گزينه MP3 را انتخاب کنيد. کيفيت صوت به طور پيش فرض روي 128kbps تنظيم شده است. ولي اگر بخواهيد، با حرکت کردن دکمه لغزان مربوطه، کيفيت را بهتر کنيد در همين صفحه، با کليک روي دکمه File Name مشخص کنيد که کدام اطلاعات در اسم فايل ها برايتان درج شود.

 

 

3- تغيير نام فايل ها
تنظيماتي که در منوي Tools، گزينه Option در صفحه Library وجود دارد، تعيين مي کنند که برنامه چه تغييراتي را مي تواند روي فايل هاي ريپ شده ايجاد کند. مثلا اگر گزينهRetrieve Additional Information را تيک بزنيد، اطلاعات ناقص را از طريق اينترنت کامل مي شود.

 

 

4- تغيير ترتيب فايل ها
اگر بخواهيد آهنگ هاي خود را در فولدرهاي مجزا براساس آلبوم يا نام هنرمند دسته بندي کنيد، بايد گزينه Rearrange Music را علامت بزنيد. درهمين جا مي توانيد با انتخاب گزينه Rename Music Files، از برنامه بخواهيد با درج اطلاعات جديد آهنگ ها، اسامي فايل ها را اصلاح کند. اين کارمخصوصا زماني خوب است که فايل هاي خود را با ابزارهاي مختلف و روش هاي متفاوت نام گذاري، ريپ کرده باشيد و حالا بخواهيد آن ها را يک دست کنيد.

 

 

5- مقايسه محتوا
قسمت Info Center که اطلاعات بيشتري درباره آلبوم يا تراک مي دهد، حالا جزئي از سرويس هاي اينترنتي WMP10 شده است. بنابراين اگر از يک سرويس، اطلاعات کافي به دست نمي آوريد، مي توانيد سرويس ديگري را امتحان کنيد. مثلا سايت Napster بيوگرافي کاملي درباره هنرمندان دارد.

 

 

6- راديو کجاست؟
راديوي اينترنتي حالا به قسمت Media Guide رفته است. از صفحه Guide گزينه Radio را انتخاب کنيد تا فهرستي از ايستگاه هاي راديويي و لينکي را ببينيد که صفحه Radio Tuner را باز مي کند. اين صفحه تمام ايستگاه هاي موجود در اينترنت را نشان مي دهد. اگر لينک Radio Tuner را در ستون سمت راست پيدا نکرديد، پايين برويد و روي لينک InternationWindowaMedia.com کليک کنيد و حالا دوباره صفحه Guide را باز کنيد. اگردوست نداريد تنظيمات بين المللي خود را تغيير دهيد، مي توانيد ازنشانيWindowsmedia.com /MyRadio.asp مستقيما به صفحه Radio Tuner برويد. بعد از انتخاب ايستگاه مورد نظر، روي دکمه Play کليک کنيد.

 

 

7- آهنگ هاي جواني
با استفاده از فهرست Year Released مي توانيد به آهنگ هاي زمان جواني خود مراجعه کنيد، يا فقط آهنگ هاي امسال را ليست کنيد. گزينه By Year هم هنگام ساخت Auto Playlist خيلي به درد مي خورد. اصلأ مجبور نيستيد تاريخ تمام تراک هايي که ريپ کرده ايد يا خريده ايد را تايپ کنيد. ويندوز WMP خودش اين کار را انجام مي دهد.

 

 

8- Playlist آسان
تراک ها را به قسمت Now Playing بيندازيد يا يک پلي ليست خودکار به صورت تصادفي درست کنيد. بعداز اين که آهنگ هايي را مرتب کرديد که مي خواهيد نگه داريد، با کليک روي دکمه Now Playing List گزينه Save Playlist As را انتخاب کنيد. با استفاده از منوي فرعي New List در همان منو، مي توانيد بدون اينکه مجبور باشيد به قسمت سمت راست پنجره برويد، به ساخت پلي ليست بپردازيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

9- افزودن سريع
دکمه کوچکي که در کنار کرکره Now Playing List قراردارد، انتخاب هاي فعلي را به فهرست Now Playing اضافه مي کند. اگر کشيدن و انداختن برايتان سخت است، مي توانيد از اين راه اقدام کنيد.

 

10- پلي ليست هاي مجزا
اگر فکر مي کنيد ساختن پلي ليست از طريق ديالوگ باکس راحت تر از کشيدن و انداختن است، با کليک روي Now Playing List و سپس Edit using Playlist Editor ديالوگ Edit Playlist بلافاصله باز مي شود.

 

 

11- تنظيم عکس
با WMP10 عکس ها را هم مي توانيد مرتب کند. اما تا وقتي دستگاه قابل حملي را به کامپيوتر خود وصل نکنيد که عکس ها را به سيستم منتقل مي کند، گزينه All Picture در صفحه Library ظاهر نمي شود. علت اين است که خود برنامه هيچ امکاني براي کارکردن روي عکس ها ندارد. يعني نه مي توانيد نمايش اسلايدي درست کنيد، نه نمايش بند انگشتي. داشتن کتابخانه عکس فقط به اين درد مي خورد که انتقال عکس ها به دستگاه قابل حمل آسان تر مي شود. گزينه هاي All Video و All TV از اين جهت در هر سيستمي هستند که تماشاي ويدئو و برنامه هاي ضبط شده تلويزيوني در کامپيوتر امکان پذير شود.

 

 

12- ستون هاي دلخواه
با کليک راست روي فهرست تراک هاي يک آلبوم يا هنرمند در صفحه Library منويي از ستون ها را ظاهر مي کند که قابل حذف و اضافه هستند. همچنين مي توانيد از کرکره Library Option گزينه Choose Columns را انتخاب کنيد که امکاناتي را براي تعيين زمان پخش شدن پلي ليست مي دهد. بنابراين اگر بخواهيد، مي توانيد فهرست خود را براساس آهنگ هايي مرتب کنيد که در تعطيلات آخر هفته گوش مي کنيد.

 

 

13- ديواره آتش
اگر مي بينيد برنامه هنگام پخش موسيقي آنلاين هرچندوقت يکبار چند ثانيه مکث مي کند، بد نيست ببينيد برنامه ديواره آتش شما بسته هاي UDP را متوقف مي کند يا نه. WMP براي Streaming محتوا، از اين بسته ها استفاده مي کند. اگر چنين باشد، برنامه مجبور است از پروتکل HTTP استفاده کند. اگر مي خواهيد بفهمد برنامه ازچه پروتکلي استفاده مي کند و آيا اين پروتکل مشکلي ايجاد مي کند يا نه، درهمان حالي که آنلاين هستيد، از منوي View گزينه Statistics را انتخاب کنيد و صفحه Advanced را ببينيد.

 

 

14- از هدفون استفاده کنيد
فيش هدفون روي درايو سي دي فقط براي پخش آنالوگ قابل استفاده است و آهنگ هاي ديجيتالي که ويندوز WMP پخش مي کند، از طريق اين فيش شنيده نمي شوند. اما اگر بخواهيد همين آنگ هاي ديجيتال را از طريق هدفون بشنويد،کافي است به Media Player بگوييد آهنگ ها را به صورت آنالوگ پخش کند. براي اين منظور، از منوي Tools، گزينه Option را انتخاب کنيد و به صفحه Devices برويد. درايو سي دي خود را انتخاب کرده و از صفحه Audio گزينه Playback to Audio را علامت بزنيد.

 

 

15- روشن کنيد
امروزه بيشتر کيبوردها دکمه پخش، مکث، صدا و...دارند. اگر شما چندين صفحه کليدي نداريد، بازهم مي توانيد از طريق صفحه کليد، Media Player را کنترل کنيد. F10 صدا را زياد، F9 صدا کم، و F8 صدا را قطع مي کند.CTRL +P شروع به پخش يا مکث مي کند، و CTRL+S پخش را قطع مي کند. با CTRL+F به تراک بعدي برويد و با CTRL+B به تراک به تراک قبلي. کليدهاي ميان برمتعدد ديگري هم وجود دارد که مي توانيد آن ها را از منوي Help پيدا کنيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

 

16- فشرده کردن فايل ها
اگر به خاطرکيفيت بهتر، فايل هاي ريپ شده را با فرمت WMA آزاد ذخيره مي کنيد،مي توانيد هنگام انتقال آنها به پخش کننده قابل حمل، کاري کنيد که فايل ها کوچک تر شوند. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و به صفحه Devices برويد. در اين حالت، دکمهAdvanced را کليک کنيد و گزينه Allow Audio Files to Convert را علامت بزنيد. با اين کار، Media Player هنگام انتقال فايل ها به دستگاه قابل حمل، فايل ها را فشرده مي کند.

 

 

17- فضاي ديسک
حاصل فشرده کردن فايل ها به صورت نامحسوس اين است که وقتي دستگاه قابل حمل خود را به سيستم وصل مي کنيد، لازم نيست خيلي صبر کنيد تا فايل ها تبديل شوند. اگر قصد داريد تعداد زيادي فايل را تبديل کنيد، ببينيد Media Player فضاي کار براي اين کار داشته باشد. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کنيد. به صفحه Devices برويد، دکمه Advanced را کليک کنيد، و سعي کنيد Amount of disk space را اضافه کنيد.

 

 

18- آهنگ ها انتخاب کنيد
حتي اگر Player هشتاد گيگابايتي داشته باشيد، باز هم بعيد است بتوانيد تمام آهنگ ها، فيلم ها و عکس هاي خود را داخل آن جاي دهيد. اگرگزينه سنکرون خودکار را فعال کرده باشيد، WMP موسيقي را نسبت به عکس و عکس را نسبت به فيلم اولويت مي دهد. بدون وصل کردن دستگاه به سيستم هم مي توانيد آهنگ هايي را تعيين کنيد که دوست داريد به دستگاهتان منتقل شوند. کافي است هر آهنگي را که دوست داريد، به صفحه Sync بيندازيد تا هروقت دستگاه را وصل کرديد، به طور خودکار از اين صفحه به دستگاه منتقل شوند.

 

 

19- حذف برنامه
اگر فکر مي کنيد نسخه 9 را بيشتر از 10 دوست داريد، مي توانيد WMP10 را از سيستم حذف کنيد. البته لازم نيست نسخه قبلي را مجددأ نصب کنيد. اگر سرويس پک 2 ويندوز XP را نصب کرده باشيد، بايد ابتدا گزينه Show Updates در بالاي ليست را علامت بزنيد. تنها عيب اين کار اين است که نما توانيد آهنگ هاي حفاظت شده را با نسخه هاي قبلي پخش کنيد؛ چون WMP10 از DRM متفاوتي استفاده مي کند.

محمد امین بازدید : 63 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده‏اند.

در این بخش نگاهی کوتاه به ۱۰ ویروس خطرناک کامپیوتری از آغاز فعالیت کامپیوتر‏ها تا به حال خواهیم داشت:

 

 

ویروس The Morris worm

در سال ۱۹۹۸ دانشجویی به نام رابرت موریس ، کرمی را وارد شبکه ی اینترنت کرد که بیش ار ۱۰ درصد از سیستم های متصل به شبکه ی اینترنت را آلوده ساخت و باعث از کار افتادن کانل آنها گردید. (در آن زمان حدود ۶۰ هزار کامپیوتر به شبکه ی اینترنت متصل بودند). موریس در حال حاضر استاد دانشگاه MIT است.

 

 

ویروس The Concept virus

این بد افزار اولین (۱۹۹۵) ویروس کامپیوتری بود که توانست فایل های (word) مایکروسافت را آلوده کند. این ویروس اولین بار تصادفا از طریق یک سی دی رام به مایکروسافت انتقال یافت و تنها در طول چند روز توانست خود را به عنوان گسترده ترین ویروس اینترنتی که تا آن زمان شناخته شده بود معرفی کند و توانست پرونده‏های شخصی فراوانی را از طریق ایمیل به اشتراک گذارد.

 

 

 

ویروس

CIH

CIH یا ویروس چرنوبیل (۱۹۹۸) هر ساله در ۲۶ آوریل ( ۶ اردیبهشت ) همزمان با سالگرد فاجعه هسته‏ای چرنوبیل اوکراین راه‏اندازی می‏شود. این ویروس با وارد کردن اطلاعاتی در یکی از تراشه‏های اصلی کامپیوترها می تواند باعث از کارافتادن کامل آنها شود. طراح این بد افزار، چن ایگ هو، توسط پلیس تایوان دستگیر شده است.

 

 

ویروس

The Anna Kournikova worm 

 

این کرم اینترنتی که ابتدا خود را بصورت تصویری از یک تنیس باز به نمایش گذاشت در واقع بدافزاری بود که توسط (جان دی ویت) طراحی شده بود. او در آخر با حکم دادگاه به کار خود پایان داد.

 

 

ویروسهای کامپیوتری

 

 

ویروس

I LOVE YOU

 

این ویروس با ارسال عبارت ILOVEYOU به تمام افراد حاضر در (address book) قربانیان، حجم وسیعی از کاربران اینترنت را در ماه می ۲۰۰۰ (اردیبهشت ۱۳۷۹) آلوده ساخت. این بدافزار به منظور ربودن کلمه عبور افراد در اینترنت برای سازنده ی فیلیپینی اش طراحی شده بود.

 

 

 

ویروس

The Melissa virus

 

ویروس Melissa اولین ویروس تحت ایمیل (۱۹۹۹) بود که توانست با موفقیت جمله‏ای از (simpson) را در فایل های (word) مایکروسافت قرار دهد. دیوید اسمیت طراح این ویروس بعد ها به جرم وارد ساختن خسارتی معادل ۸۰ میلیون دلار به زندان محکوم شد.

 

 

 

ویروس

The Blaster Worm

 

این کرم وحشی و خطرناک با حمله ای وسیع به وبسایت مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ و با استفاده از حفره امنیتی موجود در نرم افزار مایکروسافت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده ساخت. طراح این کرم هرگز پیدا نشد.

 

 

 

ویروس

Netsky and Sasser

 

ون جاخن، نوجوان آلمانی به خاطر طراحی کرم های مخرب Netsky و Sasser (در سال ۲۰۰۴) مجرم شناخته شد. او مسئول گسترش بیش از ۷۰ درصد بدافزار های شناخته شده در اینترنت تا آن زمان شناخته شد. اما پس از مدتی از زندان فرار کرد و در پایان توسط یک شرکت امنیتی به عنوان هکر قانونی (CEH) استخدام شد.

 

 

 

ویروس

OSX/RSPlug Trojan

 

در نوامبر ۲۰۰۷ (آبان ۱۳۸۶) اولین تروجان طراحی شده کسب درآمد مالی به سیستم عامل Apple حمله کرد. گسترش این حملات، ترسها مسئولین را مبنی بر حملات بیشتر در آینده به Apple توسط هکرها افزایش داد.

 

 

 

ویروس

Storm worm

 

این کرم در واقع با نشان دادن خبر فوری : "هوای بد و طوفانی اروپا را درنوردیده است." در سال ۲۰۰۷ بسیاری از کامپیوترها را در سراسر دنیا آلوده ساخت. میلیون‏ها کامپیوتر آلوده به این کرم ، قربانی حملات هکرها، اسپم‏ها و سرقت اطلاعات شدند.

محمد امین بازدید : 64 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستاهم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند. اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خودگنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثراً کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.

 

 

بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.
در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ، عبارت snip را وارد کنید.

پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی آن کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره این ابزار باز میشود.
با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:
Free-form Snip به شما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را میدهد.
Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده میشود.
Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره ای که اکنون باز است را به شما میدهد.
و در آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس میگیرد.


پس از گرفتن عکس از صفحه ، تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره میشود. اکنون شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ، تصویر خود را با انجام عمل Paste بازیابی کنید.

محمد امین بازدید : 82 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي توانيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .

 

محمد امین بازدید : 77 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

مکن است اين مسئله براي شما نيز پيش آمده باشد که دوست داشته باشيد سيستم خود را به حالتي تنظيم کنيد که به فرض پس از يک ساعت به شکل اتوماتيک خاموش شود. براي اين کار راه هاي مختلفي همانند استفاده از نرم افزارهاي متفرقه وجود دارد ، اما ويندوز XP نيز امکان اين کار را به شکلي مخفي داراست! بدين شکل که با يک عمل ساده ميتوان تايمري را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سيستم را خاموش خواهد کرد.

 

براي اينکار:
از منوي Start وارد Run شده و عبارت زير را وارد نماييد:
Shutdown -s -t TIME
دقت کنيد که به جاي عبارت TIME زمان دلخواهي که ميخواهيد سيستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانيه وارد نماييد.
به عنوان مثال قصد داريم تا کامپيوتر يک ساعت ديگر به شکل اتوماتيک خاموش شود ، براي اين کار کافي است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهايتأ Enter بزنيم.

پس از اين کار خواهيد ديد پنجره اي باز خواهد شد که تايمر آن تا زمان به صفر رسيدن و خاموش کردن سيستم کار خواهد کرد.


براي ریستارت کردن اتوماتيک هم ميتوانيد از دستور زير بهره بگيريد:
Shutdown -r -t TIME
براي متوقف کردن تايمر هم ميتوانيد دستور زير را در Run وارد کنيد:
Shutdown -a

محمد امین بازدید : 80 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

هميشه سئوالاتي از من پرسيده مي شد که فن کامپيوترم زياد سر و صدا مي کند يا اينکه چگونه مي توانم صداي فن را کمتر کنم؟ قبل از هر چيز اولين نکته اينکه وقتي فن شروع کند به ايجاد صداي اضافي معنيش اين نيست که دچار اشکال شده است و بايستي تعويض شود. پائين آمدن دور فن و عدم توانائيش در خنک کردن بخش مربوط به آن يک مبحث است و کثيف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث ديگري.
پائين آمدن دور فن زماني خطرناک است که شما بتوانيد پره هاي فن را در حين چرخش با دست متوقف کنيد ولي اگر در شرايطي غير از اين فن شما صداي اضافي در حين چرخش توليد مي کند ممکن است علتش گرد

و خاک گرفتن فن يا عواملي شبيه به آن باشد. کلا تميز کردن داخل کيس کامپيوتر و فن هاي آن به صورت ساليانه امر ضروري است و حتي در برخي موارد مثلا اگر شما در محلي نسبتا آلوده و پر گرد و غبار ساکن هستيد، سيگار ميکشيد و يا حيوان خانگي پشمالويي داريد توصيه مي شود اينکار را ? يا ? ماه يکبار انجام دهيد.

در کامپيوتر شما به صورت نرمال حداقل دو فن وجود دارد، يکي در داخل پاور يا منبع تغذيه آن و يکي هم روي پردازنده يا CPU نصب شده است. تميز کردن فن منبع تغذيه اگر فرد حرفه ايي يا در اصطلاح خودماني دست به آچاري نيستيد خيلي توصيه نمي شود. چون نياز است منبع تغذيه را از داخل کيس پياده کنيد بعد خود منبع را باز کنيد تا به فن برسيد، پياده کردن منبع تغذيه پيچيده نيست و قبلا در پستي با عنوان مونتاژ يک کامپيوتر / قسمت پنجم / منبع تغذيه يا پاور در موردش مفصل صحبت کرده ايم اما اينکه منبع تغذيه را کالبد شکافي کنيد و بخواهيد فنش را بيرون بکشيد و غيره در صورت نداشتن تسلط کافي ممکن است دردسر ساز شود، لذا با توجه به نوع پارو و ساختارش سعي کنيد فن آن را تا جايي که مي توانيد از بيرون و با استفاده از ابزارهايي مثل اسپري هاي فشرده هوا و غيره گرد گيري کنيد.
اما فن CPU تميز کردنش جز واجبات است خصوصا اگر CPU گران قيمتي داريد چون پايين آمدن دور فن CPU و ايجاد سر و صدا توسط آن در اثر گرد و غبار گرفتن، موي حيوانات و... مي تواند سبب بالا رفتن دماي CPU کاهش کارايي سيستم و حتي آسيب ديدن پردازنده ي شما شود.

 

فن کامپیوتر


لذا مواد لازم براي تميز کردن فن:
1- پيچ گوشتي ترجيحا چهار سو و در اندازه ي مناسب
2- روغن چرخ
3- چند عدد دستمال ترجيحا نرم و با قابليت جذب گرد و غبار

باز کردن کيس که چندان پيچيدگي ندارد و بر حسب نوع کيس و کمي فسفر سوزندان راحت مي توانيد آن را باز کنيد، پيدا کردن فن داخل کيس هم پيچيده تر از مورد قبلي نيست، اگر فن پيچ شده است پيچ ها را باز کنيد و بعد آن را از جايگاهش خارج کنيد، اگر حواستان جمع باشد نيازي نيست سيم برق فن را از مادربرد جدا کنيد ولي اگر فکر مي کنيد اين اتفاق ممکن است برايتان بيفتد يا لازم مي دانيد جدايش کنيد و حدس مي زنيد بعدا ممکن است در پيدا کردن محل اتصالش دچار مشکل شويد توصيه ميکنم با يک دوربين (موبايل) از محل اتصال اين سيم به مادربرد عکس بگيريد تا بعدا ديگر مشکلي نباشد.

فن را که بيرون کشيديد با يک دستمال (اگر به مقدار بسيار بسيار اندک رطوبت داشته باشد بهتر است) محيط بيروني و لابه لاي پره هاي آن را خوب تميز نمائيد.

بعد بر چسب روي قسمت مياني فن را به آرامي بلند کنيد تا محور فن مشخص شود، برخي از فن ها ممکن است بر روي محورشان يک لايه لاستيکي مانند يا شبيه به آن قرار داشته باشد که مي توان آن را نيز با نوک ناخن يا پيچ گوشتي بلند نمود و سپس يک يا دو قطره روغن با قطره چکان درون محور چرخش فن بچکانيد. (تصوير زير)

برچسب و ساير موارد ديگري را سرجايش برگردانيد و فن را مجددا درون کيس سوار کنيد، اطمينان حاصل کنيد فن به درستي روي CPU سوار شده و سيم آن به صورت کامل و در جاي صحيح به مادربرد متصل است و بعد کيس را ببنديد و سيستم را مجددا به برق بزنيد و روشن کنيد.
به احتمال زياد اينبار بعد از روشن شدن کامپيوترتان از عدم وجود صداي فن متعجب خواهيد شد!

محمد امین بازدید : 60 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

هافبک تيم فوتبال بارسلونا به حمايت از مهاجم اين تيم پرداخت.


 

در چند روز گذشته شايعات فراواني پيرامون مهاجم بارسلونا مبني بر خروج او از بارسا به گوش رسيده و تيم چلسي انگليس جدي ترين گزينه براي حضور داويد ويا شناخته مي‌شود.

با اين شرايط آندرس اينيستا به حمايت از مهاجم تيم خود پرداخت و معتقد است که داويد ويا يکي از بازيکنان کليدي کاتالان‌ها به حساب مي‌آيد و اميدوار است که او در نيوکمپ بماند.

اينيستا در واکنش به سوال خبرنگاران درباره خروج ويا عنوان کرد: من فکر نمي‌کنم که اين اتفاق رخ دهد. من شخصا چنين چيزي را دوست ندارم، چون ويا به عنوان يکي از بازيکنان کليدي ما به حساب مي‌آيد.

بارسلونا در شرايط فعلي با اختلاف 16 امتياز نسبت به رئال مادريد مقتدرانه صدرنشين لاليگا است.

 

محمد امین بازدید : 59 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

عضو کميته فني باشگاه استقلال گفت: در هرمزگان نه کتک خوردم و نه درگير شدم تنها يک جروبحث کوچک بود.‌


 

شاهرخ بياني در خصوص اتفاقات پس از ديدار آلومينيوم و استقلال و اينکه آيا او با ماموران درگير شده است، اظهار داشت: اتفاقا دوستان خيلي به ما محبت داشتند،‌ زماني که مي‌خواستيم به داخل رختکن برويم عده‌اي از افراد متفرقه مي‌خواستند وارد رختکن دو تيم بشوند که ماموران اجازه اين کار را به آنها ندادند.

وي افزود: اتفاقا يکي از ماموران علي اميري را با افراد متفرقه اشتباه گرفته بود که من به آنها گفتم، او معاون باشگاه استقلال است، نه کتک خوردم و نه درگير شدم. مگر کسي جرأت دارد من را بزند؟

عضو کميته باشگاه استقلال در خصوص پيروزي آبي‌پوشان مقابل آلومينيوم، گفت: استقلال خيلي خوب بود و روز به روز هم بهتر مي‌شود. خدا را شکر مي‌کنيم که تماشاگران بازي‌هاي زيبايي از استقلال مي‌بينند.
محمد امین بازدید : 62 جمعه 08 دی 1391 نظرات (1)

مربي پيشين تيم فوتبال استقلال با بيان اينکه ارزش يک بازيکن به کاپيتاني نيست، گفت: زماني که من در استقلال بازي مي‌کردم بازيکنان سر بازوبند کاپيتاني دعوا نداشتند و جايگاه هر بازيکني در تيم مشخص بود.


 

محمود فکري در گفتگو با مهر، در خصوص مشکلاتي که در تيم استقلال براي بازوبندي ايجاد شده است، اظهار داشت: بازيکناني که الان براي بازوبندي دعوا مي‌کنند خودشان را يک لحظه جاي طرفداران استقلال بگذارند. ارزش مردم خيلي بيشتر از اين حرف‌هاست. اگر بازيکنان الان براي استقلال و مردم ارزش قائل نشوند قطعا در آينده نامي از آنها نمي‌ماند.

وي افزود: ارزش يک بازيکن به بازوبند نيست بلکه اين بازيکن است که به بازوبند شخصيت مي‌دهد. همانطور که امير قلعه نويي هم گفت بازوبند فقط يک تکه پارچه است و منش و رفتار بازيکنان به آن ارزش مي‌دهد.

فکري با تاکيد بر اينکه زمان حضورش در استقلال سر بازوبند دعوا نبوده است، گفت: نسل‌هاي قبل از ما تا حدودي سر بازوبند دعوا داشتند ولي دوران ما اصلا چنين بحث‌هاي مطرح نبود. قبل از آنکه من در استقلال کاپيتان شوم، جواد زرينچه بازوبند را مي‌بست. آن زمان جايگاه هر بازيکن کاملا مشخص بود.

مربي پيشين استقلال همچنين در خصوص بازگشت فرهاد مجيدي به استقلال خاطرنشان کرد: بازگشت فرهاد هم مي‌تواند خوب باشد و هم بد چون جدايي او از استقلال همراه با حاشيه بود و برگشتش هم باعث بوجود آمدن مسائل مختلفي شد. به عنوان يک استقلالي اميدوارم حضور مجيدي باعث به هم خوردن تمرکز تيم و ايجاد فشارهاي مختلف نباشد و اين بازيکن بتواند به استقلال کمک کند.

"شايد يکي از اهداف مجيدي از بازگشت به استقلال، خداحافظي با پيراهن اين تيم باشد". فکري با بيان اين مطلب يادآور شد: خود من از بازيکناني بودم که چند سال در استقلال بازي کردم و دوست داشتم با پيراهن اين تيم از فوتبال خداحافظي کنم. آخرين سالي که در استقلال بازي مي‌کردم ناصر حجازي سرمربي شد و او به خاطر اينکه با امير قلعه نويي روابط خوبي داشتم مرا نخواست.

فکري در پايان گفت: حجازي به سابقه من در استقلال توجهي نکرد در حالي که من 14 سال در اين تيم بودم و موهايم را در استقلال سفيد کردم! به هر حال الان که خودم را جاي فرهاد مجيدي مي‌گذارم دوست ندارم اين اتفاق هم براي او رخ دهد.
محمد امین بازدید : 70 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

وين روني به دليل مصدوميت زانو در تمرينات يونايتد، سه هفته خانه نشين شد.


 

مهاجم ملي پوش منچستر يونايتد که در بازي برابر نيوکاسل به دليل مصدوميت غايب بود به دليل مصدوميت از ناحيه ليگامنت زانو ، سه هفته خانه نشين شد.

مهاجم ملي پوش يونايتد که در بازي شياطين سرخ برابر نيوکاسل نتوانست در ترکيب اين تيم قرار گيرد در بازي هاي فشرده منچستر يونايتد در تعطيلات کريسمس از جمله بازي شنبه تيم برابر وست برومويچ غايب خواهد بود.

علي رغم عملکرد بد اين مهاجم برابر سوانسي در ليگ برتر، فرگوسن قصد داشت تا با استفاده از اين بازيکن برابر نيوکاسل بتواند اين بازيکن را به روند گلزني بازگرداند. فرگوسن با ابراز ناراحتي از مصدوميت اين بازيکن گفت: " فکر مي کردم بعد از بازي بد با سوانسي، روني برابر نيوکاسل بدرخشد اما او را در لحظه آخر از دست داديم. در تمرين آخرمان براي بازي با نيوکاسل از ناحيه زانو مصدوم شد و نتوانست ما را همراهي کند و به همين خاطر نزديک به 3 هفته غايب خواهد بود.

در نبود وين روني، خاوير هرناندز و روبين فان پرسي به عنوان مهاجمان ثابت در تارکيب شياطين سرخ بازي کردند و عملکرد خوبي نيز از خود ارائه دادند. ديگر غايب منچستر يونايتد در بازي شب گذشته، دني ولبک بود که به دليل بيماري به جمع غايبان منچستر يونايتد پيوست. وين روني که امسال نتوانسته انتظارات را از خود براورده کند در طول دو سال گذشته طي 48 بازي براي يونايتد موفق به زدن 34 گل شده بود.

به اين ترتيب وين روني بازي‌هاي يونايتد برابر وست برومويچ و ويگان و بازي اين تيم در جام اتحاديه را از دست مي دهد.

فرگوسن همچنين در ادامه با تاييد مصدوميت ولبک گفت: اشلي يانگ دربازي برابر نيوکاسل مصدوم شد و فيل جونز نيز برابر سوانسي مصدوم شد تا جمع مصدومان ما تکميل شود.

فرگوسن درباره بازي ندادن به ويديچ که به تازگي از بند مصدوميت رها شده نيز گفت: او تازه يک بازي است که شرايط بازي کردن را بدست آورده است و نمي خواستيم تا ريسک کنيم. براي همين ويديچ به بازي گرفته نشد.
محمد امین بازدید : 49 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

مدير برنامه‌هاي کريم انصاري‌فرد گفت: او مي‌توانست در تابستان راهي اروپا شود اما همه چيز به پايان فصل موکول شد.


 

محمود فاضلي در خصوص آخرين وضعيت ترانسفر کريم انصاري‌فرد به اروپا اظهار داشت: من در روزهاي گذشته با رويانيان و کريم انصاري‌فرد صحبت‌هايي داشتم و پس از مشورت‌هايي که حتي با گل‌محمدي نيز انجام داديم به اين نتيجه رسيديم که تا انتهاي فصل بهتر است انصاري‌فرد به پرسپوليس کمک کند.

وي افزود: در صورتي که اگر اتفاق خاصي براي ترانسفر انصاري‌فرد در طول نيم‌فصل دوم بيفتد با نظر مديرعامل و مربي اين کار را خواهيم کرد البته فعلاً نظر اين است که او در انتهاي فصل در پرسپوليس بماند.

فاضلي در پاسخ به سؤالي که برخي‌ها مي‌گويند انصاري‌فرد دنبال بازار گرمي است، اظهار داشت‌: من به همه مي‌گويم بازارگرمي براي انصاري‌فرد هيچ معنايي ندارد. يک ماه پيش گفتم با توجه به اينکه من با مسئولان، بازيکنان و حتي مديران دورتمند آلمان بسيار نزديک هستم اما او پيشنهادي از اين تيم ندارد انصاري‌فرد در تابستان هم مي‌توانست به اروپا بيايد اما نشد همين الان هم او پيشنهادهاي خوبي دارد اما توافق شده 6 ماه ديگر در پرسپوليس بماند و براي اين بازيکن خوب ايراني نبايد شايعه بازارگرمي درست کرد.

 

محمد امین بازدید : 56 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

مدير برنامه‌هاي کريم انصاري‌فرد گفت: او مي‌توانست در تابستان راهي اروپا شود اما همه چيز به پايان فصل موکول شد.


 

محمود فاضلي در خصوص آخرين وضعيت ترانسفر کريم انصاري‌فرد به اروپا اظهار داشت: من در روزهاي گذشته با رويانيان و کريم انصاري‌فرد صحبت‌هايي داشتم و پس از مشورت‌هايي که حتي با گل‌محمدي نيز انجام داديم به اين نتيجه رسيديم که تا انتهاي فصل بهتر است انصاري‌فرد به پرسپوليس کمک کند.

وي افزود: در صورتي که اگر اتفاق خاصي براي ترانسفر انصاري‌فرد در طول نيم‌فصل دوم بيفتد با نظر مديرعامل و مربي اين کار را خواهيم کرد البته فعلاً نظر اين است که او در انتهاي فصل در پرسپوليس بماند.

فاضلي در پاسخ به سؤالي که برخي‌ها مي‌گويند انصاري‌فرد دنبال بازار گرمي است، اظهار داشت‌: من به همه مي‌گويم بازارگرمي براي انصاري‌فرد هيچ معنايي ندارد. يک ماه پيش گفتم با توجه به اينکه من با مسئولان، بازيکنان و حتي مديران دورتمند آلمان بسيار نزديک هستم اما او پيشنهادي از اين تيم ندارد انصاري‌فرد در تابستان هم مي‌توانست به اروپا بيايد اما نشد همين الان هم او پيشنهادهاي خوبي دارد اما توافق شده 6 ماه ديگر در پرسپوليس بماند و براي اين بازيکن خوب ايراني نبايد شايعه بازارگرمي درست کرد.

 

محمد امین بازدید : 65 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

مدير فني تيم دبيري تبريز با بيان اينکه برنامه سه ساله باشگاه دبيري قهرماني ايران و صعود به آسياست،گفت: جاي جام حذفي در فوتسال کشور خالي بود.


 

حسين شمس اظهار کرد: باشگاه دبيري تبريز در چشم‌انداز خود برنامه سه ساله‌اي را تدوين کرده که امسال در نخستين سال آن، هدف باشگاه قرار گرفتن در رده سوم است.

به گزارش فارس ، وي تصريح کرد: هدف‌گذاري تيم دبيري در دور برگشت صعود پله به پله است و اميدواريم در پنج هفته آينده بتوانيم جاي تيم‌هاي حفاري خوزستان و فرش‌آراي مشهد را گرفته و در رتبه سوم جاي گيريم.

شمس گفت: با توجه به اينکه مسير ما نسبت به اين دو تيم کم‌خطرتر است، اين مهم دور از دسترس نيست.

مدير فني تيم دبيري تصريح کرد: تا چند هفته پيش اختلاف امتيازات تيم دبيري با شهيد منصوري نزديک به 10 بود و کمتر کسي فکر مي‌کرد ما بتوانيم اين اختلاف امتياز را جبران کرده و ضمن رسيدن با اين تيم، از رتبه ششمي جدول جدا شويم و در مکان پنجم قرار گيريم.

شمس، در خصوص وضعيت تيم دبيري تبريز گفت: بعد از بازي خوب تيم مقابل حفاري خوزستان، تيم دبيري اعتماد به نفس خوبي پيدا کرده و دو پيروزي مقابل تيم‌هاي گاز خوزستان و هلال‌احمر آذربايجان‌شرقي کسب کرده است.

مدير فني تيم دبيري، به مديريت خوب باشگاه دبيري اشاره و خاطرنشان کرد: در باشگاه دبيري تبريز همه پرداخت‌ها طبق قرارداد به خوبي صورت گرفته و پاداش‌هاي نيز به موقع پرداخت شده است و مشکل مالي وجود ندارد که جا دارد از مدير عامل اين باشگاه، افشين دبيري تشکر شود.

وي گفت: حسين قضايي مربي جوان و آينده‌دار فوتسال ايران به تيم دبيري افزوده شده است و وي به همراه مربي بدنسازي تيم، حسين وطن‌پور کادر جواني را تشکيل داده‌اند که بسيار با انگيزه هستند.

مدير فني تيم دبيري افزود: جا دارد از زحمات مهدي غياثي مربي قبلي تيم دبيري نيز تشکر شود که زحمات فراواني براي اين تيم کشيدند و در حال حاضر نيز در کميته فني اين باشگاه عضويت دارند.

شمس با اشاره به اينکه جاي جام حذفي در فوتسال کشور خالي بود، تاکيد کرد: تيم‌هاي دسته يک و دسته دومي ليگ فوتسال کشور هيچ فرصتي براي عرض اندام بين تيم‌هاي مطرح کشور نداشتند و برگزاري جام حذفي اين فرصت را براي اين تيم‌ها فراهم مي‌کند که بتوانند توانايي‌هاي خود را به نمايش بگذارند.

وي افزود: جا دارد به آقاي افتخاري بابت اين پيشنهاد تبريک گفت و لازم است از همين امروز براي قهرمان جام حذفي حضور در تورنمنتي آبرومند و مطرح در نظر گرفته شود تا اين رقابت‌ها با پويايي بيشتر برگزار شده و تيم‌هاي حاضر انگيزه لازم را داشته باشند.

شمس، در مورد بازي تيم دبيري مقابل منصوري قرچک گفت: دو تيم در هفته‌اي برابر هم قرار مي‌گيرند که امتيازاتشان برابر بوده و برنده اين بازي مي‌تواند از ديگر رقيب همسايه خود پيشي گيرد.

وي افزود: تيم منصوري در قرچک تنها نبوده و انتظار حضور دو تا سه هزار نفر را در روز مسابقه داريم.

سرمربي سابق تيم ملي ايران ابراز داشت: با تدابيري که براي اين بازي انديشيده‌ايم سعي در گرفتن فشار تماشاگر و بازيکنان حريف و تسلط بر بازي هستيم.

وي با بيان اينکه منصوري پنج بازيکن ملي‌پوش دارد و حريفي آسان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ما نيز در طول هفته تمرينات منظمي را برگزار کرده، براي پيروزي و سه امتياز به ميدان مي‌رويم و حداقل کسب يک امتياز را از تيم دبيري داشته و در اين بازي اصلاً به باخت فکر نمي‌کنيم.

 

محمد امین بازدید : 65 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

بر اساس اعلام فدراسيون بين‌المللي آمار و تاريخ فوتبال مهاجم ملي‌پوش کشورمان در سال 2012 با به ثمر رساندن 21 گل در 31 بازي در رده پنجاه و هشتم قرار گرفت.


 

فدراسيون آمار و تاريخ فوتبال جهان با نزديک شدن به پايان سال 2012 فهرست نهايي گلزنان جهان را در اين سال منتشر کرد که بر اين اساس ليونل مسي مهاجم آرژانتيني بارسلونا با 50 گل زده بهترين گلزن جهان شد و کريستيانو رونالدو از رئال مادريد با 46 گل زده در جايگاه دوم ايستاد.

در مکان سوم اين فهرست هم آرتوراس ريمکوه‌سيوس از ليتواني قرار دارد که 35 گل زده است.

در اين فهرست نام کريم انصاري‌فرد مهاجم ملي‌پوش پرسپوليس هم به چشم مي‌خورد که با به ثمر رساندن 21 گل در رده 58 جهان قرار دارد.

مهاجم تيم ملي کشورمان در اين فهرست بالاتر از کريم بن‌زما ملي‌پوش فرانسوي رئال مادريد که او هم با 21 گل زده در مکان شصت‌ويکم است، اليور ژيرود مهاجم مون‌پوليه، نه‌نه مهاجم پاري سن ژرمن قرار دارد. 

ادين ازرد بازيکن گران قيمت چلسي هم با 20 گل زده در رده هشتاد و يکم قرار دارد. 

*فهرست 10 گلزن برتر به شرح زير است:

1- ليونل مسي، بارسلونا، 37 بازي، 50 گل زده

2- کريستيانو رونالدو، رئال مادريد، 38 بازي، 46 گل زده 

3- آرتوراس ريمکوه‌سيوس، سيايوليا ليتواني، 29 بازي، 35 گل زده

4- هنري هرناندز، هرديا کلمبيا، 29 بازي، 35 گل زده

5- باس دوست، هرنوين هلند، 34 بازي، 32 گل زده

6- بوراک ييلماز، ترابوزان اسپور ترکيه، 34 بازي، 32 گل‌زده

7- دژان داميانوويچ، سئول کره، 42 بازي، 31 گل زده

8- فان پرسي، منچستر يونايتد انگليس، 38 بازي، 30 گل زده

9- آرينتون نارسيسو، اکوادور، 43 بازي، 30 گل زده

10- کلاوس يان هونتلار، شالکه آلمان، 32 بازي، 29 گل زده

 

محمد امین بازدید : 79 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

اردوي تيم ملي نوجوانان ايران قبل از سفر به سن‌پطرزبورگ براي حضور در تورنومنت روسيه از امروز آغاز مي‌شود.


 

اردوي تيم ملي نوجوانان عصر امروز در کمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود.

تيم ملي ايران روز پنج شنبه 14 دي براي حضور در تورنمنت جام جهاني کوچک روسيه راهي سن‌پطرزبورگ مي شود. قبل از اين سفر به صلاحديد کادر فني تيم ملي، نوجوانان در اردويي با حضور 27 بازيکن حاضر مي شوند.

در همين راستا ملي پوشان نوجوان کشورمان از ساعت 14:30 دقيقه فردا در ورزشگاه تختي ورامين با تيم منتخب بزرگسالان ورامين بازي مي کنند.

اين اردو تا روز پنج شنبه ادامه دارد و در نهايت با خط خوردن 7 بازيکن تيم ملي نوجوانان با 20 بازيکن براي حضور در تورنومنت روسيه به سن‌پطرزبورگ سفر مي کند.
محمد امین بازدید : 64 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

مهاجم لاتزيو احتمال دارد در فصل نقل و انتقالات زمستاني راهي اينترميلان شود.


 

تيم فوتبال اينترميلان يکي از تيم‌هاي خواهان تومازو روکي مهاجم کهنه‌کار تيم فوتبال لاتزيو است.

مهاجم و کاپيتان لاتزيو که در اين فصل تنها در 3 ديدار به ميدان رفته است، چندان عملکرد خوبي نداشته و در نيم فصل اول ليگ ايتاليا بر خلاف ميروسلاو کلوزه که 10 گل زده است، موفق نشده گلي به ثمر برساند.

بر اين اساس گفته مي‌شود که اينترميلان خواهان جذب کاپيتان آبي‌هاي شهر رم است.

مدير برنامه‌هاي اين مهاجم 35 ساله در اين‌باره گفته است که ما به زودي در خصوص آينده تومازو با کلوديو لوتيتو رئيس باشگاه صحبت مي‌کنيم و مطمئناً لاتزيو در اولويت ما قرار دارد.

روکي از سال 2005 - 2006 بيش از 8 سال است که در لاتزيو حضور دارد.
محمد امین بازدید : 55 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

لوئيس فيگو در آستانه مراسم توپ طلاي جهان معتقد است هيچ چيز نمي تواند کريستيانو رونالدو را از دست يابي به عنوان مرد سال فوتبال جهان باز دارد.


 

لوئيس فيگو معتقد است با توجه به عملکرد اين بازيکن در رئال مادريد و تيم ملي پرتغال، کريستيانو رونالدو لايق دريافت عنوان مرد سال فوتبال جهان است.

لوئيس فيگو در گفت‌وگو با روزنامه ال موندو ديپورتيوو در اين رابطه گفت: کريستيانو رونالدو يکي از شانس هاي کسب تمامي جوايز فردي در سال است. او در رقابت هاي ليگا با رئال مادريد به عنوان قهرماني دست يافت و در رقابت هاي جام ملت هاي اروپا نيز عملکرد خوبي همراه تيم ملي پرتغال داشت.

فيگو که خود در سال 2000 موفق به کسب جايزه مرد سال فوتبال جهان شده است ادامه داد: خيلي سخت است که از بين مسي، رونالدو و اينيستا يک نفر را به عنوان مرد سال انتخاب کنيم. اما رونالدو در رئال مادريد عالي کار کرد، او هفت بار در طول دو فصل گذشته براي تيم مادريدي هت ريک کرده است. او امسال رقابت سختي با ليونل مسي براي کسب اين جايزه داشته است و به نظرم رونالدو شايسته کسب اين جايزه است.

فيگو درباره مقايسه زمان خود با اکنون درباره جايزه مرد سال فوتبال جهان گفت: در زماني که من در سال 2000 موفق به کسب جايزه مرد سال شدم چندين بازيکن به صورت يکسان شانس کسب اين جايزه را داشتند اما اکنون رقابت تنها بين دو بازيکن است و به همين خاطر زماني که من به عنوان مرد سال جهان انتخاب شده ام يکي از بزرگترين افتخاراتم در دنياي فوتبال شکل گرفت.

در مراسم مرد سال فوتبال جهان که هفتم ژانويه در زوريخ برگزار مي شود، کاپيتان هاي تيم هاي ملي فوتبال جهان به همراه سرمربيان تيم هاي ملي و روزنامه نگاران منتخب مرد سال فوتبال جهان در سال 2012 را انتخاب خواهند کرد.
محمد امین بازدید : 60 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

رييس کميته‌ فوتسال از توافق با ژورانديرو براي هدايت تيم ملي اميد و ادامه مذاکره با خسوس کاندلاس براي سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان خبر داد.


 

سيدرضا افتخاري درباره حضور خسوس کاندلاس و ژورانديرو روي نيمکت‌ تيم‌هاي ملي بزرگسالان و اميد فوتسال ايران، توضيح داد: مذاکراتمان با ژورانديرو به پايان رسيد و با او توافق کرديم تا در تيم‌هاي زير 22 سال و جوانان ايران فعاليت کند. به هر حال با وجود همه انتقادات عده‌اي هم معتقدند که ژورانديرو نفع‌هايي براي فوتسال پايه ايران داشته و شناخت خوبي هم پيدا کرده است. او به نوعي مربي استعدادياب است. البته همکاري با ژورانديرو بستگي به تامين حقوقش هم دارد. او پس از توافق با ما به برزيل بازگشت.

وي ادامه داد: مذاکراتمان با خسوس را همچنان ادامه مي‌دهيم و او هنوز در ايران است و ما هنوز تصميم قطعي نگرفته‌ايم، به هر حال هر چه که جلو مي رويم خيلي‌ها را مي‌شناسيم و کارايي،‌ تجربه و مديريت آنها را ارزيابي مي‌کنيم. خسوس را هم آزمايش خواهيم کرد تا ببينيم در کجا مي‌توانيم از او استفاده کنيم. اين را هم بگويم که ما به شدت در تنگنا هستيم. مربيان لايق براي سطح تيم ملي در ايران بيشتر از شش نفر نيستند، اما ما براي کادر تيم‌هاي ملي 12 نفر مي‌خواهيم که با اين رشته‌ها کادر تکميل نمي‌شود. براي مربي تراز اول خارجي هم آنقدري هم دستمان باز نيست. بنابراين ما با اين مسئوليت ها و موجودي‌ها در انتخابمان به مشکل مي‌خوريم، مربيان ايراني تقريبا در يک سطح هستند و اگر ما بخواهيم يکي از آنها را انتخاب کنيم بايد او کسي باشد که از نظر مديريتي، فني، تجربه و هوش بالاتر از بقيه باشد.

رييس کميته‌ فوتسال همچنين درباره برنامه‌اي که پيش‌تر مبني بر تست کردن چند مربي در تيم ملي اعلام کرده بود، تصريح کرد: يک سري بازي‌هاي دوستانه فرصت خوبي براي تست کردن است. به عنوان مثال مي‌توانيم خسوس را به اين صورت آزمايش کنيم. من با تجربه اي که دارم خيلي راحت مي‌توانم مربيان را به اين شکل امتحان کنم. همچنين هفته‌ آينده جلسه‌اي با آقاي علي آبادي خواهم داشت تا درباره ميزان اعتباري که براي انتخاب مربي اختصاص مي‌دهند صحبت کنيم. شايد اگر شرايط مهيا بود، مربي بهتر و تراز اول جهان را مي‌آورديم. با اين حال هنوز هيچ چيز مشخص نيست.

افتخاري همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين که آيا با توجه به خواسته اهالي فوتسال، بازيکنان و مردم حاضر به بازگرداندن حسين شمس به تيم ملي است يا نه؟ مطرح کرد: به اعتقاد خودم شمس از نظر مديريتي و فني خيلي خوب است و کسي هم منکرش نيست. اما حاشيه‌هاي که او براي خودش درست کرده مزاحم کارش مي‌شود. البته شمس هم در اين حاشيه‌ها بي‌تقصير نبوده و مي توانست طوري رفتار کند که فضا آرام شود. با اين حال شمس از گزينه‌هاي سرمربيگري تيم‌هاي ملي است و ما در حال بررسي هستيم تا ببينيم مي‌توانيم از وي استفاده کنيم يا نه.

وي افزود: نمي‌توانم بدون نظر گرفتن از رييس فدراسيون و اعضاي هيات رييسه سرمربي را معرفي کنم و براي انتخاب هر مربي بايد دليل محکمه پسندي داشته باشم، چون اين‌ها بايد حمايت کنند. همچنين از يک جاهايي در بيرون از فدراسيون و همچنين از طريق به خدمت گرفتن گروه‌هايي بايد فوتسال حمايت شود. من با قديمي‌هاي فوتبال و پيشکسوتان صحبت کرده‌ام، به هر حال حيطه مربيان محدودتر است. همين تعداد کم را هم به بهانه‌اي کنار زدند. اين بهانه‌ها راه برگشت را بسته است، اما ما در حال مذاکره هستيم تا مشکلات حل شود و بتوانيم از اين افراد که حاشيه داشته‌اند استفاده کنيم. اصلا شايد پنج ماه ديگر اتفاقي بيفتد که راه را هموار کند و بتوانيم با برخي همکاري داشته باشيم.

رييس کميته‌ فوتسال با اشاره به مخالفت برخي به حضور دوباره شمس در تيم ملي، تاکيد کرد: نمي‌خواهم وارد جزئيات شوم، اما برخي از افراد فضا را طوري مسموم کرده بودند که نه شمس، بلکه هر مربي که مي‌آمد نمي توانست کار کند. وقتي عده‌اي مخالف و موافق باشند شروع به سم پاشي عليه يکديگر مي‌کنند. ما اگر مربي خارجي بياوريم داخلي‌ها اعتراض مي‌کنند و اگر داخلي را انتخاب کنيم عده‌ ديگر مخالف هستند. در حال حاضر نظر کارشناسان و اهالي فوتبال را جمع مي‌کنم و با خيلي ها صحبت کرده‌ام. خودم مي گويم که شمس از نظر مديريت تجربه و فني خيلي خوب است و ما در حال بررسي اين موضوع هستيم.

افتخاري همچنين درباره تشکيل کميته‌ فني بيان کرد: 10 نفر را انتخاب ‌کرده‌ايم که تاکنون با شش نفر از آنها صحبت کرده‌ام و با بقيه هم جلسه خواهيم داشت. از بين اين 10 کارشناس پنج نفر را انتخاب و کميته‌ فني را تشکيل مي‌دهيم. اين کميته‌ در خصوص مربيان تيم ملي نظر خواهد داد و مربي تيم ملي به دست همين افراد انتخاب مي‌شود. سپس من مربي را به هيات رييسه فدراسيون معرفي مي‌کنم تا اگر موافقت شد حکمش را بزنند.

وي همچنين با اشاره به اين که از خسوس کاندلاس براي آموزش مربيان ليگ برتري استفاده خواهد کرد، درباره مخالفت برخي کارشناسان با تدريس او گفت: منتقدان از خسوس شناخت ندارند، آيا آنها رزومه خسوس را ديده‌اند؟ اين مربي تاکنون تيمش را پنج بار قهرمان جهان کرده است. خودتان کجاي کار هستيد که او را قبول نداريد. بسياري از مربيان تراز اول دنيا شاگرد خسوس بوده‌اند.

افتخاري در پايان نيز در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که سرمربي تيم ملي تا چه زماني معرفي مي‌شود؟ اظهار کرد: بازي‌هاي ليگ برتر در تاريخ 13 اسفند به پايان مي‌رسد و تيم ملي هم 16 اسفند بايد به روسيه برود. در بين بازي‌هاي ليگ هم يکسري اردوهاي تدارکاتي دو، سه روزه خواهيم داشت، بنابراين فرصت زيادي نداريم و تا پايان ماه جاري بايد کادر فني مشخص شود.

 

محمد امین بازدید : 66 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به بیش از 64 میلیون لیتر در روز افزایش یافته به طوری‌که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی بیش از پنج درصدی برخوردار شده است.
مهر: همزمان با افزایش مصرف بنزین در سالجاری، دولت با حذف سهمیه بنزین خودروهای جدید و صفر کیلومتر داخلی که حجم موتور بالای 1800 سی سی دارند، سناریوی حذف سهمیه بنزین خودروهای لوکس را کامل کرد.

  از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به بیش از 64 میلیون لیتر در روز افزایش یافته به طوری‌که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی بیش از پنج درصدی برخوردار شده است.

افزایش غیر منتظره مصرف بنزین در سالجاری موجب شده است که دولت سیاست های جدیدی را به منظور کاهش و مدیریت مصرف این فرآورده نفتی در دستور کار قرار دهد و از این رو از ابتدای مهر ماه سالجاری سهمیه بنزین خودروهای آزاد از 500 به 300 لیتر در ماه کاهش یافت.
 
پیش از آن هم در خرداد ماه سالجاری طرح تبدیل سهمیه های بنزین 100 به 400 تومان اجرا شد که با اجرای این پروژه عملا بنزین در آستانه تابستان سالجاری به صورت 2 نرخی به خودروها عرضه شد.
 
در آخرین تصمیم گیری‌های جدید بنزینی دولت هم پس از اولتیماتوم به موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی، قرار است از ابتدای بهمن ماه سالجاری سهمیه بنزین خودروهای جدید و صفر کیلومتر داخلی که حجم موتور آنها بالای 1800 سی سی دارند به طور کامل حذف شود.
 
نکته قابل توجه حذف سهمیه بنزین این دسته خودروها آن است که متوسط مصرف این خودروها در مقایسه با برخی از خودروهای پرمصرف داخلی انواع پژو پارس، 405، 206 صندوق دار و بدون صندوق، پراید، مگان دنده‌ای، تندر 90 و انواع سمند بسیار کمتر بوده است.
 
پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مقرر شده بود که به تمامی خودروهای کمتر از 2000 سی.سی قدرت موتور سهیمه بنزین اختصاص یابد که با اجرای این طرح جدید برخی از خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی مونتاژ و یا تولید می‌شوند دیگر سهمیه بنزین دریافت نخواهند کرد.
 
نام خودرو قدرت و توان موتور
زانتیا 2000 سی.سی
هیوندا آوانته 2000 سی.سی
مگان 2000 1998 سی.سی
پژو 407 2000 سی.سی
قشقائی 1997 سی.سی
سمند سریر 1800 سی.سی
لیفان ایکس 60 1800 سی.سی
مزدا سه 2000 سی.سی
وانت مزدا 1998 سی.سی
ام.وی.ام 530 1971 سی.سی
ایکس 33 1971 سی.سی
 
سناریوی حذف سهمیه بنزین خودروهای لوکس کامل شد
 
از ابتدای بهمن ماه سالجاری خودروهایی همچون زانتیا، هیوندا آوانته، پژو 407، مزدا سه با 2000  سی.سی قدرت موتور، خودروهایی همچون مگان 2000، سمند سریر، قشقائی، لیفان x60، وانت مزدای دوکابین و تک کابینه، ام.وی.ام 530 و x33 که دارای توان بین 1800 تا 2000 سی.سی قدرت موتور بوده هم سهمیه بنزین اختصاص نمی یابد.
 
از سوی دیگر برخی از خودروهایی که طرفداران بیشتری در کشور دارند همچون نیو پیکاپ، نیو مورانو، پیکاب، رونیز، ماکسیما، سوزوکی کیزاشی، سوزوکی گراند ویتارا، تیانا، سیبا ون، نارون، وانت کاپرای تک و دوکابین هم که دارای توان موتور بین 2000 تا 2500 سی.سی موتوری هستند هم اصلا رنگ سهمیه بنزین 400 تومانی را به خود نمی بینند.
 
این در حالی است که سهمیه بنزین خودروهای لوکسی همچون هیوندا جنسیس، تویوتا لندکروز، پرادو، لکسوس، انواع مدل بی.ام.وی، مازاراتی، نسل جدید بنزها و انواع پورشه هم به صورت کاملا آزاد و با قیمت 700 تومانی محاسبه و عرضه می شود.
 
در همین حال برخی از خودروهای وطنی همچون انواع سمند ال.ایکس، اس.آی، پژو 405 و پژو پارس با توان موتور نزدیک به 1800 سی.سی فعلا از سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی بهره می‌گیرند.
 
انواع وسائل نقلیه سهمیه بنزین/روزانه
شخصی سواری 21 میلیون لیتر
موتورسیکلت 7 میلیون لیتر
آژانس تاکسی 1.6 میلیون لیتر
مسافربر ساماندهی شده  530 هزار لیتر
خودرو آموزشگاه 230 هزار لیتر
امداد و آمبولانس 130 هزار لیتر
وانت بار- نیسان 14 میلیون لیتر
تاکسی درون شهری 3.6 میلیون لیتر
تاکسی برون شهری یک میلیون لیتر
 
جزئیات سهمیه روزانه بنزین 400 تومانی انواع خودروها
 
به گزارش مهر، آمارهای رسمی نشان می دهد که در حال حاضر انواع خودروهای شخصی روزانه 21 میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومانی در سطح کشور مصرف می کنند.
 
همچنین روزانه موتورسیکلت ها هفت میلیون لیتر، مسافربرهای ساماندهی شده 530 هزار لیتر، آژانس ها 1.6 میلیون لیتر، خودروهای آموزشگاه های رانندگی 230 هزار لیتر، تاکسی های درون شهری 3.6 میلیون لیتر، انواع وانت بار و نیسان 14 میلیون لیتر، آمبولانس و خودروهای امدادی 130 هزار لیتر و تاکسی های برون شهری یک نیلیون لیتر بنزین 400 تومانی مصرف می کنند.
 
میزان فروش بنزین آزاد با نرخ 700 تومانی هم با وجود کاهش 200 لیتری سهمیه ماهانه خودروها نه تنها با کاهش روبرو نشده است که روزانه بیت 10 تا 15 میلیون لیتر در جایگاه های سوخت به فروش می رسد.
 
در نهایت بر اساس اعلام مسئولان مختلف وزارت نفت هم اکنون بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است و حداقل تا پایان تعطیلات نوروز برنامه ای برای سوختن این این سهمیه‌ها ابلاغ نشده است.
محمد امین بازدید : 43 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 18 درجه آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.
مهر: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با اعلام رمز "یا حسین(ع)" توسط دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از عرشه زیر دریایی طارق از محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شد. 
 
این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 18 درجه آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. 
 
این رزمایش از ساعات ابتدایی روز جمعه آغاز شد و طی شش روز و در قالب شش مرحله در حریم آب‌های داخلی و بین‌المللی با حضور یکان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوها، ناوچه‌ها، سامانه‌های موشکی و نیروهای ویژه و تخصصی آغاز خواهد شد. 
 
در این رزمایش طی مراحل مختلف، تاکتیک‌های نوین کشف، شناسایی و علامت‌گذاری و همچنین انهدام مواضع نیروی مهاجم به اجرا گذاشته می‌شود. 
 
رزم سطحی، زیرسطحی، رزم موشکی و هوایی، به‌کارگیری اژدرها و پهپادها و همچنین تمرین جنگ‌های الکترونیکی از دیگر بخش‌های رزمایش بزرگ ولایت 91 نیروی دریایی ارتش است.
محمد امین بازدید : 61 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

ابتدا قصد داريم به معرفي چند کليد کاربردي در محيط ويندوز بپردازيم که با استفاده از آنها مي‌توانيد تنها با دو کليد، يکي از برنامه هاي موجود در ويندوز را فراخواني کنيد. اين کليدها مي‌توانند سرعت شما را در کار با کامپيوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه اي تر جلوه دهند.

• شما مي توانيد با نگه داشتن کليد WINDOWS و در همان حالت که آن کليد را نگه داشته ايد کليد E را بزنيد مشاهده مي کنيد که MY COMPUTER فعال مي شود .

• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد D را بزنيد مشاهده مي کنيد که SHOW DESKTOP نمايان مي شود. براي آنکه با مفهوم اين جمله آشنا شويد قبل از اجرا اين ترفند يک پنجره مانند MYCOMPUTER باز داشته باشيد. بعد از اجراي اين ترفند مي بينيد که صفحه فعال شما به صورت HIDEN قرار مي گيرد.

• با نگه داشتن کليد WIDNOWS، کليد R را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره RUN در سيستم شما اجرا مي شود.

• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد F را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره SEARCH براي شما فعال مي شود .

• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد U را بزنيد مشاهده مي کنيد که برنامه UTILITY MANAGER فعال مي شود .

• اگر همين ترفند را براي ساير کليدها امتحان کنيد خواهيد ديد که اگر برنامه اي در DESKTOP داشته باشيد که ابتداي آن با همان حرفي که شما زده ايد شروع شود اجرا مي شود.

در بخش دوم به نحوه استفاده از کي‌برد براي سرعت بيشتر در انجام عمليات‌هايSTANDBY ، HIBERNATE ، LOGOFF ، RESTART ، SHUTDOWN و SWITCH USER مي پردازيم.

 

 

بدين منظور:

• براي SHUTDOWN:

براي SHUTDOWN نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START حرف U انگليسي را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم خاموش مي‌شود.

 

• براي RESTART:

براي RESTART نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس R را با اندكي مكث بزنيد. خواهيد ديد كه سيستم RESTART مي‌شود.

 

• براي STANDBY:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس S را با اندكي مكث فشار دهيد، خواهيد ديد كه سيستم STANDBY مي‌شود.

 

• براي HIBERNATE:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس H را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم HIBERNATE مي‌شود.

 

• براي LOGGOFF:

براي LOGGOFF نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليد L را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم LOGOFF مي‌گردد.

 

• براي SWITCH USER:

براي SWITCH USER نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي L و سپس S را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم SWITCH USER مي‌گردد.

محمد امین بازدید : 61 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی بی ‌اساس ایران را «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهان امروز» خواند و در عین حال ابراز امیدواری کرد که تلاش جدید دیپلماتیک جامعه بین‌المللی بتواند به موضوع هسته‌یی ایران پایان دهد.
 وزیر امور خارجه کانادا با اذعان به اینکه تحریم‌های اقتصادی و دیگر تحریم‌ها نتوانسته مسیر جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد ابراز امیدواری کرد تلاش دیپلماتیک جدید جامعه بین‌المللی به موضوع هسته‌یی ایران خاتمه دهد. 
 
 پایگاه اینترنتی «سان‌نیوزنت‌ورک» به نقل از جان‌ بیرد، وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی بی ‌اساس ایران را «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهان امروز» خواند و در عین حال ابراز امیدواری کرد که تلاش جدید دیپلماتیک جامعه بین‌المللی بتواند به موضوع هسته‌یی ایران پایان دهد. 
 
وی گفت: ‌فکر می‌کنم همه آنچه در این مرحله داریم تحریم و دیپلماسی است. 
 
وزیر امورخارجه کانادا همچنین باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را رهبر جهان آزاد خواند و گفت که عاقلانه است ایران به آنچه جامعه جهانی و اوباما گفته‌اند توجه کند و انعکاسی جدی در برابر آن داشته‌ باشد. 
 
دولت کانادا در سال 2012 با ایراد اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران سفارت خود در تهران را تعطیل کرد. 
 
وزیر امورخارجه کانادا در عین حال با اشاره به تحریم‌ها اذعان کرد:‌ هیچ تردیدی وجود ندارد که آن‌ها مسیرشان را تغییر نداده‌اند و اکنون که انتخابات امریکا به پایان رسیده است ما از تعهد جدی که رییس جمهور اوباما درباره این مسائل اعلام کرده است استقبال می‌کنیم. 
 
گروه موسوم به 1+5 متشکل از آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان درحال انجام گفت‌وگوهایی برای ازسرگیری مذاکرات با ایران در سال جدید میلادی است. 
 
کانادا در سال‌های اخیر تحت تاثیر حکومت سلطنتی انگلیس و در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی درقبال ایران سیاست خارجی تند و غیرسازنده‌ای را در پیش گرفته است. 
 
اظهارات وزیر امور خارجه کانادا در حالی بیان می‌شود که کلیه فعالیت‌های هسته‌یی ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و این نهاد فنی تاکنون انحرافی را در برنامه انرژی هسته‌یی تهران مشاهده نکرده است. 
محمد امین بازدید : 46 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف کلاس‌های درس این دانشگاه از ششم دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 11 دی شروع می‌شود و تا سی‌ام همین ماه ادامه پیدا می‌کند.
ایسنا: در آستانه آغاز امتحانات پایانی نیمسال اول 92-91 ، کلاس‌های درس برخی از دانشگاه‌های تهران و شهرهای دیگر از هفته گذشته پایان یافت. 
 
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف کلاس‌های درس این دانشگاه از ششم دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 11 دی شروع می‌شود و تا سی‌ام همین ماه ادامه پیدا می‌کند. 
 
دانشگاه تربیت مدرس 
 
کلاس‌های این دانشگاه از 21 دی ماه پایان می‌یابد. همچنین امتحانات این دانشگاه در دو بخش برگزار می‌شود: امتحانات دروس مدرسی از 24 الی 27 دی ماه است و دروس تخصصی از 30 دی شروع و تا 11 بهمن ادامه می‌یابد. 
 
دانشگاه تهران 
 
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران، کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات این دانشگاه نیز از 16 این ماه شروع شده و اول بهمن ماه پایان می‌یابد. 
 
دانشگاه علم و صنعت 
 
کلاس‌ها درسی نیمسال اول در این دانشگاه 13 دی ماه تمام می‌شود. بر این اساس امتحانات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها از 16 دی شروع می‌شود و به مدت چهار روز ادامه دارد. همچنین امتحانات پایان نیمسال 24 دی تا چهار بهمن ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه شهید بهشتی 
 
زمان پایان کلاسِ‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات آن نیز از 16 تا 30 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه الزهرا 
 
بر اساس تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی 92-91، 14 دی است. امتحان دروس عمومی دانشجویان از 16 تا 18 دی ماه برگزار می‌شود و امتحانات دروس تخصصی روز بعد آن شروع و تا چهارم بهمن ادامه می‌یابد. 
 
دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی 
 
کلاس‌های دانشگاه تا هشتم‌ دی ماه ادامه دارد و امتحانات از 11 لغایت 29 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه صنعتی اصفهان 
 
پایان کلاس‌های این دانشگاه ششم دی ماه است و امتحانات آن از نهم دی ماه آغاز می‌شود. 
 
دانشگاه اصفهان 
 
کلاس‌های این دانشگاه در 13 دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 15 دی شروع شده و تا اول بهمن ماه ادامه دارد. 
 
دانشگاه علامه طباطبایی 
 
در تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌ها ششم دی ماه تعیین شده است و امتحانات آن در فاصله روزهای 9 تا 20 دی ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه فردوسی مشهد 
 
کلاس‌ها تا 13 دی ادامه دارد و امتحانات از 20 دی تا پنجم بهمن ماه اعلام شده است. 
 
دانشگاه شیراز 
 
پایان کلاس‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات دروس عمومی و دروس پایه طی روزهای 15 تا 21 دی ماه برگزار می‌شود و دروس تخصصی از 16 دی ماه شروع می‌شود و تا اول بهمن ماه ادامه دارد. 
 
دانشگاه شهید چمران اهواز 
 
به گزارش ایسنا، پایان کلاس‌ها 13 دی تعیین شده و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه امیرکبیر 
 
کلاس‌ها ششم دی ماه به اتمام می‌رسد. امتحانات نیز از 11 تا 24 دی ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه تربیت معلم 
 
کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی ماه تعیین شده است. 
محمد امین بازدید : 68 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
واردات نفت ایران توسط ژاپن نسبت به ماه قبلش در ماه نوامبر بیش از دو برابر شده است.
مهر: یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که با وجود تحریمها علیه ایران، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر افزایش یافته است. 
 
 واردات نفت ایران توسط ژاپن نسبت به ماه قبلش در ماه نوامبر بیش از دو برابر شده است. 
 
به نوشته این روزنامه آمریکایی، این میزان واردات نفت از ایران توسط ژاپن با وجود تحریمهای گسترده آمریکا و اروپا از ماه مارس تا به حال بی سابقه بوده است.
محمد امین بازدید : 53 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
بازیکنان استقلال مشکلی با یکدیگر ندارند و مطمئن باشید با حضور فرهاد مجیدی بازوبند کاپیتانی از سوی جباری به وی اهدا خواهد شد.
مهر: مدیر عامل باشگاه استقلال از صدور کارت بازی بازیکن باتجربه این تیم در روز شنبه خبر داد. 
 
علی فتح الله زاده صبح امروز جمعه ضمن این خبر گفت: بازیکنان استقلال مشکلی با یکدیگر ندارند و مطمئن باشید با حضور فرهاد مجیدی بازوبند کاپیتانی از سوی جباری به وی اهدا خواهد شد. 
 
مدیر عامل باشگاه استقلال با بیان اینکه دو بازیکن خارجی را از فهرست این تیم کنار گذاشته است از صادر شدن کارت بازی فرهاد مجیدی خبر داد و گفت: فردا کارت بازی مجیدی را دریافت خواهیم کرد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 2,315
  • بازدید کلی : 118,700
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/