loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 60 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

رييس کميته‌ فوتسال از توافق با ژورانديرو براي هدايت تيم ملي اميد و ادامه مذاکره با خسوس کاندلاس براي سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان خبر داد.


 

سيدرضا افتخاري درباره حضور خسوس کاندلاس و ژورانديرو روي نيمکت‌ تيم‌هاي ملي بزرگسالان و اميد فوتسال ايران، توضيح داد: مذاکراتمان با ژورانديرو به پايان رسيد و با او توافق کرديم تا در تيم‌هاي زير 22 سال و جوانان ايران فعاليت کند. به هر حال با وجود همه انتقادات عده‌اي هم معتقدند که ژورانديرو نفع‌هايي براي فوتسال پايه ايران داشته و شناخت خوبي هم پيدا کرده است. او به نوعي مربي استعدادياب است. البته همکاري با ژورانديرو بستگي به تامين حقوقش هم دارد. او پس از توافق با ما به برزيل بازگشت.

وي ادامه داد: مذاکراتمان با خسوس را همچنان ادامه مي‌دهيم و او هنوز در ايران است و ما هنوز تصميم قطعي نگرفته‌ايم، به هر حال هر چه که جلو مي رويم خيلي‌ها را مي‌شناسيم و کارايي،‌ تجربه و مديريت آنها را ارزيابي مي‌کنيم. خسوس را هم آزمايش خواهيم کرد تا ببينيم در کجا مي‌توانيم از او استفاده کنيم. اين را هم بگويم که ما به شدت در تنگنا هستيم. مربيان لايق براي سطح تيم ملي در ايران بيشتر از شش نفر نيستند، اما ما براي کادر تيم‌هاي ملي 12 نفر مي‌خواهيم که با اين رشته‌ها کادر تکميل نمي‌شود. براي مربي تراز اول خارجي هم آنقدري هم دستمان باز نيست. بنابراين ما با اين مسئوليت ها و موجودي‌ها در انتخابمان به مشکل مي‌خوريم، مربيان ايراني تقريبا در يک سطح هستند و اگر ما بخواهيم يکي از آنها را انتخاب کنيم بايد او کسي باشد که از نظر مديريتي، فني، تجربه و هوش بالاتر از بقيه باشد.

رييس کميته‌ فوتسال همچنين درباره برنامه‌اي که پيش‌تر مبني بر تست کردن چند مربي در تيم ملي اعلام کرده بود، تصريح کرد: يک سري بازي‌هاي دوستانه فرصت خوبي براي تست کردن است. به عنوان مثال مي‌توانيم خسوس را به اين صورت آزمايش کنيم. من با تجربه اي که دارم خيلي راحت مي‌توانم مربيان را به اين شکل امتحان کنم. همچنين هفته‌ آينده جلسه‌اي با آقاي علي آبادي خواهم داشت تا درباره ميزان اعتباري که براي انتخاب مربي اختصاص مي‌دهند صحبت کنيم. شايد اگر شرايط مهيا بود، مربي بهتر و تراز اول جهان را مي‌آورديم. با اين حال هنوز هيچ چيز مشخص نيست.

افتخاري همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين که آيا با توجه به خواسته اهالي فوتسال، بازيکنان و مردم حاضر به بازگرداندن حسين شمس به تيم ملي است يا نه؟ مطرح کرد: به اعتقاد خودم شمس از نظر مديريتي و فني خيلي خوب است و کسي هم منکرش نيست. اما حاشيه‌هاي که او براي خودش درست کرده مزاحم کارش مي‌شود. البته شمس هم در اين حاشيه‌ها بي‌تقصير نبوده و مي توانست طوري رفتار کند که فضا آرام شود. با اين حال شمس از گزينه‌هاي سرمربيگري تيم‌هاي ملي است و ما در حال بررسي هستيم تا ببينيم مي‌توانيم از وي استفاده کنيم يا نه.

وي افزود: نمي‌توانم بدون نظر گرفتن از رييس فدراسيون و اعضاي هيات رييسه سرمربي را معرفي کنم و براي انتخاب هر مربي بايد دليل محکمه پسندي داشته باشم، چون اين‌ها بايد حمايت کنند. همچنين از يک جاهايي در بيرون از فدراسيون و همچنين از طريق به خدمت گرفتن گروه‌هايي بايد فوتسال حمايت شود. من با قديمي‌هاي فوتبال و پيشکسوتان صحبت کرده‌ام، به هر حال حيطه مربيان محدودتر است. همين تعداد کم را هم به بهانه‌اي کنار زدند. اين بهانه‌ها راه برگشت را بسته است، اما ما در حال مذاکره هستيم تا مشکلات حل شود و بتوانيم از اين افراد که حاشيه داشته‌اند استفاده کنيم. اصلا شايد پنج ماه ديگر اتفاقي بيفتد که راه را هموار کند و بتوانيم با برخي همکاري داشته باشيم.

رييس کميته‌ فوتسال با اشاره به مخالفت برخي به حضور دوباره شمس در تيم ملي، تاکيد کرد: نمي‌خواهم وارد جزئيات شوم، اما برخي از افراد فضا را طوري مسموم کرده بودند که نه شمس، بلکه هر مربي که مي‌آمد نمي توانست کار کند. وقتي عده‌اي مخالف و موافق باشند شروع به سم پاشي عليه يکديگر مي‌کنند. ما اگر مربي خارجي بياوريم داخلي‌ها اعتراض مي‌کنند و اگر داخلي را انتخاب کنيم عده‌ ديگر مخالف هستند. در حال حاضر نظر کارشناسان و اهالي فوتبال را جمع مي‌کنم و با خيلي ها صحبت کرده‌ام. خودم مي گويم که شمس از نظر مديريت تجربه و فني خيلي خوب است و ما در حال بررسي اين موضوع هستيم.

افتخاري همچنين درباره تشکيل کميته‌ فني بيان کرد: 10 نفر را انتخاب ‌کرده‌ايم که تاکنون با شش نفر از آنها صحبت کرده‌ام و با بقيه هم جلسه خواهيم داشت. از بين اين 10 کارشناس پنج نفر را انتخاب و کميته‌ فني را تشکيل مي‌دهيم. اين کميته‌ در خصوص مربيان تيم ملي نظر خواهد داد و مربي تيم ملي به دست همين افراد انتخاب مي‌شود. سپس من مربي را به هيات رييسه فدراسيون معرفي مي‌کنم تا اگر موافقت شد حکمش را بزنند.

وي همچنين با اشاره به اين که از خسوس کاندلاس براي آموزش مربيان ليگ برتري استفاده خواهد کرد، درباره مخالفت برخي کارشناسان با تدريس او گفت: منتقدان از خسوس شناخت ندارند، آيا آنها رزومه خسوس را ديده‌اند؟ اين مربي تاکنون تيمش را پنج بار قهرمان جهان کرده است. خودتان کجاي کار هستيد که او را قبول نداريد. بسياري از مربيان تراز اول دنيا شاگرد خسوس بوده‌اند.

افتخاري در پايان نيز در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که سرمربي تيم ملي تا چه زماني معرفي مي‌شود؟ اظهار کرد: بازي‌هاي ليگ برتر در تاريخ 13 اسفند به پايان مي‌رسد و تيم ملي هم 16 اسفند بايد به روسيه برود. در بين بازي‌هاي ليگ هم يکسري اردوهاي تدارکاتي دو، سه روزه خواهيم داشت، بنابراين فرصت زيادي نداريم و تا پايان ماه جاري بايد کادر فني مشخص شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 2,701
  • بازدید کلی : 119,086
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/