loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 66 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به بیش از 64 میلیون لیتر در روز افزایش یافته به طوری‌که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی بیش از پنج درصدی برخوردار شده است.
مهر: همزمان با افزایش مصرف بنزین در سالجاری، دولت با حذف سهمیه بنزین خودروهای جدید و صفر کیلومتر داخلی که حجم موتور بالای 1800 سی سی دارند، سناریوی حذف سهمیه بنزین خودروهای لوکس را کامل کرد.

  از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به بیش از 64 میلیون لیتر در روز افزایش یافته به طوری‌که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی بیش از پنج درصدی برخوردار شده است.

افزایش غیر منتظره مصرف بنزین در سالجاری موجب شده است که دولت سیاست های جدیدی را به منظور کاهش و مدیریت مصرف این فرآورده نفتی در دستور کار قرار دهد و از این رو از ابتدای مهر ماه سالجاری سهمیه بنزین خودروهای آزاد از 500 به 300 لیتر در ماه کاهش یافت.
 
پیش از آن هم در خرداد ماه سالجاری طرح تبدیل سهمیه های بنزین 100 به 400 تومان اجرا شد که با اجرای این پروژه عملا بنزین در آستانه تابستان سالجاری به صورت 2 نرخی به خودروها عرضه شد.
 
در آخرین تصمیم گیری‌های جدید بنزینی دولت هم پس از اولتیماتوم به موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی، قرار است از ابتدای بهمن ماه سالجاری سهمیه بنزین خودروهای جدید و صفر کیلومتر داخلی که حجم موتور آنها بالای 1800 سی سی دارند به طور کامل حذف شود.
 
نکته قابل توجه حذف سهمیه بنزین این دسته خودروها آن است که متوسط مصرف این خودروها در مقایسه با برخی از خودروهای پرمصرف داخلی انواع پژو پارس، 405، 206 صندوق دار و بدون صندوق، پراید، مگان دنده‌ای، تندر 90 و انواع سمند بسیار کمتر بوده است.
 
پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مقرر شده بود که به تمامی خودروهای کمتر از 2000 سی.سی قدرت موتور سهیمه بنزین اختصاص یابد که با اجرای این طرح جدید برخی از خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی مونتاژ و یا تولید می‌شوند دیگر سهمیه بنزین دریافت نخواهند کرد.
 
نام خودرو قدرت و توان موتور
زانتیا 2000 سی.سی
هیوندا آوانته 2000 سی.سی
مگان 2000 1998 سی.سی
پژو 407 2000 سی.سی
قشقائی 1997 سی.سی
سمند سریر 1800 سی.سی
لیفان ایکس 60 1800 سی.سی
مزدا سه 2000 سی.سی
وانت مزدا 1998 سی.سی
ام.وی.ام 530 1971 سی.سی
ایکس 33 1971 سی.سی
 
سناریوی حذف سهمیه بنزین خودروهای لوکس کامل شد
 
از ابتدای بهمن ماه سالجاری خودروهایی همچون زانتیا، هیوندا آوانته، پژو 407، مزدا سه با 2000  سی.سی قدرت موتور، خودروهایی همچون مگان 2000، سمند سریر، قشقائی، لیفان x60، وانت مزدای دوکابین و تک کابینه، ام.وی.ام 530 و x33 که دارای توان بین 1800 تا 2000 سی.سی قدرت موتور بوده هم سهمیه بنزین اختصاص نمی یابد.
 
از سوی دیگر برخی از خودروهایی که طرفداران بیشتری در کشور دارند همچون نیو پیکاپ، نیو مورانو، پیکاب، رونیز، ماکسیما، سوزوکی کیزاشی، سوزوکی گراند ویتارا، تیانا، سیبا ون، نارون، وانت کاپرای تک و دوکابین هم که دارای توان موتور بین 2000 تا 2500 سی.سی موتوری هستند هم اصلا رنگ سهمیه بنزین 400 تومانی را به خود نمی بینند.
 
این در حالی است که سهمیه بنزین خودروهای لوکسی همچون هیوندا جنسیس، تویوتا لندکروز، پرادو، لکسوس، انواع مدل بی.ام.وی، مازاراتی، نسل جدید بنزها و انواع پورشه هم به صورت کاملا آزاد و با قیمت 700 تومانی محاسبه و عرضه می شود.
 
در همین حال برخی از خودروهای وطنی همچون انواع سمند ال.ایکس، اس.آی، پژو 405 و پژو پارس با توان موتور نزدیک به 1800 سی.سی فعلا از سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی بهره می‌گیرند.
 
انواع وسائل نقلیه سهمیه بنزین/روزانه
شخصی سواری 21 میلیون لیتر
موتورسیکلت 7 میلیون لیتر
آژانس تاکسی 1.6 میلیون لیتر
مسافربر ساماندهی شده  530 هزار لیتر
خودرو آموزشگاه 230 هزار لیتر
امداد و آمبولانس 130 هزار لیتر
وانت بار- نیسان 14 میلیون لیتر
تاکسی درون شهری 3.6 میلیون لیتر
تاکسی برون شهری یک میلیون لیتر
 
جزئیات سهمیه روزانه بنزین 400 تومانی انواع خودروها
 
به گزارش مهر، آمارهای رسمی نشان می دهد که در حال حاضر انواع خودروهای شخصی روزانه 21 میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومانی در سطح کشور مصرف می کنند.
 
همچنین روزانه موتورسیکلت ها هفت میلیون لیتر، مسافربرهای ساماندهی شده 530 هزار لیتر، آژانس ها 1.6 میلیون لیتر، خودروهای آموزشگاه های رانندگی 230 هزار لیتر، تاکسی های درون شهری 3.6 میلیون لیتر، انواع وانت بار و نیسان 14 میلیون لیتر، آمبولانس و خودروهای امدادی 130 هزار لیتر و تاکسی های برون شهری یک نیلیون لیتر بنزین 400 تومانی مصرف می کنند.
 
میزان فروش بنزین آزاد با نرخ 700 تومانی هم با وجود کاهش 200 لیتری سهمیه ماهانه خودروها نه تنها با کاهش روبرو نشده است که روزانه بیت 10 تا 15 میلیون لیتر در جایگاه های سوخت به فروش می رسد.
 
در نهایت بر اساس اعلام مسئولان مختلف وزارت نفت هم اکنون بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است و حداقل تا پایان تعطیلات نوروز برنامه ای برای سوختن این این سهمیه‌ها ابلاغ نشده است.
محمد امین بازدید : 43 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 18 درجه آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.
مهر: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با اعلام رمز "یا حسین(ع)" توسط دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از عرشه زیر دریایی طارق از محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شد. 
 
این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 18 درجه آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. 
 
این رزمایش از ساعات ابتدایی روز جمعه آغاز شد و طی شش روز و در قالب شش مرحله در حریم آب‌های داخلی و بین‌المللی با حضور یکان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوها، ناوچه‌ها، سامانه‌های موشکی و نیروهای ویژه و تخصصی آغاز خواهد شد. 
 
در این رزمایش طی مراحل مختلف، تاکتیک‌های نوین کشف، شناسایی و علامت‌گذاری و همچنین انهدام مواضع نیروی مهاجم به اجرا گذاشته می‌شود. 
 
رزم سطحی، زیرسطحی، رزم موشکی و هوایی، به‌کارگیری اژدرها و پهپادها و همچنین تمرین جنگ‌های الکترونیکی از دیگر بخش‌های رزمایش بزرگ ولایت 91 نیروی دریایی ارتش است.
محمد امین بازدید : 61 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی بی ‌اساس ایران را «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهان امروز» خواند و در عین حال ابراز امیدواری کرد که تلاش جدید دیپلماتیک جامعه بین‌المللی بتواند به موضوع هسته‌یی ایران پایان دهد.
 وزیر امور خارجه کانادا با اذعان به اینکه تحریم‌های اقتصادی و دیگر تحریم‌ها نتوانسته مسیر جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد ابراز امیدواری کرد تلاش دیپلماتیک جدید جامعه بین‌المللی به موضوع هسته‌یی ایران خاتمه دهد. 
 
 پایگاه اینترنتی «سان‌نیوزنت‌ورک» به نقل از جان‌ بیرد، وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی بی ‌اساس ایران را «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهان امروز» خواند و در عین حال ابراز امیدواری کرد که تلاش جدید دیپلماتیک جامعه بین‌المللی بتواند به موضوع هسته‌یی ایران پایان دهد. 
 
وی گفت: ‌فکر می‌کنم همه آنچه در این مرحله داریم تحریم و دیپلماسی است. 
 
وزیر امورخارجه کانادا همچنین باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را رهبر جهان آزاد خواند و گفت که عاقلانه است ایران به آنچه جامعه جهانی و اوباما گفته‌اند توجه کند و انعکاسی جدی در برابر آن داشته‌ باشد. 
 
دولت کانادا در سال 2012 با ایراد اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران سفارت خود در تهران را تعطیل کرد. 
 
وزیر امورخارجه کانادا در عین حال با اشاره به تحریم‌ها اذعان کرد:‌ هیچ تردیدی وجود ندارد که آن‌ها مسیرشان را تغییر نداده‌اند و اکنون که انتخابات امریکا به پایان رسیده است ما از تعهد جدی که رییس جمهور اوباما درباره این مسائل اعلام کرده است استقبال می‌کنیم. 
 
گروه موسوم به 1+5 متشکل از آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان درحال انجام گفت‌وگوهایی برای ازسرگیری مذاکرات با ایران در سال جدید میلادی است. 
 
کانادا در سال‌های اخیر تحت تاثیر حکومت سلطنتی انگلیس و در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی درقبال ایران سیاست خارجی تند و غیرسازنده‌ای را در پیش گرفته است. 
 
اظهارات وزیر امور خارجه کانادا در حالی بیان می‌شود که کلیه فعالیت‌های هسته‌یی ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و این نهاد فنی تاکنون انحرافی را در برنامه انرژی هسته‌یی تهران مشاهده نکرده است. 
محمد امین بازدید : 46 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف کلاس‌های درس این دانشگاه از ششم دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 11 دی شروع می‌شود و تا سی‌ام همین ماه ادامه پیدا می‌کند.
ایسنا: در آستانه آغاز امتحانات پایانی نیمسال اول 92-91 ، کلاس‌های درس برخی از دانشگاه‌های تهران و شهرهای دیگر از هفته گذشته پایان یافت. 
 
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف کلاس‌های درس این دانشگاه از ششم دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 11 دی شروع می‌شود و تا سی‌ام همین ماه ادامه پیدا می‌کند. 
 
دانشگاه تربیت مدرس 
 
کلاس‌های این دانشگاه از 21 دی ماه پایان می‌یابد. همچنین امتحانات این دانشگاه در دو بخش برگزار می‌شود: امتحانات دروس مدرسی از 24 الی 27 دی ماه است و دروس تخصصی از 30 دی شروع و تا 11 بهمن ادامه می‌یابد. 
 
دانشگاه تهران 
 
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران، کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات این دانشگاه نیز از 16 این ماه شروع شده و اول بهمن ماه پایان می‌یابد. 
 
دانشگاه علم و صنعت 
 
کلاس‌ها درسی نیمسال اول در این دانشگاه 13 دی ماه تمام می‌شود. بر این اساس امتحانات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها از 16 دی شروع می‌شود و به مدت چهار روز ادامه دارد. همچنین امتحانات پایان نیمسال 24 دی تا چهار بهمن ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه شهید بهشتی 
 
زمان پایان کلاسِ‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات آن نیز از 16 تا 30 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه الزهرا 
 
بر اساس تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی 92-91، 14 دی است. امتحان دروس عمومی دانشجویان از 16 تا 18 دی ماه برگزار می‌شود و امتحانات دروس تخصصی روز بعد آن شروع و تا چهارم بهمن ادامه می‌یابد. 
 
دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی 
 
کلاس‌های دانشگاه تا هشتم‌ دی ماه ادامه دارد و امتحانات از 11 لغایت 29 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه صنعتی اصفهان 
 
پایان کلاس‌های این دانشگاه ششم دی ماه است و امتحانات آن از نهم دی ماه آغاز می‌شود. 
 
دانشگاه اصفهان 
 
کلاس‌های این دانشگاه در 13 دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 15 دی شروع شده و تا اول بهمن ماه ادامه دارد. 
 
دانشگاه علامه طباطبایی 
 
در تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌ها ششم دی ماه تعیین شده است و امتحانات آن در فاصله روزهای 9 تا 20 دی ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه فردوسی مشهد 
 
کلاس‌ها تا 13 دی ادامه دارد و امتحانات از 20 دی تا پنجم بهمن ماه اعلام شده است. 
 
دانشگاه شیراز 
 
پایان کلاس‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات دروس عمومی و دروس پایه طی روزهای 15 تا 21 دی ماه برگزار می‌شود و دروس تخصصی از 16 دی ماه شروع می‌شود و تا اول بهمن ماه ادامه دارد. 
 
دانشگاه شهید چمران اهواز 
 
به گزارش ایسنا، پایان کلاس‌ها 13 دی تعیین شده و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه امیرکبیر 
 
کلاس‌ها ششم دی ماه به اتمام می‌رسد. امتحانات نیز از 11 تا 24 دی ماه برگزار می‌شود. 
 
دانشگاه تربیت معلم 
 
کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی ماه تعیین شده است. 
محمد امین بازدید : 68 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
واردات نفت ایران توسط ژاپن نسبت به ماه قبلش در ماه نوامبر بیش از دو برابر شده است.
مهر: یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که با وجود تحریمها علیه ایران، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر افزایش یافته است. 
 
 واردات نفت ایران توسط ژاپن نسبت به ماه قبلش در ماه نوامبر بیش از دو برابر شده است. 
 
به نوشته این روزنامه آمریکایی، این میزان واردات نفت از ایران توسط ژاپن با وجود تحریمهای گسترده آمریکا و اروپا از ماه مارس تا به حال بی سابقه بوده است.
محمد امین بازدید : 71 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
مقامات این کشور مدعی شده اند، این میدان در منطقه ای قرار گرفته است که قرار بود ایران درآن هیچ عملیات اکتشافی انجام ندهد.
تسنیم : درپی ادعای اخیر آذربایجان درباره میدان جدید نفت و گاز که توسط ایران کشف شد، مقامات ایرانی در مکاتبه‌ای اعلام کردند که عملیات اکتشاف ایران به هیچ عنوان در آبهای آذربایجان صورت نگرفته است. 

کشف اولین میدان گازی و نفتی ایران در آب‌های عمیق دریای خزر که در آذرماه سال گذشته از سوی وزیر نفت اعلام گردید موجب شد تا کشورهای همسایه ایران در این دریای مشترک واکنشهای مختلفی را نسبت به این میدان از خود نشان دهند. به طوری که شنیده می شود با گذشت بیش از یکسال از این خبر هنوز مناقشاتی بین ایران و برخی از این کشورها به طور پنهانی وجود دارد. 

مراکز و موسسات بین المللی اعلام کرده اند که در مجموع ذخایر تایید شده دریای خزر شامل 50 میلیارد بشکه نفت و 257تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است که متعلق به کشورهای حاشیه این دریا است و باید هرچه زودتر تکلیف مرزهای آبی این دریا مشخص شود تا مشکلی بین کشورهای همسایه که همگی در حال اکتشاف نفت و گاز در این منطقه هستند رخ ندهد. 
ایران پس از کشف این میدان گازی و نفتی بلافاصله اعلام کرد که میدان کشف شده سردار جنگل دارای 10 میلیارد بشکه نفت درجا و 50 تریلیون فوت مکعب گاز است که در عمق 1.5 مایلی بستر دریا قرار دارد. 

هم اکنون با گذشت بیش از یکسال از عملیات اکتشاف اخیرا کشور آذربایجان مدعی شده است که ایران در آبهای آذربایجان عملیات اکتشاف را انجام داده است و میدان کشف شده متعلق به جمهوری آذربایجان است. 
 
مقامات این کشور مدعی شده اند، این میدان در منطقه ای قرار گرفته است که قرار بود ایران درآن هیچ عملیات اکتشافی انجام ندهد. 

این اظهارات ادعایی آذربایجان با واکنش های مختلف مسئولان ایرانی روبه رو بوده است به طوری که مسئولان ایران اخیراً در مکاتبه ای که با آذربایجان داشتند اعلام کردند که به هیچ عنوان ایران وارد آبهای آذربایجان نشده و کار اکتشاف در دریای خزر مربوط به سال 1380 یعنی بیش از ده سال پیش است. 
 
در این نامه تصریح شده است که میدان کشف شده تماماً متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و ایران به هیچ عنوان از حقوق حقه خود نخواهد گذشت، در عین حال  آمادگی داریم تا هرچه زود تر این موضوع با گفت‌وگو حل شود.
محمد امین بازدید : 65 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
رزمایش دریایی ولایت 91 از صبح امروز در حالی آغاز شد که بنا بر گفته دریادار سیاری، در این رزمایش تخصصی، بکارگیری زیردریایی ها و ارزیابی رزم زیر سطحی یکی از مهمترین محورها خواهد بود و فرمانده نیروی دریایی نیز فرمان آغاز این رزمایش را از روی عرشه زیردریایی طارق اعلام کرد.
فارس: زیردریایی سنگین جمهوری اسلامی ایران طارق، سرفرماندهی رزمایش تخصصی ولایت 91 را برعهده دارد. 

 رزمایش دریایی ولایت 91 از صبح امروز در حالی آغاز شد که بنا بر گفته دریادار سیاری، در این رزمایش تخصصی، بکارگیری زیردریایی ها و ارزیابی رزم زیر سطحی یکی از مهمترین محورها خواهد بود و فرمانده نیروی دریایی نیز فرمان آغاز این رزمایش را از روی عرشه زیردریایی طارق اعلام کرد. 
 
انواع زیردریایی های سبک و سنگین کشورمان در این رزمایش در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی استقرار داشته و به عملیات گشت زنی، شناسایی و نیز مقابله با تهدیدات خواهند پرداخت. 
 
یگان سر فرماندهی این رزمایش نیز امسال بر عهده زیردریایی کیلو کلاس «طارق» خواهد بود، زیردریایی که یکی از سه فروند یگان سنگین در اختیار نداجاست و به تازگی به صورت کامل توسط متخصصان صنعت دفاعی کشورمان اورهال شده است. 
 
زیردریایی «کیلو» از جمله پیشرفته‎ترین نمونه‎‎های کلاس دیزل الکتریک در دنیا که به «حفره سیاه» مشهور است، در واقع یکی از کم سر و صداترین زیر سطحی‎‎های دنیاست که این ویژگی به مدد عایق بندی صوتی کامل بدنه آن ممکن شده است و البته در کنار پوشش‎‎های جاذب امواج سونار روی بدنه و استفاده از پروانه‎‎های هفت پره‎ای که صدای بسیار کمی تولید می‎کند، ‎شناسایی آن بسیار سخت است. 
 
جمهوری اسلامی ایران در اوائل دهه 90 میلادی سه فروند از این نوع زیردریایی (به نام‎‎های یونس، طارق و نوح) را از روسیه خریداری کرد که پس از حضور بیش از 15 ساله در ناوگان و ارتقاء برخی از سامانه‎‎ها توسط متخصصان داخلی و کسب تجربه توسط خدمه، هم اکنون این واحد‎ها از آمادگی کامل برای حضور در آب‎های دوردست برخوردار شده‎اند. 
 
این زیردریایی ها با طول 70 تا 74 متر، وزن روی آب حدود 2300 تن، شش مقر 533 م. م. شلیک اژدر و 18 اژدر برد بلند با سامانه خودکار بارگذاری، قابلیت حمل 24 مین دریایی توان انجام ماموریت در آبهای دوردست را نیز دارند. 
 
سال گذشته زیر دریایی کیلو کلاس یونس در قالب ناوگروه چهاردهم اعزامی ارتش به خلیج عدن، ماموریت خود را از بندرعباس آغاز کرد و پس از عبور از دریای عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن، از طریق تنگه بال المندب وارد دریای سرخ شد و تا میانه دریای سرخ نیز پیش رفت. 
 
این زیردریایی در ادامه ماموریت خود در بندر جیبوتی پهلو گرفت و سپس در بندر سلافه و همچنین در بندر مسقط در کشور عمان مستقر شده بود. 
 
زیردریایی طارق که فرماندهی رزمایش دریایی ارتش را برعهده دارد نیز چند ماه قبل با انجام یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت کار به صورت کامل توسط متخصصان داخلی اورهال شد که این امر، انقلابی در عرصه توان زیرسطحی ایران بود که کشورمان را در امر تعمیرات اساسی بزرگترین و پیچیده‎ترین زیرسطحی‎‎های روز دنیا به خودکفایی رساند. 
 
 
اورهال زیر‎دریایی‎ها از لحاظ پیچیدگی و سختی کار قبل از هواپیما‎های جنگنده و مسافربری و کشتی‎ها در رده اول قرار دارد و به همین دلیل است که در جهان، تعداد بسیار محدودی از کشور‎ها توانایی انجام این امور خصوصا در زمینه زیردریایی‎‎های سنگین را دارند. 
 
متخصصان و کارشناسان متعهد مجموعه کارخانه‎‎های نیروی دریایی با خودباوری و تلاش مجاهدانه خود توانسته بودند پس از گذراندن مراحل دمونتاژ، عیب یابی، تعمیر و نصب کلیه سیستم‎ها و تجهیزات و نیز انجام آزمایش‎‎های متعدد، تعمیرات اساسی زیرسطحی فوق سنگین کلاس کیلو را به پایان برسانند. 
 
حال این برای اولین بار است که یک یگان زیرسطحی کلاس کیلو، سرفرماندهی رزمایش دریایی ارتش را برعهده می گیرد، موضوعی که سال قبل برای اولین بار برعهده یک ناوشکن بومی یعنی «جماران» بود.
محمد امین بازدید : 71 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس ضمن اعلام این خبر، فوت این دانش‌آموز را به خانواده وی و مردم كشور تسلیت گفت.
 فارس: ساریا رسول زاده یكی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی كلاس درس دبستان شهر «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر كه در بیمارستان سینا تبریز بستری بود، بامداد امروز فوت كرد. 
 
رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس  ضمن اعلام این خبر، فوت این دانش‌آموز را به خانواده وی و مردم كشور تسلیت گفت. 
 
به گزارش فارس، بر اثر حادثه آتش‌سوزی بخاری كلاس درس دبستان «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی، یك دانش‌آموز فوت كرده بود و 27 دانش‌آموزان دختر كلاس چهارم دبستانی مصدوم شدند كه یكی دیگر از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات فوت كرد. 
محمد امین بازدید : 55 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
حیوانات هر کدام ویژگی های مختلفی دارند که ویژگی های شخصیتی آن ها را می سازد. اما برخی از حیوانات با تفاوت های مختلفی نیز دارند.
باشگاه خبرنگاران: حیوانات هر کدام ویژگی های مختلفی دارند که ویژگی های شخصیتی آن ها را می سازد. اما برخی از حیوانات با تفاوت های مختلفی نیز دارند. 

به تازگی یک بوقلمون در انگلستان پیدا شده است که علاقه شدید به تقلید از کارهای سگ ها دارد و مثل آن ها رفتار می کند. 
 
این بوقلمون در مزرعه فردی به نام "واتکینس" زندگی می کنند و به خاطر همین رفتارهای عجیبش است که تا به حال تبدیل به یک شام خوشمزه نشده است. 
 
 
 
آنها می گویند این بوقلمون در ابتدا رفتارهای عادی داشت اما بعد از مدتی شروع به تقلید از سگ های مزرعه کرد و کم کم با آن ها خوو گرفت. 
 
این بوقلمون بسیاری از کارهای سگ ها را دوست دارد و مانند آن ها می نشیند و تنها دوستانش سگ های مزرعه هستند. او حتی برخی از مواقع شروع با "پارس" کردن هم می کند. 
 
صاحبان این مطرعه می گویند او هم اکنون به خاطر رفتارهای متفاوتش به سرگروه تمام پرندگان مزرعه تبدیل شده است و همچنین سگ ها نیز با او کاری ندارند. 
 
 


محمد امین بازدید : 52 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
مراسم بزرگ مردمی پاسداشت سالروز 9 دی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بزرگداشت و زنده نگه داشتن این روز، با حضور جمیع کثیری از جوانان و نخبگان فرهنگی برگزار می شود.
اولین همایش سراسری سالروز حماسه 9 دی در تهران برگزار می شود. 

به گزارش روابط عمومی گروه اجتماعی و فرهنگی حلقه وصال، محمد مویدی دبیر این گروه، گفت: مراسم بزرگ مردمی پاسداشت سالروز 9 دی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بزرگداشت و زنده نگه داشتن این روز، با حضور جمیع کثیری از جوانان و نخبگان فرهنگی برگزار می شود. 
 
وی در ادامه افزود: در این مراسم ضمن تحلیل و جریان شناسی پدیداری واقعه 9 دی برای نخستین بار تندیس بصیرت به عنوان نشان ولایتمداری از سوی جوانان شهر تهران به مراجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی همدانی، حضرت آیت الله مهدوی کنی و حضرت آیت الله مصباح یزدی اهدا خواهد شد. 
 
این مراسم روز پنج شنبه مورخ 9 دی در سالن سید الشهدا واقع در میدان هفتم تیر ابتدای خیابان شهید مفتح برگزار خواهد شد. 
محمد امین بازدید : 65 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
در نامه وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مکاتبه انجمن کارفرمایان پالایشگاه‌های روغن سازی ایران درباره افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای مصارف داخلی در دی ماه سال جاری جهت عرضه در بورس کالا توسط آن شرکت اشاره شده است.
مهر: یک مقام مسئول در سازمان حمایت در نامه‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خواستار ارائه مستندات قانونی این شرکت درباره افزایش قیمت خوراک پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران شد. 
 
در نامه وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مکاتبه انجمن کارفرمایان پالایشگاه‌های روغن سازی ایران درباره افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای مصارف داخلی در دی ماه سال جاری جهت عرضه در بورس کالا توسط آن شرکت اشاره شده است. 

 

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به گزارشات واصله درخصوص عدم عرذضه محصولات در بورس کالا از ابتدای ماه جاری و همچنین فروش علی الحساب وکیوم باتوم در پیش فاکتور، دستور فرمائید با عنایت به مصوبه شماره 192577 مورخ 25 آبان ماه 89  کارگروه کنترل بازار در اسرع وقت ضمن بررسی موضوعات فوق الذکر نسبت به ارسال مستندات قانونی و نتیجه به این سازمان اقدام کنید. 
 
به گزارش مهر، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در هفته جاری در تصمیمی ناگهانی، قیمت خوراک تحویلی به پالایشگاه‌های روغن سازی کشور را 80 درصد افزایش داده است. 
 
براساس این تصمیم، قیمت خوراک تحویلی به پالایشگاه‌های روغن سازی کشور از کیلویی 900 به 1700 تومان رسیده است. این تصمیم، نگرانی پالایشگاه‌های روغن سازی کشور را در پی داشته است. 
 
با افزایش 80 درصدی قیمت خوراک تولیدی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، احتمال افزایش قیمت محصولات تولیدی پالایشگاه‌های روغن سازی کشور نیز قوت گرفته است.
محمد امین بازدید : 55 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
ملت بزرگ ایران در این روز بزرگ حماسه‌ای از بصیرت، دشمن‌شناسی، غیرت ایرانی و اسلامی و مجاهدت در میدان عمل، خلق کردند و با بصیرت کامل و در وقت مناسب پاسخ محکمی به فتنه‌گران سال 88 دادند و به همه کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند، فهماندند که مردم ما ارزش‌های اسلامی خود را به هیچ قیمتی معامله نخواهند کرد.
مهر: رئیس قوه قضاییه گفت:‌ مقام معظم رهبری در برخورد با این فتنه بسیار صبوری کردند و آنگاه که به این نتیجه رسیدند که فتنه‌گران به دنبال حق و حقوق قانونی نبوده بلکه می‌خواهند با نظام برخورد کنند، به خوبی به ارشاد مردم و بیدار کردن بصیرت مردم پرداختند که موجب برخورد انقلابی با فتنه‌گران و خلق حماسه نهم دی‌ماه شد. 
 
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت حماسه نهم دی‌، از این حماسه بزرگ به عنوان حماسه بصیرت، دشمن‌شناسی و غیرت ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت:‌ ملت بزرگ ایران در این روز بزرگ حماسه‌ای از بصیرت، دشمن‌شناسی، غیرت ایرانی و اسلامی و مجاهدت در میدان عمل، خلق کردند و با بصیرت کامل و در وقت مناسب پاسخ محکمی به فتنه‌گران سال 88 دادند و به همه کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند، فهماندند که مردم ما ارزش‌های اسلامی خود را به هیچ قیمتی معامله نخواهند کرد. 

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: راه ملت ما راه تعالی و پیشرفت است و ارزش‌های اسلامی و انسانی و پیوند مردم و رهبری ناگسستنی است و این موضوع بار دیگر در فتنه 88 و حماسه عظیم نهم دی‌به خوبی ثابت شد. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی اگر حضور مردم در وقت مناسب خودش و شناخت راه و تشخیص دشمن و فتنه‌گران نبود، چه‌بسا انقلاب اسلامی ما به این کیفیت که وجود دارد، باقی نمی‌ماند. 
  
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «در جریان فتنه 88 دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد غائله بودند و عده‌ای نیز از درون کشور آب به ‌آسیاب دشمن ریختند» اظهار کرد: در فضایی که دشمن ایجاد کرده بود و هیاهوی فتنه‌گران در درون کشور، مردم بابصیرت ایران با وجدان بیدار خود به‌ پا خاستند و این فتنه را خاموش کردند. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی تاثیر حرکت مردمی و حماسه نهم دی را محدود به زمان و مکان خاصی ندانست و گفت: پیام و تاثیر این حماسه بزرگ، جاودان و تاریخی است و اکنون هم دشمنان داخلی و خارجی نظام می‌دانند که مردم انقلابی و با بصیرت ما همواره بیدار و هوشیارند و با کسانی که بخواهند با جنجال‌های سیاسی و فتنه‌گری‌ها از مسیر انقلاب و قانون اساسی عبور کنند، برخورد قاطع خواهد کرد. 
  
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما با خون شهدا آبیاری شده و با مجاهدت‌های عظیم،‌ بنیان آن شکل گرفته و با رهبری‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری معماری شد و مردم ما هیچ‌گاه نمی‌گذارند که این انقلاب و نظام عظیم با فتنه فروبریزد. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نقش مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه سال 88 بی‌بدیل بود، گفت:‌ مقام معظم رهبری در برخورد با این فتنه بسیار صبوری کردند و آنگاه که به این نتیجه رسیدند که فتنه‌گران به دنبال حق و حقوق قانونی نبوده بلکه می‌خواهند با نظام برخورد کنند، به خوبی به ارشاد مردم و بیدار کردن بصیرت مردم پرداختند که موجب برخورد انقلابی با فتنه‌گران و خلق حماسه نهم دی‌ماه شد. 
  
  
رئیس دستگاه قضا در ادامه به موضوع تصویب قطعنامه حقوق‌بشری در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران اشاره کرد و گفت:‌ برخوردهای دوگانه سازمان ملل با نظام اسلامی ایران برای همه ما تکراری شده است و اینک کشورهایی ما را متهم کرده و می‌کنند که خودشان نقض‌کننده‌ترین کشورها در مساله حقوق‌بشر هستند. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی به گزارش دادگاه اروپا درباره نقض حقوق بشر آمریکا از طریق سازمان سیا اشاره و تاکید کرد: در این گزارش همگان دیدند که چگونه سازمان سیا در اروپا به شکنجه، ربایش و حتی تجاوز جنسی به افراد پرداخته است و افراد صدمه‌دیده در خود آمریکا نتوانستند از حقوق پایمال شده خود، دفاع کنند و با این وجود چگونه باز هم این کشور خود را مدعی حقوق بشر می‌داند. 
  
رئیس قوه قضاییه افزود:‌ آمریکایی‌ها در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که از کشورهایی  حمایت می‌کنند که رنگ انتخابات را ندیده‌اند و در قبال کشوری مانند بحرین نیز که مدت‌هاست به حقوق ملت تجاوز می‌شود سکوت اختیار کرده‌اند و بلکه حمایت هم می‌کنند چون که در این کشور پایگاه نظامی دارند. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نظام اسلامی ایران نه از باب قطعنامه‌های حقوق بشری بلکه بر اساس ارزش‌ها و احکام اسلامی و قرآنی که شالوده این نظام است، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌داند و اگر تجاوزی هم به حق و حقوق افراد شود، خود نظام برحسب اعتقاد اسلامی خود و وظیفه‌ای که دارد با آن برخورد می‌کند، کما اینکه در قضیه فرد وبلاگ‌نویس همگان شاهد رسیدگی و برخورد مناسب نظام و دستگاه قضایی بودند. 
  
رئیس قوه قضاییه افزود: بر خلاف غربی‌ها که تنها چهره و قیافه حقوق بشری به خود می‌گیرند و به مدد رسانه‌ها و متکی به تبلیغات فریبنده، مدعی حقوق بشر هستند، نظام اسلامی ایران خود را موظف و مکلف به برخورد با نقض حقوق افراد می‌داند و مسئولان قضایی و سایر مسئولان حاضر نیستند در مقابل پاره‌ای وهمیّات، دین و آخرت خود را بفروشند و در مقابل تجاوز به حقوق مردم ساکت بمانند. 
  
آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که مسئولان نظام اسلامی ایران براساس وجدان انسانی، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌دانند، گفت:‌ حقوق بشری که ما به آن ملزم و مقید هستیم حقوق بشر برخاسته از فطرت پاک انسانی و در چارچوب ارشادات قرآنی و دینی است نه حقوق بشر ترسیمی و تحمیلی غرب چرا که راه ما و سلوک ما راه و سلوک فطرت‌های پاک انسانی و برگرفته از تعالیم اسلامی است و این اسلام است که حدود و ثغور حقوق بشر نظام ما را مشخص کرده است در حالی که حقوق بشر ادعایی غرب بر اساس فهم ناقص آنان از حقیقت انسانی استوار است، فهمی که گاه در تضاد با ارشادات ادیان الهی است. 
  
بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، مسئولان عالی قضایی در این جلسه به بحث و بررسی درباره اصلاح قانون نظارت بر رفتار قضات پرداختند.
محمد امین بازدید : 61 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
براساس آمارهای موجود، سن ازدواج در مردان و زنان ایرانی به ترتیب 2.27 و 23 سال می‌باشد.
ایسنا: قائم مقام سازمان ثبت احوال گفت: سن ازدواج در کشور افزایش یافته است که این امر زنگ خطری برای جامعه است، بر این اساس باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم. 
 
فریدون انصاری در مراسم معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، سن ازدواج در مردان و زنان ایرانی به ترتیب 2.27 و 23 سال می‌باشد. 
 
وی بیان کرد: براساس آمار سال گذشته 12 میلیون پسر در رده سنی 20 تا 34 سال و بیش از 11 میلیون دختر 15 تا 22 ساله در کشور داشتیم که به طور میانگین 46 درصد پسران و 48 درصد زنان موفق به ازدواج و مابقی مجرد هستند. 
 
انصاری با ذکر این که نرخ رشد جمعیت براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در سال جاری نسبت به دهه 80 یک درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور 3.2 درصد است. 
 
وی با بیان این که کشور در نرخ باروری در بین 26 کشور منطقه رتبه 25 را داراست، افزود: باید کاهش رشد و بعد خانواری جمعیت در کشور مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد. 
محمد امین بازدید : 55 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)
در این جلسه به صورت تخصصی بر روی موضوع خانواده بحث و بررسی انجام گرفت و قرار شد مرکزی ویژه به عنوان پلیس خانواده و کودک تشکیل گردد.
ایسنا: رییس کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی از مصوبه جدید این کارگروه در خصوص تشکیل پلیس خانواده و کودک خبر داد. 
 
امیرحسین قاضی‌زاده، در تشریح آخرین مصوبات جلسه کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده، گفت: در این جلسه به صورت تخصصی بر روی موضوع خانواده بحث و بررسی انجام گرفت و قرار شد مرکزی ویژه به عنوان پلیس خانواده و کودک تشکیل گردد. 
 
وی افزود: این مرکز در راستای قضازدایی و بررسی کدخدامنشانه و حل و فصل دعواهای خانگی درست می‌شود که به عنوان یکی از شعبات پلیس خواهد بود. 
 
وی با بیان اینکه تاکنون چنین مرکزی در کشور تشکیل نشده است گفت: در حال حاضر پلیس کارهایی را در حوزه خانواده و کودک انجام می‌دهد ولی ما می‌خواهیم تمامی این امور با پشتیبانی حقوقی انجام گیرد. 
 
گفتنی است مصوبات کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب و نهایی شدن باید به کمیسیون اجتماعی برای تصویب نهایی ارجاع گردد و به این ترتیب مصوبات کمیسیون اجتماعی برای بررسی نهایی در صحن مطرح خواهد شد.
محمد امین بازدید : 51 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
روز گذشته برادران دوقلویی که معروف به برادران افسانه‌ای در فضای مجازی بودند و مدیریت چندین صفحه مبتذل و مستهجن در فضای مجازی را بر عهده داشتند در مخفیگاه خود در یکی از روستاهای اطراف ساری، دستگیر شدند.
فارس: برادران دوقلویی که معروف به برادران افسانه‌ای بودند و مدیریت چندین صفحه مبتذل و مستهجن در فضای مجازی را بر عهده داشتند، دستگیر شدند.

روز گذشته برادران دوقلویی که معروف به برادران افسانه‌ای در فضای مجازی بودند و مدیریت چندین صفحه مبتذل و مستهجن در فضای مجازی را بر عهده داشتند در مخفیگاه خود در یکی از روستاهای اطراف ساری، دستگیر شدند.

صفحات مستهجن تحت مدیریت این دو نفر، 600 هزار عضو داشت که از طریق انتشار مطالب پورن و پذیرش تبلیغات پورن در این صفحات، درآمدی 100 میلیون ریالی در ماه برای خود ترتیب داده بودند.

منابع مطلع از اعترافات تکان دهنده (م.ه) و (ن.ه) 25 ساله بعد از دستگیری، از وسعت تولید و انتشار فحشا در فضای مجازی خبر داده‌اند.

گفتنی است نامبردگان، بیکاری را علت اصلی این عمل خود در فضای مجازی اعلام و اذعان کردند: از اینکه تمامی موارد امنیتی را در فعالیت‌های خود رعایت کرده‌اند و با این حال دستگیر شده‌اند، دچار حیرت شدند.
محمد امین بازدید : 54 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های جنوبی این شهر به یک موتورسیکلت مظنون و آن را متوقف کردند.
فارس: طی بازرسی ماموران انتظامی شیراز از راکب یک موتورسیکلت یک‌هزار و 626 قرص اعتیادآور غیرمجاز کشف شد.

ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های جنوبی این شهر به یک موتورسیکلت مظنون و آن را متوقف کردند.

در بازرسی از راکب موتورسیکلت به‌نام «ب ـ ک» مقادیری داروی مخدر شامل، یک‌هزار و 626 قرص، دو شربت و نیز شش جعبه سیگار خارجی قاچاق کشف و این قاچاقچی را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش همچنین فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان مسلح خودرو، مغازه و عابر پیاده و کشف هفت سرقت مسلحانه از آنان در شهرستان شیراز خبر داد.

سیروس سجادیان اظهار داشت: در پی سرقت مسلحانه یک تلفن همراه از یک شهروند شیرازی توسط دو موتورسوار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یکی از آنان به‌نام «ح –ع» شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات، این سرقت مسلحانه با همدستی دو نفر دیگر کشف و با تلاش ماموران یکی دیگر از همدستان این سارق به‌نام «الف ق» نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده از این دو سارق تا کنون، هفت سرقت مسلحانه، شامل یک سرقت مسلحانه خودرو، دو سرقت مسلحانه مغازه و پنج سرقت مسلحانه از عابران پیاده در شیراز، کشف شد.

سجادیان در پایان گفت: تمام مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات از سارقان برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.
محمد امین بازدید : 52 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
شانزدهم آذر ماه سال جاری یک مورد زورگیری در مقابل دانشگاه آزاد خمین به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آن شهرستان گزارش و بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فارس: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خمین گفت: فردی که با همدستی سه نفر دیگر و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگیری در این شهرستان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

عزیزالله اویسی اظهار داشت: شانزدهم آذر ماه سال جاری یک مورد زورگیری در مقابل دانشگاه آزاد خمین به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آن شهرستان گزارش و بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی گفت: با مراجعه شاکی به پلیس آگاهی و تحقیقات لازم در این زمینه مشخص شد چهار سارق ناشناس که نقاب به صورت داشتند در حوالی دانشگاه آزاد خمین و با تهدید و ارعاب شاکی با سلاح سرد مبلغ چهار میلیون ریال وجه نقد، تعداد هفت عدد کارت عابر بانک و... سرقت کرده‌اند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خمین عنوان داشت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران و تحقیقات گسترده در این رابطه رد پای یکی از سارقان در خرید وی از یک فروشگاه در شهر اراک با کارت عابر بانک شاکی شناسایی شد.

اویسی گفت: با اقدامات بعدی و کسب اطلاعات لازم در خصوص متهم نهایتا سارق که یکی از مجرمان سابقه‌دار و دارای هفت فقره سابقه کیفری بود، شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه و پس از 10 روز متهم در منزل خود واقع در خمین دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

به گفته وی متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت 3 نفر دیگر نیز در ارتکاب سرقت با وی همدست بوده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین افزود: در بازرسی از منزل متهم مقداری اموال مسروقه کشف و ضبط شد و دو نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری همدست دیگر ادامه دارد.
محمد امین بازدید : 51 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
بر اثر آتش سوزی در شهر کابل، به بیش از 600 مغازه خسارت وارد شد.
فارس: آتش‌سوزی در شهر کابل، کشته شدن 13 شبه‌نظامی طالبان در شرق، استقبال آمریکا از نشست پاریس و زخمی شدن 3 سرباز لهستانی، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

 بر اثر آتش سوزی در شهر کابل، به بیش از 600 مغازه خسارت وارد شد.

این آتش سوزی که اوایل بامداد امروز در منطقه (مندوی) شهر کابل آغاز شد، تا قبل از ظهر امروز ادامه داشت.

علت آتش سوزی، اتصالی برق اعلام شده است.

3 نظامی لهستانی در افغانستان زخمی شدند

در تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سوی نظامیان لهستانی در ولایت «غزنی»، 3 نظامی لهستانی زخمی شدند.

پایگاه خبری «روهی» امروز در گزارشی اعلام کرد که این نظامیان به بیمارستان ناتو در پایگاه بگرام منتقل شدند.

کشف 900 کیلو موادمخدر در افغانستان

وزارت کشور افغانستان از کشف نزدیک به 900 کیلو موادمخدر در مناطق مختلف کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور افغانستان، این مقدار موادمخدر در 24 ساعت گذشته از ولایت‌های «ننگرهار»، «فاریاب»، «قندهار»، «ارزگان»، «غزنی» و «پکتیا» به دست نیروهای امنیتی افتاد.

طالبان از بازار ارز سود می‌برد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که برخی صرافی‌ها در افغانستان از طالبان پشتیبانی مالی می‌کنند.

در این گزارش به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده است که «خیرالله بارکزی» یکی از صرافان افغانستان، منبع بزرگ مالی شبه‌نظامیان طالبان به شمار می‌رود.

بارکزی ژوئن سال جاری توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.

13 شبه نظامی طالبان در استان کنر کشته شدند

در عملیات مشترک نیروهای آیساف و افغان در ولایت «کنر» 13 شبه‌نظامی طالبان از جمله 2 فرمانده این گروه کشته شدند.

«سیدفضل‌الله واحدی» والی کنر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که این عملیات در مناطق «وته‌پور» و «ناری» ولایت کنر راه اندازی شده بود.

وی تصریح کرد که در بین کشته شدگان تعدادی از شورشیان خارجی نیز دیده می‌شوند.

وی گفت که این عملیات تاکنون ادامه دارد.

آمریکا از نشست پاریس استقبال کرد

وزارت خارجه آمریکا با استقبال از نشست پاریس اعلام کرد که این امر قدم مثبت برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان است.

به گزارش تلویزیون «لمر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از برگزاری چنین نشست‌هایی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد که آمریکا خواستار تداوم برگزاری این نشست است.

در نشست 2 روزه پاریس که روز پنجشنبه برگزار شد، نمایندگان طالبان، حزب اسلامی، شورای عالی صلح، اپوزیسیون دولت و جامعه مدنی افغانستان شرکت داشتند.

اوباما بر پایان جنگ در افغانستان تاکید کرد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر پایان جنگ در افغانستان تأکید کرد.

وی روز گذشته گفت که روند واگذاری مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان، در مسیر درستی حرکت می‌کند. 
محمد امین بازدید : 47 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد مصرف 4 نوع نوشابه انرژی‌زا مانند (Red Bull) به افراد مصرف‌کننده هشدار داد.
وزارت بهداشت اعلام کرد: استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند عوارض جانبی حادی مانند ایست قلبی و از دست دادن هوشیاری را به همراه داشته باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد مصرف 4 نوع نوشابه انرژی‌زا مانند (Red Bull) به افراد مصرف‌کننده هشدار داد. 
  
نتایج حاصل از این گزارش که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، حاکی است مصرف این نوشابه‌ها می‌تواند باعث تندی ضربان قلب، حالت تهوع و استفراغ، ایست قلبی – تنفسی، خستگی و حتی از دست دادن هوشیاری شود. 
  
بر اساس این گزارش محققان همچنین با انجام بررسی‌های بیشتر افزودند: در این میان در گروهی از موارد مصرف ‌کننده وقوع مرگ و میر ناشی از مصرف این نوشیدنی‌ها نیز مشاهده شده است. 
  
به گفته محققان نوشیدن این نوشابه‌های انرژی‌زا در سال 2009 در آمریکا توانسته است به مراجعه 13000 فرد به اورژانس‌های پزشکی منجر شود
محمد امین بازدید : 54 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
محمدعلی اسدی افزود: بارش باران در کویر لوت آن هم پس از 13 سال و بدون هیچ خسارتی ، زمین تشنه کویر را سیر آب و موجب خوشحالی کشاورزان منطقه شد.
مهر: مدیرکل منابع طبیعی کرمان از بارش باران پس از 13 سال در کویر لوت خبر داد. 
 
محمدعلی اسدی افزود: بارش باران در کویر لوت آن هم پس از 13 سال و بدون هیچ خسارتی ، زمین تشنه کویر را سیر آب و موجب خوشحالی  کشاورزان منطقه شد.   
 
به گفته وی، این بارندگی پس از یک دوره خشکسالی تقریباً طولانی مدت آب مورد نیاز درختان دست کاشت منابع طبیعی منطقه را بیمه کرده است. 
 
اسدی میزان این بارندگی را بین 20 تا 30 میلی متر عنوان کرد و افزود: بارش باران در منطقه بم، ریگان، فهرج ، نرماشیر و درحاشیه کویر لوت علاوه بر سیراب کردن درختان کهور و گز سبب شد کشاورزان موتور پمپ‌های آبیاری  خود را خاموش کرده و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. 
 
مدیرکل منابع طبیعی کرمان با بیان اینکه  مساحت جنگل های دست کاشت در منطقه ریگان و شهرستان های اطراف 6 هزار هکتار است اظهار داشت: این جنگلها که از دهه 60 به عنوان بادشکن ایجاد شده اند امنیت ویژه ای را برای تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی مردم ایجاد کرده است. 
محمد امین بازدید : 84 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

برند

مدل

نمایشگر

قیمت . تومان

Samsung

Samsung LED 55ES7770

55 اینچ

7.470.000

Samsung LED 46ES7770

46 اینچ

4.640.000

Samsung LED 40ES7770

40 اینچ

3.680.000

Samsung LED 55ES6980

55 اینچ

6.450.000

Samsung LED 46ES6980

46 اینچ

3.935.000

Samsung LED 40ES6980

40 اینچ

2.950.000

Samsung LED 46ES6960

46 اینچ

3.560.000

Samsung LED 40ES6960

40 اینچ

2.720.000

Samsung LED 55ES6950

55 اینچ

6.000.000

Samsung LED 46ES6950

46 اینچ

3.200.000

Samsung LED 40ES6950

40 اینچ

2.450.000

Samsung LED 46ES5960

46 اینچ

2.950.000

Samsung LED 32ES5960

32 اینچ

1.480.000

Samsung LED 40ES5960

40 اینچ

2.300.000

Samsung LED 22ES5550

22 اینچ

690.000

Samsung Slim LED Smart TV 46ES8880

46 اینچ

5.200.000

Samsung Slim LED Smart TV 40ES7770

40 اینچ

3.800.000

Samsung LED Smart 55ES6980

55 اینچ

6.720.000

Samsung LED Smart 46ES7770‎‎

46 اینچ

4.850.000

Samsung LED Smart 40ES6980

40 اینچ

3.050.000

Samsung LED Smart 46ES6980

46 اینچ

4.070.000

Samsung LED Smart 46ES6950

46 اینچ

3.300.000

Samsung LED Smart 46ES6960

46 اینچ

3.650.000

Samsung LED Smart 40ES6950

40 اینچ

2.500.000

Samsung LED Smart 46ES5960

46 اینچ

3.050.000

Samsung Plasma PS51E4950

51 اینچ

2.550.000

Samsung Plasma PS43E4950

42 اینچ

1.800.000

Samsung Plasma PS43E4850

42 اینچ

1.600.000

Sony

Sony Bravia LED KDL-46NX710

46 اینچ

---

Sony Bravia LED KDL-40NX710

40 اینچ

---

Sony Bravia LED KLV-55HX800

55 اینچ

---

Sony Bravia LED KLV-46HX800

46 اینچ

---

Sony Bravia LED KLV-40HX800

40 اینچ

---

Sony Bravia LED KDL-46EX710

46 اینچ

---

Sony Bravia LED KDL-46EX700

46 اینچ

---

Sony Bravia LED KDL-40EX700

40 اینچ

---

Sony Bravia LED KDL-60EX700

60 اینچ

---

Sony LED KDL-46EX650

46 اینچ

4.250.000

Sony LED KDL46HX750

46 اینچ

5.550.000

Sony LED KDL-40EX650

40 اینچ

3.170.000

Sony LCD KDL-32CX520

32 اینچ

1.600.000

Sony LCD KDL-40CX520

40 اینچ

2.500.000

Sony LCD KDL-40BX420

40 اینچ

2.200.000

X.VISION

X.VISION LED LE-46KD40

46اینچ

3.120.000

X.VISION LED 47K3D100

47 اینچ

2.980.000

X.VISION LED LE-32KD30

32 اینچ

1.250.000

X.VISION LED LE-42KD20

42 اینچ

1.900.000

X.VISION LED LE-32KD20

32 اینچ

1.200.000

X.VISION LED LE-24D20

23 اینچ

598.000

X.VISION LED LE-42KD30

42 اینچ

1.900.000

X.VISION LED LE-22D20

21 اینچ

500.000

X.VISION LED LE-42KD40

42 اینچ

1.950.000

LG

LG LED 47LM76100

47 اینچ

3.950.000

LG LED 47LM96000

47 اینچ

5.340.000

LG LED 47LM62000

47 اینچ

3.220.000

LG LED 47LS57000

47 اینچ

3.450.000

LG LED 42LS57000

42 اینچ

2.450.000

LG LED 42LM67100

42 اینچ

2.750.000

LG LED 42LM76100

42 اینچ

3.200.000

LG LED 42LM66100

42 اینچ

2.620.000

LG LED 42LM66900

42 اینچ

2.650.000

LG LED 42LS46000

42 اینچ

2.200.000

LG LED 42LM62000

42 اینچ

2.480.000

LG LED 42LM58000

42 اینچ

2.350.000

LG LED 47LM58000

47 اینچ

3.150.000

LG LED 47LM67100

47 اینچ

3.650.000

LG LED 47LM66100

47 اینچ

3.580.000

LG LED 47LM86000

47 اینچ

4.350.000

LG LED 42LS34000

42 اینچ

2.000.000

Panasonic

Panasonic LED TH-L37DT30

37 اینچ

2.680.000

Panasonic LED TH-L32DT30

32 اینچ

2.150.000

Panasonic LED TH-L42E30

42 اینچ

3.150.000

Panasonic Viera LED L37DT30

37 اینچ

---

Panasonic Viera LED L32DT30

32 اینچ

---

Panasonic LED Viera TH-L32E30

32 اینچ

---

Panasonic LED Viera TC-L32E3

32 اینچ

---

Panasonic LED Viera TH-L42E30

42 اینچ

---

Panasonic Viera LED TC-L42E3

42 اینچ

---

Panasonic LCD TH-L32U30

32 اینچ

1.500.000

 

محمد امین بازدید : 37 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
این کشاورزان با خوراندن چوب درخت بامبو، وزن ابن موش ها را به ۴ کیلوگرم می‌ رسانند تا بتواند آنها را با قیمت خوبی در بازار‌های این کشور به فروش برسانند.
باشگاه خبرنگاران: بر اساس آمارها، گوشت موش‌‌های صحرایی 4 برابر قیمت گوشت مرغ یا گوشت خوک و حتی گوشت گاو در بازار به فروش می ‌رسد. 

دیگر همه دنیا می دانند که مردم چین غذاهایی می خورند که بسیاری از مردم کشورهای دیگر با دیدن آن غذا دچار حالت تهوع می شوند. اکنون نیز کشاورزان چینی به تجارتی جدید دست زده اند و موش‌‌ های صحرایی را پرورش می‌ دهند. 
 
این کشاورزان با خوراندن چوب درخت بامبو، وزن ابن موش ها را به ۴ کیلوگرم می‌ رسانند تا بتواند آنها را با قیمت خوبی در بازار‌های این کشور به فروش برسانند. 
 
 
 
بر اساس آمارها، گوشت موش‌‌های صحرایی ۴ برابر قیمت گوشت مرغ یا گوشت خوک و حتی گوشت گاو در بازار به فروش می ‌رسد چراکه برخی از باور‌های چینی بر این است که گوشت موش‌‌ های صحرایی برای درمان برخی بیماری ها و عوارض مانند طاسی سر کارساز است. 
 
علاوه بر گوشت، پوست این موش ها نیز برای تولید کت‌ ‌های خز مورد استفاده مردم چین قرار می ‌گیرد. هر کشاورز چینی می‌ تواند از فروش ۲ موش صحرایی، حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ یوآن معادل ۶۰ تا ۹۰ دلار پول به دست آورد.
محمد امین بازدید : 48 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
در صورت تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال، تعرفه حجم ترافیک نیز به میزان یک ششم میزان تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال تغییر خواهد یافت و ارائه کنندگان خدمات موظف هستند از زمان تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.
مهر: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرخ های جدید تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL را برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت اعلام کرد که برمبنای این مصوبه ارائه کنندگان برای دریافت مبلغ ثابت ماهیانه به عنوان هزینه برقراری و نگهداری از مشترکان مجاز هستند.

کیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در جلسه شماره 152 خود با توجه به بررسی های تعرفه خدمات اینترنت پر سرعت از طریق فناوری " ADSL "و بر اساس قیمت تمام شده این خدمات، نرخ های جدیدی را برای ارائه به کاربران مصوب کرد.

براساس این مصوبه ارائه کنندگان خدمات می تواند به صورت ثابت ماهیانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری مطابق با تعرفه های مدنظر از مشترکان خود دریافت کنند.

هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه (ریال) نرخ بیت (کیلوبیت برثانیه)
20000  64 کیلوبیت بر ثانیه
 22500  128 کیلوبیت بر ثانیه
 30000  256 کیلوبیت بر ثانیه
 45000  512 کیلوبیت بر ثانیه
 75000  1024 کیلوبیت بر ثانیه
 120000  2048 کیلوبیت بر ثانیه
جدول نرخ های مصوب برای برقراری و نگهداری ماهیانه 

براساس این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کسری از گیگابایت، تعرفه به صورت خطی محاسبه می‌شود و برای حفظ شرایط رقابتی، کف تعرفه 60 درصد سقف تعرفه در هر سطح تعیین خواهد شد.

همچنین در صورت درخواست مشترکان، ارائه کننده خدمات موظف به ارائه خدمات در تمامی سطوح جدول مدنظر هستند.

تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی است و با توجه به ماهیت ارائه کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک، ADSL نامتقارن خدمات مشترکان برای مجموع دریافت و ارسال به میزان بیست و پنج درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکان لحاظ کند.

حداکثر ضریب تسهیم خط 1 به 8 تعیین می شود و ارائه کننده خدمات باید یک هشتم حداقل نرخ بیت خط – سرعت- را برای مشترکان خود تضمین کند.

سطوح تعرفه بازه حجم ترافیک (G BYTE ) تعرفه هر گیگابایت(ریال) ملاحظات
سطح اول  5> حجم >1 45000 -
سطح دوم  10> حجم >5 35000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول و مابقی مطابق تعرفه سطح دوم
سطح سوم  20> حجم >10 30000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم و مابقی مطابق تعرفه سطح سوم
سطح چهارم  40> حجم >20 25000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از 10 تا 20 گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم و مابقی مطابق تعرفه سطح چهارم
سطح پنجم  حجم >40 20000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از 10 تا 20 گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم ، بیش از 20 تا 40 گیگابایت مطابق تعرفه سطح چهارم و مابقی مطابق تعرفه سطح پنجم
سقف تعرفه حجم ترافیک به صورت پلکانی و مطابق با این جدول تعیین می‌شود

به گزارش مهر، براساس این مصوبه سقف تعرفه خدمات برای ضرایب تسهیم کمتر از 1 به 8 نیز به میزان تعیین شده در این مصوبه خواهد بود.

همچنین ارائه کنندگان خدمات موظف به انجام تعهدات تا پایان قرارداد براساس قراردادهای موجود خود با مشترکان خواهند بود و تغییر قراردادهای موجود مشترکان نیز براساس تعرفه های جدید اجباری نبوده و تنها در صورت تمایل مشترکان، ارائه کننده خدمات می تواند قراردادهای موجود خود را بروز رسانی کند.

ارائه کننده خدمات باید در بسته های تعرفه ای خود نرخ بیت (سرعت) و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه و در قرارداد مشترکان لحاظ کند.

در صورت اتمام حجم خریداری شده و عدم اقدام مشترک برای خرید حجم اضافی، ارائه کننده خدمت باید اتصال مشترک را تا پایان زمان قرار داد حفظ کند، مگر اینکه در قرارداد به نحو دیگری با مشترک به توافق رسیده باشد.

 تعرفه  حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند
 59200 ریال  64 کیلوبیت بر ثانیه
 99200 ریال  128 کیلوبیت بر ثانیه
 125600ریال  256 کیلوبیت بر ثانیه
 204800 ریال  512 کیلوبیت بر ثانیه
 383200 ریال  1024 کیلوبیت بر ثانیه
 745600 ریال  2048 کیلوبیت بر ثانیه
نرخ استفاده از ADSL که با توجه به نرخ اشتراک و میزان حجم دانلود کاربران تغییر می کند

در همین حال براساس این مصوبه، هزینه مودم به عهده مشترک است و ارائه کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نخواهد بود و در صورت استفاده مشترک از مودم های استاندارد، ارائه کننده خدمت ملزم به ارائه خدمات به مشترکان است. همچنین در صورت درخواست مشترک هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) به عهده مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه اندازی خدمت مبلغ 95 هزار ریال خواهد بود و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه اندازی تجهیزات انتهایی مشترکین است.

به گزارش مهر، ارائه کنندگان این سرویس موظفند تعرفه خدمات را به نحو مناسب و به طور شفاف و رایگان به مشترکان اطلاع رسانی کند و می توانند با اطلاع و تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته های تشویقی مختلف را به مشترکین خود ارائه کنند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه دایر کردن (رانژه ) خطوط مشترکان را حداکثر مبلغ 30 هزار ریال و تعرفه تخلیه خطوط را حداکثر 20 هزار ریال درنظر گرفت و اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر ظرف مدت 72 ساعت از تاریخ درخواست شرکتهای ارائه کننده خدمات، نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکان اقدام کند.

در همین حال دریافت این مبالغ منوط به اجرای سامانه مندرج در مصوبه کمیسیون شماره 97 خواهد بود در صورت عدم اجرای آن، اخذ مبالغ مذکور مجاز نبوده و شرکت مخابرات ایران موظف به دایر و تخلیه خطوط مشترکین حداکثر ظرف مدت 72 ساعت است.

دراین راستا در صورتیکه ارائه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ 50هزارریال برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند.

همچنین ارائه کننده خدمات مجاز به دریافت هیچ مبلغ دیگری از مشترکان، به غیر از مبالغ مندرج در این مصوبه و مبالغی که حسب قوانین کشور لازم التادیه است، نخواهد بود.

در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت، سقف تعرفه حجم ترافیک به میزان یک چهارم میزان تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت تغییر خواهد یافت و ارائه کننده خدمات موظف است از زمان اعمال تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.

در صورت تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال، تعرفه حجم ترافیک نیز به میزان یک ششم میزان تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال تغییر خواهد یافت و ارائه کنندگان خدمات موظف هستند از زمان تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.

شرکتهای ارائه کننده خدمات موظف به راه اندازی سامانه اندازه گیری سرعت و کیفیت خط در شبکه خود و نیز شبکه اینترنت با امکان کد رهگیری سوابق اندازه گیری مشتریان در بازه های زمانی سه ماهه و ایجاد دسترسی برخط برای سازمان رگولاتوری هستند.

به گزارش مهر، این تعرفه شش ماه پس از زمان ابلاغ، با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرا و گزارش سازمان تنظیم مقررات مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

محمد امین بازدید : 44 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
محمدولی درباره ورود طلای 14 عیار به بازار گفت: تولیدکنندگان طلا و جواهر در زمانی که نوسان بازار طلا زیاد بوده است تلاش کرده اند فشار کسب و کار را سامان دهند اما در سال جاری واحد های تولیدی طلا در حال تعدیل نیرو هستند.
نامه: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید با ورود طلای 14 عیار به بازار مشکل در آینده بین خریداران طلا و مغازه داران بیشتر می شود و اتحادیه هر روز باید اختلاف ها را برطرف کند. 

 برنامه پایش این هفته به بررسی ورود طلای زینتی 14 عیار به بازار داخلی پرداخت. 
 
در این برنامه، احمد وفادار رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، عبادالله محمدولی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و فریدون بلغاری مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به بررسی آسیب ها و مزایای ورود طلای 14 عیار به بازار پرداختند. 
 
محمدولی درباره ورود طلای 14 عیار به بازار گفت: تولیدکنندگان طلا و جواهر در زمانی که نوسان بازار طلا زیاد بوده است تلاش کرده اند فشار کسب و کار را سامان دهند اما در سال جاری واحد های تولیدی طلا در حال تعدیل نیرو هستند. 
 
وی همچنین اعلام کرد نگران تولید طلای عرضه شده در بازار نباشید، همه تولید کنندگان موظف به دریافت کد هستند و تلاش می کنند از این مسئله تولید ضربه نبیند. 
 
همچنین وفادار در این باره گفت: با نظر مردم موافق هستیم اما باید بگویم مشکل در آینده بین خریداران طلا و مغازه داران بیشتر می شود و اتحادیه هر روز باید اختلاف ها را برطرف کند. 
 
بر همین اساس بلغاری اعلام کرد در زمینه کنترل بازار مشکلی ایجاد نمی شود و سازمان استاندارد در هر شرایطی بر بازار نظارت می کند. 
 
بر اساس این گزارش سوال نظرسنجی این برنامه نیز درباره موافقت یا مخالفت مردم با ورود طلای 14 عیار به بازار بود که بیش از 286 هزار نفر موافق و بیش از 186 هزار نفر مخالف ورود طلای 14 عیار به بازار بودند.
محمد امین بازدید : 46 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)
وی تولید علم از طریق‌ پژوهش را یکی از راه‌های تولید ثروت برای کشور اعلام کرد و گفت: این اقدامات منجر به کاهش فقر در کشور می‌شود.
فارس: معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان تولید علم از طریق‌ پژوهش را یکی از راه‌های تولید ثروت برای کشور اعلام کرد.

عادل علیپور شامگاه شنبه در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان زنجان در حوزه‌های مختلف با اشاره به نام‌گذاری 25 آذر ماه تا یکم دی به عنوان هفته پژوهش اظهار داشت: فرهنگ‌سازی پژوهش از اهداف نام‌گذاری هفته‌ای به نام پژوهش است.

وی به جایگاه ویژه پژوهش در برنامه پنج ساله پنجم کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس این برنامه ایران یکی از کشورهای برتر منطقه در پژوهش خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اقدامات گسترده در زمینه پژوهش طی سال‌های اخیر در کشور، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه بیانگر اهمیت و جایگاه پژوهش در کشور است.

وی اهداف‌گذاری انجام شده در برنامه‌های توسعه‌ای کشور را بیانگر مسئولیت سنگین مسئولین عنوان کرد.

علیپور تاکید کرد: دلسوزان کشور برای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور باید به فکر ترویج فرهنگ پژوهش باشند.

وی اقدامات انجام شده در استان زنجان را مطابق با برنامه‌های دیگر استان‌ها دانست و ادامه داد: در سال 89 تعداد پژوهشگران برتر 60 نفر بودند که در سال‌های 90 و 91 به ترتیب به 72 و 95 نفر افزایش یافته‌اند.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان تصریح کرد: پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف استان زنجان، دستگاه‌های اجرایی و فناوران از جمله این برترین‌ها هستند.

وی تولید علم از طریق‌ پژوهش را یکی از راه‌های تولید ثروت برای کشور اعلام کرد و گفت: این اقدامات منجر به کاهش فقر در کشور می‌شود.
محمد امین بازدید : 52 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)
اعلام حضور در انتخابات حق همه افراد در نظام جمهوری اسلامی است، اما جبهه اصلاحات تاکنون کاندیدایی برای حضور در انتخابات انتخاب نکرده است. تسنیم: عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس با بیان اینکه حضور محمدرضا عارف در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی مفید می‌داند، گفت که اصلاح طلبان باید سنجش کنند که به چه صورت وارد انتخابات شوند. محمدرضا تابش نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی در‌گفت وگو با تسنیم با اشاره حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام حضور در انتخابات حق همه افراد در نظام جمهوری اسلامی است، اما جبهه اصلاحات تاکنون کاندیدایی برای حضور در انتخابات انتخاب نکرده است. پیش از این نیز، آقای رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید ‌کرده بود که محمدرضا عارف از‌ حق اساسی فردی خودش برای کاندیداتوری استفاده کرده و این کاندیداتوری به‌صورت شخصی اعلام شده است. عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس همچنین تاکید کرد: البته حضور عارف در انتخابات در کلیت برای نظام جمهوری اسلامی مفید است. تابش با بیان اینکه معتقدم اصلاح طلبان باید سنجش کنند که به چه صورت وارد انتخابات شوند، درباره حضور سید محمد خاتمی در انتخابات تأکید کرد: بنده سخنگوی آقای خاتمی نیستم، اما معتقدم تمام دغدغه آقای خاتمی حفظ صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و وجهه مردم سالاری نظام است و بحث کاندیداتوری آقای خاتمی فرع بر این موضوعات است.
محمد امین بازدید : 60 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
در حادثه واژگونی یک قایق در سواحل سومالی ۵۵ نفر غرق یا ناپدید شدند.
فارس: در حادثه واژگونی یک قایق در سواحل سومالی 55 نفر غرق یا ناپدید شده‌اند.

آژانس پناهندگی سازمان ملل ضمن اعلام این خبر افزود قربانیان این حادثه را افرادی از اتیوپی و سومالی تشکیل می‌دهند.

تا کنون جسد 23 نفر از قربانیان پیدا شده است.
محمد امین بازدید : 49 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
مرکز مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برخورد یک خودروی تریلی با یک مینی‌بوس در جاده قفاص آبادان منجر به کشته شدن یک خانم جوان و مجروج شدن هشت شهروند شد.
فارس: شهرام مقام امروز اظهار کرد: ساعت 18:05 امروز برخورد یک خودروی تریلی با یک مینی‌بوس در 30 کیلومتری روستای ابوشانک، در جاده قفاص آبادان منجر به کشته شدن یک خانم جوان بین 25 تا 30 ساله و مجروج شدن هشت شهروند شد.

وی افزود: حال مجروحان وخیم گزارش شده و در بین آنها شش مرد و دو زن مشاهده می‌شود.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: مجروحان به دو بیمارستان شهید بهشتی و هفده شهریور شهرستان آبادان جهت درمان و مداوا انتقال داده شده‌اند. 
محمد امین بازدید : 48 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
دادستانی تهران از صدور کیفرخواست برای 4 زورگیر تهرانی و ارسال پرونده این افراد به دادگاه خبر داد.
فارس: پرونده اتهامی چهار نفر عامل  سرقت اخیر در تهران که فیلم آن در فضای مجاز منتشر شده بود، با اتهام محاربه و سرقت مسلحانه مقرون به آزار به دادگاه ارسال شد.

در کیفرخواست صادر برای دو نفر از متهمان اتهام محاربه و نیز جرح عمدی و نیز برای دو متهم دیگر نیز به اتهام سرقت مقرون به آزار درخواست کیفر شده است.

دادستان تهران هم چنین در کیفرخواست صادره  با توجه به سوابق متعدد متهمان ، علاوه بر مجازات های مقرر قانونی، از دادگاه درخواست کرده است مواد 19 و 48 مکرر قانون مجازات اسلامی نیز در خصوص آنان اعمال گردد.

انتظار می رود جلسه محاکمه این چهار متهم هفته آینده در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شود.

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 49 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
یک کارآفرین زن ژاپنی در اقدامی دست به ساخت قاب خوردنی برای گوشی هوشمند آیفون 5 با استفاده از برنج زده است.
ایسنا: قاب آیفون 5 «سنبی برای بقا» بطور کامل از برنج قهوه‌ای و نمک ساخته شده که نه برای حفاظت از تلفن همراه بلکه برای حفظ بقای کاربر در طول بلایای طبیعی مقیاس بزرگ طراحی شده است.

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 55 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از افزایش ۷. ۶ درصدی طلاق در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.
ایسنا: "عباسعلی طالب بیدختی" امروز ۳۰ آذر در جمع خبرنگاران افزود: ۷۲۸ واقعه طلاق در هشت ماهه سال گذشته و ۷۷۷ واقعه طلاق در هشت ماهه سال جاری ثبت شده است.

وی همچنین از کاهش ۴. ۹ درصدی واقعه ازدواج در سمنان خبر داد و افزود: تعداد ۴۶۳۲ واقعه ازدواج در هشت ماهه سال گذشته ثبت شده که این تعداد در سالجاری به ۴۱۹۶ رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اضافه کرد: ثبت درصد وقایع ولادت نیز در هشت ماهه سال گذشته ۶۳۷۳ واقعه بوده که در مدت مشابه سالجاری به رقم ۶۳۵۵ واقعه رسیده و افزایش ۹. ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 48 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
ایران‌خودرو چند سال پیش به منظور جذب قشر جوان پروژه‌هایی ناموفقی را دست گرفت. یکی از آنها سمند کوپه بود. آیا اکنون قرار است نسخه جدید این پروژه کلید بخورد؟
پرشین خودرو: بر اساس اطلاعات به دست آمده ۱۰ مهندس ایرانی پروژه سمند کوپه را کلید زدند.

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 41 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
شايعه بي‌اساس «پايان يافتن دنيا» اولش شوخي بود، اما كم كم ماجرا جدي شد. شايعه‌پردازان وقتي ديدند كه حرفشان طرفداراني پيدا كرده، مجموعه اي از استدلال‌هاي به ظاهر علمي را هم‌رديف كردند.
جام جم آنلاین: مثلا گفتند كه سياره نيبيرو كه يك سياره افسانه‌اي است، در حال حركت به سوي كره زمين است يا اين كه شهاب سنگ‌هاي پراكنده‌اي قرار است به زمين برخورد كنند؛ سياره‌ها نيز به گونه‌اي همتراز خواهند شد كه زمين تحت تاثير قرار بگيرد؟‌ جالب است كه از نظر شايعه‌پردازان همه اين اتفاقات با هم رخ مي‌دهد و بعد از آن هم پرونده زمين براي هميشه بسته مي‌شود. اين حرف مثل يك گلوله برفي از قله كوه سر خورد و وقتي به پايين رسيد در قالب يك بهمن بزرگ ترسناك خودش را به ديگران نشان داد. وقتي مي‌بينيم عده‌اي از مردم اين حرف را پذيرفته‌اند بي‌اختيار ياد شعر باباطاهر مي‌افتيم كه مي‌گفت:‌ «متاع كفر و دين بي‌مشتري نيست/ گروهي آن، گروهي اين پسندند»

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 2,294
  • بازدید کلی : 118,679
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/