loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 182 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط‌هایی نظیر کافی‌نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می‌توانید با آن سرگرم شوید.

 

بدین منظور:
ابتدا به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.
اکنون کلید PrtScr را بر روی کیبورد بزنید و از صفحه دسکتاپ عکس بگیرید.
از منوی Start به All Programs > Accessories رفته و بر روی Paint کلیک کنید تا Paint ویندوز اجرا شود.
در محیط Paint، کلیدهای ترکیبی Ctrl+V را فشار دهید و یا از منوی Edit بر روی Paste کلیک کنید تا عکسی که گرفته‌اید وارد برنامه شود.
حال از منوی File بر روی Save as کلیک نموده و فایل را با نام دلخواه و فرمت BMP در محلی ذخیره نمایید.
سپس از نرم افزار Paint خارج شوید.

اکنون بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی Arrange Icons By بر روی Show Desktop Icons کلیک نمایید تا تیک آن برداشته شود.
خواهید دید که کلیه آیکن‌های موجود در صفحه دسکتاپ ناپدید می‌شود.

در ادامه کار بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره Display Properties، به تب Desktop رفته و بر روی دکمه Browse کلیک کنید.
سپس تصویری که توسط Paint ذخیره کرده‌اید را انتخاب کرده و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
در پایان بر روی OK کلیک کرده و به صفحه دسکتاپ برگردید.

حتماً متوجه شدید که چه اتفاقی افتاده است! اگر متوجه نشدید سعی کنید در صفحه دسکتاپ بر روی یکی از شورتکات‌های موجود کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. قطعأ غیر ممکن است! در اصل شما تصویری غیر واقعی از صفحه دسکتاپ را به عنوان تصویر پشت زمینه قرار دادید و آیکن‌های دسکتاپ را نیز ناپدید کردید و حاصل چیزی است که می‌بینید.
حال فرض کنید سیستم را ترک کرده‌اید و شخص دیگری با سیستم کار می‌کند. قطعأ گیج خواهد شد! چرا که هر چه سعی میکند نمیتواند آیکن‌های صفحه دسکتاپ را انتخاب کند. در صورتی که سیستم هنگ نکرده و سایر قسمت‌ها به خوبی کار می‌کند.

برای بازگرداندن به حالت اولیه، کافی است یک تصویر دیگر را به عنوان تصویر پیش‌ زمینه ویندوز قرار دهید و مجدد Show Desktop Icons را فعال کنید.

محمد امین بازدید : 140 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

 

بدین منظور:
یکی از نرم‏افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید که بر روی تمامی منوها و دکمه‏های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‏شود.
فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‏گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.
دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‏شود.

محمد امین بازدید : 119 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.

 

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم

وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.


ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید

در ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ

زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

 

ترفند شماره 4: گردش بین اسناد

اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد گردش کنید.

 

ترفند شماره 5: مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها

اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید. این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید. برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید.

 

ترفند شماره 6: ایجاد انتخابهای دایره شکل

زمانی که یک دایره رسم می کنید فتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند. شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره، دایره را از مرکز رسم نمائید. اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید.

 

ترفند شماره 7: حذف راهنماهای خط کشی

اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 8: تغییر تنظیمات Quick Mask

اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید.

 

ترفند شماره 9: حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها

با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید.

 

25 ترفند بسیار مفید در Photoshop

 

ترفند شماره 10: مخفی کردن حالت انتخاب

برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید. در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد.

 

ترفند شماره 11: خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید

اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است. برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 12: RGB و CMYK را همزمان ببینید

اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید. با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود. به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید. مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود.

 

ترفند شماره 13: راهنمای خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید

اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید.

 

ترفند شماره 14: برگرداندن آخرین انتخاب

اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید.

 

ترفند شماره 15: تولید کپی ها

زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید (ترفندستان) می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید. ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید. ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید.

 

ترفند شماره 16: سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها

اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید. این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند.

 

ترفند شماره 17: برگشت به حالت های پیش فرض فتوشاپ

احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فتوشاپ را ببندید. یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد.

 

ترفند شماره 18: چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند

این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است. شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید.

 

25 ترفند بسیار مفید در Photoshop

 

ترفند شماره 19: ترسیم خطوط مستقیم

اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید.

 

ترفند شماره 20: خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید

اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید.

 

ترفند شماره 21: ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی

کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید.

 

ترفند شماره 22: حذف لکه ها یا خراش های تصویر

اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد. روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید. پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند.

 

ترفند شماره 23: ادغام لایه های مرئی در یک حرکت

برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید.

 

ترفند شماره 24: گردش روی تصویر

در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید. برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید. برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید.

 

ترفند شماره 25: کنترل یا Tracking

Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات. برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید.

محمد امین بازدید : 139 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه میتوان به مدت زمان روشن بودن کامپیوتر پی برد؟ با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است.

 

برای این کار:
از منوی Start به Run بروید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
دستور net statistics workstation را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که متونی ظاهر میگردد.
در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.

محمد امین بازدید : 61 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

يک ترفند ساده شما مي‌توانيد کامپيوتر خود را در 4 ثانيه به صورت استاندارد خاموش کنيد،اين کار با نگه داشتن کليد پاور نيز امکان پذير است اما در دراز مدت قطعات کامپيوتر آسيب مي‌بينند در اين جا به روش صحيح آن مي‌پردازيم.

براي اين کار:

Windows Task Manger را باز کنيد(Ctrl+Alt+Del)

از منوي Shut Down در حالي که کليد Ctrl را نگه داشته ايد بر روي Turn Off کليک کنيد.

حال خواهيد ديد که پس از 4 ثانيه کامپيوتر شما خاموش مي‌شود.

نکته : اين ترفند بر روي تمامي گزينه هاي منوي Shut Down عملي خواهد بود براي مثال مي‌توان به جاي خاموش کردن سريع اينبار بر روي Restart کليک کنيد تا کامپيوتر 4 ثانيه بعد Restart بشود.

محمد امین بازدید : 60 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتمأ شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibernate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.

 

برای این‌کار:
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Power Options دوبار کلیک کرده تا پنجره Power Options Properties باز شود.
سپس به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Power Buttons و در زیر عبارت When I press the power button on my computer می‌توانید نوع کاربرد کلید Power را تعیین کنید.
اگر در حالت Standby باشد طبعأ سیستم در حالت Standby قرار می‌گیرد.
در صورتی که بر روی Hibernate تنظیم شود سیستم پس از فشردن کلید Hibernate می‌شود (نحوه فعال‌سازی Hibernate در این ترفند).
اگر به همان حالت قدیم یعنی Shutdown باشد سیستم کاملأ خاموش می‌شود.
اما اگر گزینه بر روی Ask me what to do تنظیم شده باشد پس از هر بار فشردن دکمه Power، پنجره Turn Of Computer نمایان می‌شود و شما می‌توانید هر گزینه‌ای که در آن لحظه دوست دارید را انتخاب کنید.
در نهایت اگر Do nothing را انتخاب کنید پس از فشردن کلید Power هیچ اتفاقی نمی‌افتد

 

محمد امین بازدید : 59 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

1- براي ايجاد يک Folder بدون نام

 

اول يک Folder ايجاد مي کنيم و بر روي آن Right Click مي کنيم و گزيته Rename را انتخاب مي کنيم در همين حال کليد Alt را پايين نگه داشته و از شماره هاي سمت راست صفحه کليد شماره 255 را مي زنيم و بعد Enter مي کنيم .

 

 

2- چگونه گزارش مشکل در Windows Xp را غير فعال کنیم ؟

 

Control panel خود را باز کنيد. بر روي Performance and Maintenance کليک کنيد . سپس به قسمت System برويد . بر روي Advenced کليک کنيد . بر روي error reporting در زير پنجره کليک کنيد . Disable error reporting را انتخاب کنيد و با فشار بر روي Ok از صفحات خارج شويد .

 

 

3- کليد ميانبر Internet Explorer

 

Ctrl+Enter اين کليد در نوار آدرس اينترنت اکس پلورر باعث گذاشته شدن خودکار کلمه هاي www & com ميشود .

 

 

4- پاک کردن URL از نوار آدرس

 

اگر بخواهيد يکي از URL هايي که در نوار آدرس ديده ميشود را پاک کنيد بايد از ريجستري استفاده کنيم.

 

اين کليد را در ريجستري پيدا کنيد :

 

HKEY_CURRENT_USER\Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs

 

به اين ترتيب در ستون سمت راست مي توانيد فهرس نشاني هايي که تايپ کرده ايد را ببينيد...روي هر کدام از آدرس هايي که نمي خواهيد راست کليک کنيد و گزينه Delete راانتخاب کنيد.

محمد امین بازدید : 60 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتماً تا به حال نام Windows Media Player را شنيده ايد و با آن کار کرده ايد. يکي از بهترين و معروفترين نرم افزارهاي مايکروسافت براي پخش فرمتهاي صوتي و ويدئويي در محيط ويندوز. اما ممکن است اطلاعات کافي پيرامون نسخه جديد مديا پلير يعني WMP 10 نداشته باشيد. در اينجا قصد داريم تا شما را با 20 ترفند مفيد اين نرم افزار آشنا کنيم.

Windows Media Player يکي از برنامه هاي پخش کننده صوت و تصوير است که به صورت آماده همراه با سيستم عامل ويندوز در کامپيوتر نصب مي شود. گرچه اين برنامه در تمام ويندوزها وجود دارد ولي شايد کمتر کاربري به صورت کامل با آن آشنا باشد. کاربران معمولا براي شنيدن يا مشاهده سرسري فايل هاي صوتي و تصويري از اين برنامه استفاده مي کنند و اگر بخواهند به طور جدي يا حرفه اي با يک

فايل چندرسانه اي کارکنند، به سراغ نرم افزارهاي ديگري چون Winamp،JetAudio،RealPlayer و... مي روند. البته شايد هم حق با اين کاربران باشد. چرا که WMP تا قبل از نسخه 10، برنامه زياد خوش دست و پرامکاناتي نبود. ولي با عرضه نسخه 10 اين برنامه، قضيه فرق کرده است. حالا برنامه خيلي برنامه خيلي زيباتر شده و امکانات زيادي دارد. ولي براي کساني که به نسخه 9 عادت کرده اند، با اين نسخه جديد شايد کمي سردرگم شوند. جاي منوها و ابزارها عوض شده و عموما به منوي View رفته اند. حتي Color Chooser هنوز هم وجود دارد و حالا مي توانيد طيف رنگ و ميزان پر بودن صفحه را خودتان انتخاب کنيد. به جاي انباشته کردن آن هم آيکون کوچک در صفحه Library، حالا يک دکمه More Info گذاشته شده که اطلاعات آلبوم و هنرمند را روشن يا خاموش مي کند. ديگر مجبور نيستيد يک Codec اضافي MP3 روي سيستم نصب کنيد يابا يک برنامه ديگر آهنگ هاي خود را Pi کنيد. مايکروسافت هنوز هم برفرمت WMA خود اصرار مي ورزد. ولي يک MP3 Codec هم به نام Fraunhofer در برنامه گذاشته که مي تواند با هرBit Rate به ريپ کردن آهنگ ها بپردازد.

 

 

1- منوها
اگر بخواهيد درويندوز WMP، تغييري ايجاد کنيد، اول بايد منوي مربوطه را بيابيد. با استفاده از دکمه کرکره اي کنار دکمه هاي کوچک ـ بزرگ کردن پنجره کليک راست کنيد. اگر دوست داشته باشيد، مي توانيد منوهاي استاندارد پنجره را فعال کنيد و امکانات بيشتري را ببينيد. براي اين منظور، از منويView، گزينه Menu Bar Options را انتخاب کنيد. در اين حالت، اگر گزينه Show Menu Bar را انتخاب کنيد، منوها فعال مي شوند و اگر گزينه Autohide Menu Bar را انتخاب کنيد، با بردن ماوس به قسمت منوها، آن قسمت ظاهر و سپس پنهان مي شود.

 

 

2- تغيير به MP3
براي کنار گذاشتن فايل هاي WMP، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و سپس به صفحه Rip Music برويد. در اين حالت، از قسمت Format گزينه MP3 را انتخاب کنيد. کيفيت صوت به طور پيش فرض روي 128kbps تنظيم شده است. ولي اگر بخواهيد، با حرکت کردن دکمه لغزان مربوطه، کيفيت را بهتر کنيد در همين صفحه، با کليک روي دکمه File Name مشخص کنيد که کدام اطلاعات در اسم فايل ها برايتان درج شود.

 

 

3- تغيير نام فايل ها
تنظيماتي که در منوي Tools، گزينه Option در صفحه Library وجود دارد، تعيين مي کنند که برنامه چه تغييراتي را مي تواند روي فايل هاي ريپ شده ايجاد کند. مثلا اگر گزينهRetrieve Additional Information را تيک بزنيد، اطلاعات ناقص را از طريق اينترنت کامل مي شود.

 

 

4- تغيير ترتيب فايل ها
اگر بخواهيد آهنگ هاي خود را در فولدرهاي مجزا براساس آلبوم يا نام هنرمند دسته بندي کنيد، بايد گزينه Rearrange Music را علامت بزنيد. درهمين جا مي توانيد با انتخاب گزينه Rename Music Files، از برنامه بخواهيد با درج اطلاعات جديد آهنگ ها، اسامي فايل ها را اصلاح کند. اين کارمخصوصا زماني خوب است که فايل هاي خود را با ابزارهاي مختلف و روش هاي متفاوت نام گذاري، ريپ کرده باشيد و حالا بخواهيد آن ها را يک دست کنيد.

 

 

5- مقايسه محتوا
قسمت Info Center که اطلاعات بيشتري درباره آلبوم يا تراک مي دهد، حالا جزئي از سرويس هاي اينترنتي WMP10 شده است. بنابراين اگر از يک سرويس، اطلاعات کافي به دست نمي آوريد، مي توانيد سرويس ديگري را امتحان کنيد. مثلا سايت Napster بيوگرافي کاملي درباره هنرمندان دارد.

 

 

6- راديو کجاست؟
راديوي اينترنتي حالا به قسمت Media Guide رفته است. از صفحه Guide گزينه Radio را انتخاب کنيد تا فهرستي از ايستگاه هاي راديويي و لينکي را ببينيد که صفحه Radio Tuner را باز مي کند. اين صفحه تمام ايستگاه هاي موجود در اينترنت را نشان مي دهد. اگر لينک Radio Tuner را در ستون سمت راست پيدا نکرديد، پايين برويد و روي لينک InternationWindowaMedia.com کليک کنيد و حالا دوباره صفحه Guide را باز کنيد. اگردوست نداريد تنظيمات بين المللي خود را تغيير دهيد، مي توانيد ازنشانيWindowsmedia.com /MyRadio.asp مستقيما به صفحه Radio Tuner برويد. بعد از انتخاب ايستگاه مورد نظر، روي دکمه Play کليک کنيد.

 

 

7- آهنگ هاي جواني
با استفاده از فهرست Year Released مي توانيد به آهنگ هاي زمان جواني خود مراجعه کنيد، يا فقط آهنگ هاي امسال را ليست کنيد. گزينه By Year هم هنگام ساخت Auto Playlist خيلي به درد مي خورد. اصلأ مجبور نيستيد تاريخ تمام تراک هايي که ريپ کرده ايد يا خريده ايد را تايپ کنيد. ويندوز WMP خودش اين کار را انجام مي دهد.

 

 

8- Playlist آسان
تراک ها را به قسمت Now Playing بيندازيد يا يک پلي ليست خودکار به صورت تصادفي درست کنيد. بعداز اين که آهنگ هايي را مرتب کرديد که مي خواهيد نگه داريد، با کليک روي دکمه Now Playing List گزينه Save Playlist As را انتخاب کنيد. با استفاده از منوي فرعي New List در همان منو، مي توانيد بدون اينکه مجبور باشيد به قسمت سمت راست پنجره برويد، به ساخت پلي ليست بپردازيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

9- افزودن سريع
دکمه کوچکي که در کنار کرکره Now Playing List قراردارد، انتخاب هاي فعلي را به فهرست Now Playing اضافه مي کند. اگر کشيدن و انداختن برايتان سخت است، مي توانيد از اين راه اقدام کنيد.

 

10- پلي ليست هاي مجزا
اگر فکر مي کنيد ساختن پلي ليست از طريق ديالوگ باکس راحت تر از کشيدن و انداختن است، با کليک روي Now Playing List و سپس Edit using Playlist Editor ديالوگ Edit Playlist بلافاصله باز مي شود.

 

 

11- تنظيم عکس
با WMP10 عکس ها را هم مي توانيد مرتب کند. اما تا وقتي دستگاه قابل حملي را به کامپيوتر خود وصل نکنيد که عکس ها را به سيستم منتقل مي کند، گزينه All Picture در صفحه Library ظاهر نمي شود. علت اين است که خود برنامه هيچ امکاني براي کارکردن روي عکس ها ندارد. يعني نه مي توانيد نمايش اسلايدي درست کنيد، نه نمايش بند انگشتي. داشتن کتابخانه عکس فقط به اين درد مي خورد که انتقال عکس ها به دستگاه قابل حمل آسان تر مي شود. گزينه هاي All Video و All TV از اين جهت در هر سيستمي هستند که تماشاي ويدئو و برنامه هاي ضبط شده تلويزيوني در کامپيوتر امکان پذير شود.

 

 

12- ستون هاي دلخواه
با کليک راست روي فهرست تراک هاي يک آلبوم يا هنرمند در صفحه Library منويي از ستون ها را ظاهر مي کند که قابل حذف و اضافه هستند. همچنين مي توانيد از کرکره Library Option گزينه Choose Columns را انتخاب کنيد که امکاناتي را براي تعيين زمان پخش شدن پلي ليست مي دهد. بنابراين اگر بخواهيد، مي توانيد فهرست خود را براساس آهنگ هايي مرتب کنيد که در تعطيلات آخر هفته گوش مي کنيد.

 

 

13- ديواره آتش
اگر مي بينيد برنامه هنگام پخش موسيقي آنلاين هرچندوقت يکبار چند ثانيه مکث مي کند، بد نيست ببينيد برنامه ديواره آتش شما بسته هاي UDP را متوقف مي کند يا نه. WMP براي Streaming محتوا، از اين بسته ها استفاده مي کند. اگر چنين باشد، برنامه مجبور است از پروتکل HTTP استفاده کند. اگر مي خواهيد بفهمد برنامه ازچه پروتکلي استفاده مي کند و آيا اين پروتکل مشکلي ايجاد مي کند يا نه، درهمان حالي که آنلاين هستيد، از منوي View گزينه Statistics را انتخاب کنيد و صفحه Advanced را ببينيد.

 

 

14- از هدفون استفاده کنيد
فيش هدفون روي درايو سي دي فقط براي پخش آنالوگ قابل استفاده است و آهنگ هاي ديجيتالي که ويندوز WMP پخش مي کند، از طريق اين فيش شنيده نمي شوند. اما اگر بخواهيد همين آنگ هاي ديجيتال را از طريق هدفون بشنويد،کافي است به Media Player بگوييد آهنگ ها را به صورت آنالوگ پخش کند. براي اين منظور، از منوي Tools، گزينه Option را انتخاب کنيد و به صفحه Devices برويد. درايو سي دي خود را انتخاب کرده و از صفحه Audio گزينه Playback to Audio را علامت بزنيد.

 

 

15- روشن کنيد
امروزه بيشتر کيبوردها دکمه پخش، مکث، صدا و...دارند. اگر شما چندين صفحه کليدي نداريد، بازهم مي توانيد از طريق صفحه کليد، Media Player را کنترل کنيد. F10 صدا را زياد، F9 صدا کم، و F8 صدا را قطع مي کند.CTRL +P شروع به پخش يا مکث مي کند، و CTRL+S پخش را قطع مي کند. با CTRL+F به تراک بعدي برويد و با CTRL+B به تراک به تراک قبلي. کليدهاي ميان برمتعدد ديگري هم وجود دارد که مي توانيد آن ها را از منوي Help پيدا کنيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

 

16- فشرده کردن فايل ها
اگر به خاطرکيفيت بهتر، فايل هاي ريپ شده را با فرمت WMA آزاد ذخيره مي کنيد،مي توانيد هنگام انتقال آنها به پخش کننده قابل حمل، کاري کنيد که فايل ها کوچک تر شوند. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و به صفحه Devices برويد. در اين حالت، دکمهAdvanced را کليک کنيد و گزينه Allow Audio Files to Convert را علامت بزنيد. با اين کار، Media Player هنگام انتقال فايل ها به دستگاه قابل حمل، فايل ها را فشرده مي کند.

 

 

17- فضاي ديسک
حاصل فشرده کردن فايل ها به صورت نامحسوس اين است که وقتي دستگاه قابل حمل خود را به سيستم وصل مي کنيد، لازم نيست خيلي صبر کنيد تا فايل ها تبديل شوند. اگر قصد داريد تعداد زيادي فايل را تبديل کنيد، ببينيد Media Player فضاي کار براي اين کار داشته باشد. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کنيد. به صفحه Devices برويد، دکمه Advanced را کليک کنيد، و سعي کنيد Amount of disk space را اضافه کنيد.

 

 

18- آهنگ ها انتخاب کنيد
حتي اگر Player هشتاد گيگابايتي داشته باشيد، باز هم بعيد است بتوانيد تمام آهنگ ها، فيلم ها و عکس هاي خود را داخل آن جاي دهيد. اگرگزينه سنکرون خودکار را فعال کرده باشيد، WMP موسيقي را نسبت به عکس و عکس را نسبت به فيلم اولويت مي دهد. بدون وصل کردن دستگاه به سيستم هم مي توانيد آهنگ هايي را تعيين کنيد که دوست داريد به دستگاهتان منتقل شوند. کافي است هر آهنگي را که دوست داريد، به صفحه Sync بيندازيد تا هروقت دستگاه را وصل کرديد، به طور خودکار از اين صفحه به دستگاه منتقل شوند.

 

 

19- حذف برنامه
اگر فکر مي کنيد نسخه 9 را بيشتر از 10 دوست داريد، مي توانيد WMP10 را از سيستم حذف کنيد. البته لازم نيست نسخه قبلي را مجددأ نصب کنيد. اگر سرويس پک 2 ويندوز XP را نصب کرده باشيد، بايد ابتدا گزينه Show Updates در بالاي ليست را علامت بزنيد. تنها عيب اين کار اين است که نما توانيد آهنگ هاي حفاظت شده را با نسخه هاي قبلي پخش کنيد؛ چون WMP10 از DRM متفاوتي استفاده مي کند.

محمد امین بازدید : 82 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي توانيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .

 

محمد امین بازدید : 77 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

مکن است اين مسئله براي شما نيز پيش آمده باشد که دوست داشته باشيد سيستم خود را به حالتي تنظيم کنيد که به فرض پس از يک ساعت به شکل اتوماتيک خاموش شود. براي اين کار راه هاي مختلفي همانند استفاده از نرم افزارهاي متفرقه وجود دارد ، اما ويندوز XP نيز امکان اين کار را به شکلي مخفي داراست! بدين شکل که با يک عمل ساده ميتوان تايمري را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سيستم را خاموش خواهد کرد.

 

براي اينکار:
از منوي Start وارد Run شده و عبارت زير را وارد نماييد:
Shutdown -s -t TIME
دقت کنيد که به جاي عبارت TIME زمان دلخواهي که ميخواهيد سيستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانيه وارد نماييد.
به عنوان مثال قصد داريم تا کامپيوتر يک ساعت ديگر به شکل اتوماتيک خاموش شود ، براي اين کار کافي است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهايتأ Enter بزنيم.

پس از اين کار خواهيد ديد پنجره اي باز خواهد شد که تايمر آن تا زمان به صفر رسيدن و خاموش کردن سيستم کار خواهد کرد.


براي ریستارت کردن اتوماتيک هم ميتوانيد از دستور زير بهره بگيريد:
Shutdown -r -t TIME
براي متوقف کردن تايمر هم ميتوانيد دستور زير را در Run وارد کنيد:
Shutdown -a

محمد امین بازدید : 81 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

يکي از مشکلات شايعي که به هنگام کار با کامپيوتر براي کاربران پيش مي‏آيد، گرم شدن بيش از حد قطعات سخت افزاري کامپيوتر است. اين موضوع علاوه بر آسيب‏رساني به سخت‏افزارها ميتواند عمر آن‏ها را نيز کوتاه‏تر کند و حتي تأثير منفي بر روي عملکرد نرم افزارهاي در حال اجرا بگذارد. براي حل اين مشکل، قصد داريم تا هم‏اکنون به معرفي 10 ترفند کاربردي جهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپيوتر بپردازيم.

1- اگر از کامپيوتر استفاده نمي‌کنيد، حتمأ آن را خاموش کنيد. اين يکي از بهترين راه‌ها براي صرفه‌جويي در مصرف برق و همچنين جلوگيري از توليد گرماي زياد مي‌باشد.

2- پاورهاي موثر در انرژي، در از بين رفتن انرژي زياد که تبديل به گرماي غيرقابل مصرف مي‌شوند جلوگيري مي‌کنند. آن دسته از پاورهايي که واقعا در انرژي مؤثرند، امروزه حتما داراي ليسانس 80Plus مي‌باشند. اين مسئله بايد در هنگام خريد مورد توجه و اهميت قرار گيرد.

3- در هنگام نصب خنک کننده CPU بايد به اين نکته توجه شود که ميزان حساب شده اين از خمير سيليکن (خمير هادي گرما) در ميان پردازشگر و رادياتور فن ريخته شود. چرا که هنگام گرم شدن پردازشگر، انرژي زيادي نيز مصرف مي‌شود.

4- بهتر است کامپيوتر در مکان خنکي قرار داده شود. ارتباط مستقيم با نور آفتابو يا هر منبع گرمايي ديگر مانند لامپ‌هاي هالوژن باعث گرماي بسيار زياد کامپيوتر مي‌شوند. 

 

خنک نگهداشتن کامپیوتر

 

5- کامپيوتر احتياج به فضايي کافي براي گردش هوايي مؤثر مي‌باشد. اين مسئله علي‌الخصوص براي نوت‌بوک‌ها صدق مي‌کند. توجه داشته باشيد که به هيچ وجه کامپيوتر را بر روي متکا، پتو و يا هر چيزي که به گونه‌اي دريچه‌هاي هوا را مسدود کند قرار ندهيد.

6- کيس کامپيوتر و همچنين در صورت وجود، فيلترهاي هوا، بايد به صورت منظم تميز شوند تا از گرد و خاک بر روي کامپيوتر محافظت شود. جمع شدن گرد و خاک مي‌تواند باعث ايزوله شدن قطعات الکترونيکي شده، مانع جريان هوا شده و اينگونه هواگيري را با دردسر مواجه کنند.

7- يکي از مسائل مهم ديگر براي سيستم جريان هواي عالي و کافي مي‌باشد. به همين علت هم مسئله زير صدق مي‌کند:
جلوگيري از ايجاد کابل‌هاي تو در تو، زياد و به هم پيچيده در کيس سيستم.
براي اين کار کافي است هر کدام از کابل‌ها را به کابل مورد نظر ارتباط داده و سپس آنها را از سيستم مديريت کابل‌ها عبور داد.

8- براي خنک نگه داشتن آن دسته از قطعاتي که در مسير مستقيم جريان هوا نمي‌باشند، يک سيستم خنک کننده مؤثر و هدف دار بسيار مهم است.

9- بهتر است به فکر يک خنک کننده آبي نيز براي پردازشگر خود باشيد، چرا که هم سيستم خنک کننده‌اش بسيار عالي مي‌باشد و هم صدايي کمتر از صداي خنک کننده‌هاي عادي دارد.

10- از آنجا که در نوت‌بوک‌ها، خنک‌کننده‌ها و دريچه‌ها کوچک‌تر مي‌شوند، مسئله استفاده از سيستم خنک کننده مناسب بسيار مهم است. يک خنک کننده ماهرانه و متناسب مي‌تواند عمر دستگاه و بدنه را تا چند سال افزايش بخشد

محمد امین بازدید : 56 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

 

 

برای اینکار:

از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال

New folderبگذارید
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Newو folderیک فاصله توسط Space زده شده است.

حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژهNewرا تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه folder را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

محمد امین بازدید : 69 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون استفاده ازنرم افزار خاصی فایل هایی که در ویندوز XP شما دچار مشکل شده اند را به طور کامل بازیابی کنید و فایلهای سالم را به طور اتوماتیک جایگزین فایلهای معیوب نمایید.

 


بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt ویندوز شوید.
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (دقت کنید به جای درایو C، درایوی که ویندوز شما در آن نصب است را وارد کنید):

cd C:\WINDOWS\system32

اکنون دستور زیر را وارد نمایید:

sfc /scannow

در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید.
پس از اینکار، برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض مینماید.

محمد امین بازدید : 59 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

1- هيچ چيز را بدون دليل قبول نکنيد.مدتي را صرف آموختن در مورد امنيت سيستم خود کنيد.


2- از يک آنتي ويروس قابل اعتماد استفاده کنيد.آنتي ويروسي را انتخاب کنيد که کارنامه قابل قبولي داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترين آزمايشگاه هاي مستقلي هستند که در زمينه آنتي ويروس ها فعاليت مي کنند.


3- از يک ديواره آتش (Firewall) قابل اطمينان استفاده کنيد.نقدهاي مستقل بهترين راهنمايي براي شماست.برخي سيستم هاي عامل با يک ديواره آتش عرضه مي شوند که فقط ترافيک ورودي اطلاعات را کنترل مي کنند.از ديواره آتشي استفاده کنيد که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اينترنت را کنترل کند.

 

4- ايميل هايي را که از طرف منابع نامشخص يا غيرقابل اعتماد براي شما فرستاده مي شوند را باز نکنيد.بسياري از ويروس ها از طريق پيام هاي ايميل گسترش مي يابند در نتيجه اگر هرگونه شک و بدگماني داريد از فرستنده بخواهيد هويت خودش را مشخص کند.

 

5- پيوست ايميل هاي رسيده با موضوعات مشکوک و يا غيرقابل انتظار را باز نکنيد.در صورتي که مي خواهيد آنها را باز کنيد، ابتدا آنها را بر روي هارد ديسک ذخيره کنيد و سپس با يک برنامه آنتي ويروس بروز شده کنترل کنيد.

 

6- ايميل هاي ناخواسته را بدون اينکه باز کنيد ، پاک کنيد.آنها را براي فرستنده شان بازگشت ندهيد و همچنين به آنها جواب ندهيد.اينگونه از پيام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) مي نامند ، در غير اينصورت آدرس ايميل شما به عنوان يک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ايميل هاي نامطلوب و ناخواسته خواهيد بود.

 

 

7- برخي نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتي که نصب آنها ضرورتي ندارد ، بايد از نصب شان خودداري کرد.براي مثال مي توان از نرم افزارهاي کنترل کامپيوتر از راه دور ، برنامه هاي اشتراک فايل نام برد.

 

8- سيستم و نرم افزارهايتان را در اسرع وقت بروزرساني کنيد.برخي سيستم هاي عامل و برنامه ها مي توانند بصورت خودکار بروزرساني شوند.از اين امکان بصورت کامل استفاده کنيد.استفاده نکردن از بسته هاي اصلاحي مي تواند سيستم عامل شما را در برابر خطراتي که اصلاح پذير هستند آسيب پذير نمايد.

 

9- هيچ فايلي رو بر روي کامپيوتر خود کپي نکنيد مگر اينکه از پاک بودن خود فايل و منبع آن مطمئن باشيد.از بي خطر بودن فايلي که قصد کپي کردنش را داريد در همان محل اوليه با کمک يک آنتي ويروس مطمئن شويد.

 

10- از اطلاعات شخصي مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاوير و غيره) نسخه پشتيبان تهيه کنيد.آنها را بر روي حافظه هاي قابل انتقال مانند CD يا DVD ذخيره کنيد و آرشيو فايلهايتان را در بيشتر از يک کامپيوتر نگه داريد.

محمد امین بازدید : 55 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

 

نگهداری سی دی

 

 

امروزه CD و DVD ها تبديل،به پركاربردترين وسايل ذخيره‌سازي اطلاعات شده‌اند و حتي با وجود تكنولوژي‌هاي جديد در زمينه ذخيره‌سازي اطلاعات، تا به تاريخ پيوستن CD زمان زيادي وجود دارد. در اين قسمت مي‌خواهيم چند نكته درباره حفظ و نگهداري بهتر CD را با شما در ميان بگذاريم، تا با رعايت اين نكات، عمر CD شما افزايش يابد.

بهتر است كه CDها را از پشت، بر روي هم قرار دهيد چون كه در غير اين صورت به علت شيشه‌اي بودن سطح، CD خش‌دار خواهد شد.

سعي كنيد CD را با لباس يا حوله و... تميز نكنيد چون كه استفاده از منسوجات براي تميز كردن باعث كاهش عمر آن مي‌شود. بهتر است از دستمال‌هاي كاغذي بدون كرك يا دستمال‌هاي نرم استفاده كنيد.

براي نوشتن روي CD از ماژيك مخصوص آن استفاده كنيد. چون كه نوشتن با ساير ماژيك‌ها باعث مي‌شود باگذشت زمان آن بخش از CD كه با ماژيك نوشته شده كارايي خود را از دست بدهد كه در نتيجه بخشي از اطلاعات شما از بين خواهد رفت.

بهتر است از CDهاي معتبر و شناخته شده براي ذخيره‌سازي اطلاعات خود استفاده كنيد، چون ساير CDهاي متفرقه يا رنگي كيفيت مطلوبي ندارند و خيلي زود عمر خود را از دست مي‌دهند.

 

نگهداری سی دی

 

زدن برچسب بر روي CD باعث مي‌شود كه عمر آن كوتاه‌تر شود چون كه CD-ROM براي خواندن CD بايد بيشتر بچرخد و در نتيجه باعث كوتاهي عمر CD مي‌گردد.

اگر كارتان با CD تمام شد آن را از رايانه خارج كنيد. زيرا با روشن شدن مجدد رايانه، محتويات CD دوباره چك مي‌شود يا هنگامي‌كه مي‌خواهيد وارد My Computer شويد دوباره CD به حالت آماده به كار قرار مي‌گيرد.

به دليل اين‌كه ROM -DVDسرعت چرخش بسيار بالايي دارد، بهتر است كه CD را داخل DVD-ROM قرار ندهيد چون كه سرعت بالاي چرخش به مرور باعث خش‌دار شدن CD مي‌شود.

سعي كنيد هنگام جابه‌جايي CD سطح شيشه‌اي آن را كمتر لمس كنيد.
حتما CD را داخل محفظه‌اي قرار دهيد تا از نور خورشيد، حرارت، رطوبت، گردوغبار و... مصون بماند، زيرا هر كدام از اين عوامل به شدت عمر آن را كاهش مي‌دهد.

محمد امین بازدید : 72 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

CD یا DVD مورد علاقه شما ديگر كار نمی‌كند؟ دستگاه صدای عجيبی از خود می‌دهد و یا مدت زيادی طول می‌كشد تا بتواند محتویات داخل آن را اجرا کند؟ یا ممکن است در سطح زيرين خش‌های زيادی مشاهده شود؟ در این حالت چاره چیست؟ آیا باید از خیر استفاده مجدد از CD یا DVD خود بگذرید یا راه بهتری نیز وجود دارد؟ در این ترفند قصد داریم با استفاده از یک روش جالب ، CD خش دار خود را نجات دهیم و آن را مجددأ قابل استفاده نماییم.
راه حل: برای پوليش کردن تنها به خميردندان و يک دستمال نرم‌ احتياج داريد کمی خميردندان را روی دستمال و يا پارچه پخش کنيد و سپس در حالت دايره‌ای صفحه خش‌دار را با دستمال پوليش کنيد. بايد تنها پس از چند حرکت بتوانيد شاهد اولين نتايج باشيد. هنگامی که خش‌ها از بين رفتند، CD را با آب بشوريد و آنرا با دستمال يا پارچه‌ای که بدون کرک باشد پاک و خشک کنيد.


اگر CD شما دوباره اجرا شد، بهتر است سريعا يک Backup آز آن تهيه کنيد. اگر دارای يک Audio CD و يا فیلم DVD می‌باشيد برای کپی کردن از برنامه مورد نظر خودتان استفاده کنيد. برای سی‌دی و يا دی‌وی‌دی‌های فايلی، به شما نرم‌افزار Tool unstoppable Coper را معرفی می‌کنيم


اين نرم‌افزار اين شانس را به شما می‌دهد که حتی در صورتی که مديا به سختی قابل خواند باشد، فايل‌های خود را نجات دهيد.

محمد امین بازدید : 60 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

در اينجا چند توصيه مفيد در اختيارتان قرار مي دهيم تا كارايي يك يا چند قسمت از ويندوز XP خود را افزايش دهيد. اگر از كامپيوتر خود به صورت شخصي استفاده مي كنيد و كامپيوتر شما در داخل شبكه اي نمي باشد، ميتوانيد با انجام تغييرات ذيل Windows XP خود را سريعتر و مطمئن تر كنيد:


ابتدا دستور زير را انجام دهيد:

 

Control Panel > Administrative Tools > Services

سپس با خيالي آسوده گزينه هاي زير را "disable" نماييد:

 

Alerter

Clipbook

Computer Browser

Fast User Switching

Human Interface Access Devices

Indexing Service

Messenger

Net Logon

Netmeeting Remote Desktop Sharing

Remote Desktop Help Session Manager

Remote Procedure Call Locator

Remote Registry

Routing & Remote Access Server

SSDP Discovery Service

TCP/IP NetBIOS Helper

Telnet

Universal Plug and Play Device Host

Upload Manager

Windows Time

Wireless Zero Configuration

Workstation

 

محمد امین بازدید : 56 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

بوسیله این ترفند موبایل که برای گرفتن خلافی ماشین در سایت تخصصی موبایل قرار گرفته است شما به راحتی و تنها با ارسال یک پیامک میتوانید میزان جریمه خودرو خود را مشاهده نمایید.

 

 

 

برای این کار میبایست پشت کارت خودروی خود را نگاه کنید و کد هفده رقمی که با IR شروع میشود و بصورت عمودی در سمت راست کارت ماشین نوشته شده است را از طریق SMS به شماره 30005151 ارسال نمایید.

 

 

 

پس از چند دقیقه پیامکی مبنی بر میزان خلافی خودرو خود و تعداد دفعه های جریمه را دریافت خواهید نمود.

 

محمد امین بازدید : 60 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

 

علائم یک سیستم هک شده

 


از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.

user account های مشکوک می بایست غیر فعال شده و جستجو کنیم چه کسی و چرا آن را ایجاد کرده است. اگر سیستم auditing (بازرسی) بدرستی فعال شده باشد، audit log ها (ثبتهای بازرسی) نشان خواهند داد چه کسی آنها را ایجاد نموده است. اگر بتوانید تاریخ و زمان ایجاد account را پیدا کنید و آن account در اثر یک هک بوجود آمده باشد، شما یک قالب زمانی خواهید داشت که می توان در آن به جستجوی دیگر رویدادهای audit log که ممکن است مرتبط باشد پرداخت.

به منظور اینکه متوجه شوید آیا برنامه ی مخربی ارتباطات ورودی را تحت کنترل دارد که می تواند به عنوان یک پورت پنهانی برای هکر استفاده شود - از ابزارهایی مانند TCPView مربوط به Sysinternals یا Fpipe مربوط به Foundstone استفاده کنید. این ابزارهای ویندوز نشان می دهند چه برنامه هایی در حال استفاده از هر یک از پورت های باز سیستم شما هستند. در مورد سیستمهای یونیکس از netstat یا lsof که درون سیستم عامل قرار دارند استفاده کنید. از آنجا که ممکن است یک هکر باهوش netstat و lsof شما را با نسخه های تروجانی (که پورت های باز شده توسط هکرها را نشان نمی دهد) جایگزین کند، بهترین کار این است که این سیستم قربانی را با استفاده از پورت اسکنر گمنام و رایگان nmap (از سایت insecure.org) از کامپیوتر دیگر اسکن کنید. این امر به شما دو دیدگاه مختلف از پورت های باز سیستم می دهد.

هکری که یک سرور ویندوز را مورد حمله قرار می دهد، ممکن است برنامه های اجرا شده را از طریق registry در نواحی ذیل اضافه یا جایگزین کند:

 

 

 

HKLM > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run

 


نرم افزارهای مخرب نیز ممکن است از طریق دستورهای اجرای سیستم عامل اجرا شود. به منظور اینکه ببینید چه برنامه هایی در دستور اجرای یک سیستم ویندوز قرار گرفته است، به command prompt بروید و تایپ کنید AT . در یک سیستم یونیکس از فرمان های cron یا crontab استفاده کنید تا لیست فعالیت هایی را که در دستور اجرا (schedule) قرار دارند ببینید.
هکرانی که به سیستم یونیکس حمله می کنند، ممکن است از یک root kit استفاده کنند که به آنان کمک می کند با استفاده از یک خلأ آسیب پذیری در سیستم عامل یا برنامه های نصب شده، به root access دست پیدا کنند. با توجه به آن که برای هکران root kit های زیادی وجود دارد، تعیین این که کدام فایل ها دستکاری شده اند بسیار مشکل است. برنامه هایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند، مانند chrookit.
برای یک هکر هزاران راه ممکن وجود دارد تا ردپای خود را بپوشاند، اما جستجو در موارد فوق شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار شما جهت تشخیص خطرات سیستم و حملات هکرها است.

محمد امین بازدید : 62 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.


بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall

حالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.
تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواری کهبرنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.

محمد امین بازدید : 59 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

 

بازگردانی ویندوز هنگ کرده با یک روش ساده

 

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در محیط ویندوز هستید که ناگهان پیغام Dont Sent ظاهر میشود و پس از کلیک بر روی این پیغام ناگهان کل محتویات صفحه حذف شده و تنها تصویر پشت زمینه Desktop باقی میماند. در این حالت تنها با فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete، پنجره Task Manager نمایان میشود و تنها احساس میکنید باید سیستم را Restart کنید. اما راه بهتری نیز در این زمان هست! برای یادگیری آن با این ترفند همراه شوید.

 

بدین منظور:
پس از اینکه این مشکل پیش آمد سه کلید Ctrl+Alt+Delete بزنید.
در پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید.
اکنون عبارت restore را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید محیط ویندوز بازگردانده میشود.
شما به جای restore میتوانید explorer.exe را نیز وارد نمایید.

محمد امین بازدید : 51 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

 

10 میانبر کاربردی در ویندوز 7

 

کلیدهای میانبر در ویندوز باعث افزایش سرعت و سهولت انجام امور در سیستم عامل می شوند. کاربر می تواند برخی از نیازهای خود را بجای حرکت دادن ماوس و انتخاب چند گزینه به راحتی و با فشاردادن کلیدهای ترکیبی انجام دهد. بسیاری از شما با برخی از کلیدهای میانبر کاربردی آشنا هستید ولی ما در این مقاله قصد داریم کلید های ترکیبی را که کمتر می شناسید به شما معرفی کنیم.

پیش از ادامه مطلب اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید لازم است بدانید که منظور از کلید ویندوز همان دکمه ایی است که در سمت چپ کی برد و بین کلید های Alt و Ctrl قرار دارد که معمولا لوگوی ویندوز برروی آن کشیده شده است.

 

Windows + Spacebar

اگر تمایل دارید برای چند لحظه میزکار ویندوز را مشاهده کنید و سپس بلافاصله به حالت قبل (مشاهده پنجره های فعال) برگردید از کلید های ترکیبی Windows بعلاوه Spacebar استفاده کنید تا زمانی که این دوکلید را پایین نگه داشته اید صفحه دستکاپ نمایش داده می شود و بلافاصله پس از رها کردن این دو کلید به پنجره و یا برنامه های در حال کار بازگردید.

 

Windows + T

با استفاده از این میانبر می توانید پیش نمایش کوچکی از پنجره های باز شده در قسمت نوار Taskbar را مشاهده کنید با فشار دادن مکرر Windows + T به ترتیب پیشنمایش اولین تا آخرین مجموعه برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد. همین کار را می توانید با بردن نشانگر ماوس برروی هر کدام از آیکان های موجود در نوار Taskbar انجام دهید.
Windows + 1,2,3, ..

در ویندوز 7، راه جدیدی برای اضافه کردن نرم افزارهای پر کاربرد به نوار Taskbar اضافه شده است و کاربر می تواند با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس برروی هر آیکان پنجره مورد نظر و انتخاب گزینه "Pin this program to taskbar" برنامه یا پنجره مورد نظر خود را به نوار ابزار اضافه کند. کاربر پس از Pin کردن نرم افزار مورد نظر، همیشه می تواند به سرعت و با کلیک کردن برروی آیکان مربوطه نرم افزار مورد نظر خود را اجرا کند. حال علاوه براستفاده از ماوس می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Window + 1 یا 2 یا 3 و غیره به نرم افزارهای Pin شده در نوار ابزار به ترتیب از چپ به راست دسترسی داشته باشید.

 

Windows + / -

اگر در زمان خواندن متون یا مشاهده تصاویر قصد دارید برروی صفحه بزرگنمایی داشته باشید می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Windows با + و یا Windows با - نرم افزار Magnifier ویندوز را اجرا نموده و صفحه ویندوز را بزرگنمایی و یا کوچک نمایی کنید. استفاده از این کلید های میانبر در تمام نرم افزارهای در حال اجرا در ویندوز 7 امکان پذیر است.

 

Windows + Shift + Left یا Right

منظور از کلید های Left یا Right همان کلیدهایی است که با فلش های چپ و راست در کنار فلش های بالا و پایین در سمت راست کی برد قرار دارند. اگر شما از دو مانیتور برای استفاده بهینه و افزایش فضای دستکاپ خود استفاده می کنید ممکن است بخواهید یکی از مانیتورها را بعنوان صفحه اصلی استفاده نموده و از صفحه مانیتور دیگر برای نمایش برنامه های فعال و در حال اجرا استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ماوس و گرفتن و رها کردن پنجره ها، آنها را از صفحه یک مانیتور به دیگری منتقل کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Windows + Shift + Right یا Left استفاده کنید.

 

Windows + M یا Windows + D

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + M می توانید تمام پنجره ها و برنامه های روی صفحه را Minimize کنید یعنی تمام آنها را از روی صفحه به نوار Taskbar منتقل کنید با فشار دادن کلید های ترکیبی Windows + Shift + M دوباره به نرم افزارهای در حال کار باز خواهید گشت. کلیدهای ترکیبی Windows + D نیز تقریبا با کمی تفاوت شبیه به Windows + M عمل می کنند. Windows + D تمام نرم افزارهای در حال نمایش را Minimize می کنند هر دو کلید ترکیبی را امتحان کنید تا با تفاوت جزئی این دو آشنا شوید.

 

Shift + Ctrl + N

در ویندوز 7 ساخت فولدر جدید راحت تر از پیش شده است. شما همواره می توانید با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس و انتخاب Create New Folder یک فولدر جدید در Explorer بسازید ولی راه حل ساده تر استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + N است با فشار دادن این کلید های ترکیبی به سرعت یک فولدر جدید ساخته می شود و شما می توانید پس از تغییر نام فولدر جدید و فشار دادن دکمه Enter آن را ایجاد نمایید.

 

Windows + X

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + X می توانید به تنظیمات Windows Mobility Center دسترسی یابید این تنظیمات شامل روشنایی مانیتور، نمایش طول عمر باتری و امکان تغییر وضعیت های مصرفی، روشن و خاموش کردن شبکه بی سیم، کم و زیاد کردن و یا خاموش کردن صدای خروجی و حالت Presentation و استفاده از پروژکتور استفاده نمایید. این میانبر تنها در ابزارهای موبایل مانند نوت بوک و نت بوک کار می کند

 

Shift + Delete

در حالت پیش فرض هر فایلی که با فشار دادن دکمه Delete حذف می شود در واقع به سطل آشغال یا Recycle Bin منتقل می گردد و در واقع آنها حذف نمی شوند تا کاربر در صورت حذف اشتباهی، بتواند فایل مورد نظر خود را از طریق Recycle Bin بازیابی کند. حال اگر شما نخواهید فایل حذف شده به Recycle Bin منتقل شود و یک راست حذف شود می توانید از کلید های ترکیبی Shift + Del استفاده کنید.

 

Windows + Logo

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + L می توانید ویندوز را قفل کنید، بعنوان مثال اگر در محل کار خود قصد دارید برای چند دقیقه میز کار خود را ترک کنید می توانید ویندوز را Lock نمایید تا مطمئن شوید در زمان عدم حضور شما شخص دیگری به کامپیوتر شما دسترسی نداشته باشد. البته لازمه این کار داشتن رمز عبور برای نام کاربری فعالی شما است.

محمد امین بازدید : 49 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

آموزش نصب ویندوز ۷ از روی فلش USB Drive

 

 

برای کسانی که نت بوک دارند و یا dvd درایوشون خراب شده و یا به هر حال نیاز به نصب ویندوز از راه های غیر از استفاده از dvd درایو دارند،نصب ویندوز از طریق cool disk یا حافظه ی فلش،ساده ترین و کار آمدترین نوع نصب هست.
برای این کار ما نیاز به dvd ویندوز سون و یا Windows 7 ISO داریم به همراه یک فلش حداقل ۴GB خالی داریم.در صورتی که از iso استفاده می کنید باید نرم افزار MagicDisc هم داشته باشید.در صورتی که از ویندوز xp استفاده می کنید نیاز به نرم افزار MBRWIZ دارید(چون Diskpart utility در ویندوز XP درایو USB drive را به عنوان یک دیسک نمی شناسد و با این نرم افزار می توانیم یک bootable USB drive بسازیم)


آموزش آماده سازی فلش در ویندوز ویستا :
حافظه ی فلش خود را به دستگاه وصل کنید و مطالب موجود درآن را خالی کنید ،چون باید فرمت شود.
مطمئن باشید که یوزر شما ADMIN هست،در این صورت Start Menu->run->cmd (Open Command Prompt) را باز کنید و موارد زیر را تایپ کنید:


ابتدا DISKPART را تایپ کنید تا به قسمت Microsoft diskpart وارد شوید:

سپس تایپ کنید LIST DISK تا لیست دیسک های متصل به کامپیوتر شما را نشان دهد.اگر یک هارد دیسک داشته باشید و ۱ فلش به کامپیوتر شما وصل باشد،فلش شما Disk 1 خواهد بود.
حال بر این اساس دستورات زیر را یکی یکی وارد کنید :

SELECT DISK 1

CLEAN

CREATE PARTITION PRIMARY

SELECT PARTITION 1

ACTIVE

FORMAT FS=NTFS

(Format process may take few seconds)

ASSIGN

EXIT

 

صفحه ی command prompt را نبندید چون هنوز به آن نیاز داریم!
در این مرحله باید اطلاعات موجود در Windows7/Vista DVD را در حافظه ی فلش کپی کنید.


نکته :
 یک کامپیوتر دیگر فراهم کنید و این دو کامپیوتر را با هم شبکه کنید،سپس درون درایو dvd rom کامپیوتر دی وی دی ویندوز سون قرار دهید و سپس آن درایو را share کنید و از طریق کامپیوتر دیگر که درایو dvd ندارد،محتویات آن را کپی کنید.


در صورتی که فایل iso را دارید باید از طریق نرم افزار MagicDisc ، Windows 7 iso را به عنوان یک درایو Mount کنید.
در این مرحله باشد فلش خود را bootable کنید.برای این کار در صورتی که اطلاعات ویندوز ۷ در حال حاظر در فلشتان ریخته شده دستور زیر را در همان پنجره ی command وارد کنید :

Z:\BOOT\BOOTSECT /NT60 Z:

سپس ENTER بزنید ،که در آن Z نام درایو فلش شماست که باید ببینید چی هست؟
اگر درست بزنید پیغام SUCCES ظاهر می شود و کار تمام است و اکنون شما یک فلش BOOTABLE دارید و کافی است تنظیمات BIOS خود را بر روی شروع از USB قرار دهید تا ویندوز نصب شود.

 

آموزش نصب در صورتی که شما ویندوز XP دارید:
فلش خود را وارد کنید و آن را فرمت کنید

سپس وارد Cmmandشوید و عبارت زیر را تایپ کنید:
convert i: /fs:ntfs (Where "I" is your USB drive latter

سپس به قسمتی که شما MBRWiz را extracted کردید بروید(تایپ کنید c:\mbrwiz)
سپس دستورات زیر را تایپ کنید :

 

mbrwiz /list (note down disk number of your USB Pen drive)

mbrwiz /disk=X /active=1 (X is Disk Number of your USB Drive)

exit

محتویات ویندوز ۷ را روی درایو قرار دهید.
حال باید این درایو را bootable کنید.
با دستورات زیر :

 

J: (Drive letter of Windows 7 iso mounted with demon tool)

CD boot

bootsect /nt60 Y: (Y is drive latter of your USB drive

کار تمام است.

محمد امین بازدید : 49 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

حتما برای شما نیز پیش آمده است که ناگهان سیستم شما به دلیل نامعلومی Shutdown میشود. و شما هیچگاه متوجه دلیل آن نمیشود. بالا رفتن گرمای CPU ، دلایل نرم افزاری و ... میتواند از دلایل Shutdown شدن ناگهانی ویندوز شما باشد. حال قصد داریم تا ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن و بهره گیری از رجیستری ویندوز میتوانید دلایل این عمل را بیابید و در پی رفع آن باشید.

 

بدین منظور:

از منوی Start به Run رفته و در Run عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد ویرایشگر رجیستری ویندوز خود شوید.

حال به آدرس زیر بروید

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Reliability

در اين مسير متغير از نوع DWORD و با نام ShutdownReasonUI وجود دارد. بر روی آن دوبار کلیک کرده و مقدار Value آن را به یک تغییر دهید و از رجیستری خارج شوید.

حال اگر از منوی Start گزينه Shutdown يا همان Turn Off را انتخاب کنيد می بينيد که با پنجره هميشگی ويندوز روبرو نمی شويد و يک پنجره پيشرفته تر براي شما به نمايش در خواهد آمد. حالا هر زمان کامپيوتر شما خاموش می شود بطور خودکار اين گزارش ساخته می شود و می توانيد از قسمت Event Viewer به تحليل آنها بپردازيد تا مشکل را پيدا کنيد.

اما اکنون چگونه ميتوانيد از طريق Event Viewer اين گزارش را يافته و آن را بررسي نماييد.

 

برای ديدن نتيجه گزارش بايد مراحل زير را انجام دهيد :

الف) وارد Control Panel شده و آيکن Administrative Tools را انتخاب کنيد.

 

ب) سپس بايد روی Event Viewer دابل کليک نماييد.

 

ج) از اين پنجره ، در قسمت راست گزينه system را انتخاب کنيد.

 

د) از منوی View بايد گزينه گزينه Find را انتخاب کنيد و عدد ۱۰۷۴ را در قسمت Event ID از پنجره Find تايپ و در نهايت Find Next را بزنيد تا نتيجه جستجو را به شماره ۱۰۷۴ هدايت کنيد.

 

ه) با دابل کردن روی Event ID می توانيد نتيجه گزارش را ببينيد. در ضمن به این نکته دقت کنید که هر زمان خواستيد پنجره Shut Down را به حالت عادی برگردانيد بايد متغيری را که در رجيستری به مقدار يک تغيير داده بوديد را به صفر برگردانيد.

محمد امین بازدید : 52 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)


ترفند های شبکه, شبکه کردن, آموزش شبکه کردن

 

برای اشتراک گذاشتن پوشه ها در ویندوز XP بطور معمول از طریق کلیک راست بروی پوشه مورد نظر وسپس انتخاب گزینه sharing and security قادر به انجام این کار می باشیم که برای اولین بار کمی وقت گیر می باشد.

 

حال بدین منظور:

 

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 66 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران ویندوز، به جا ماندن ردپا در قسمت‌های مختلف به ویژه محیط Search آن است. به طوریکه پس از هر بار جستجوی یک عبارت در محیط Search، عبارات جستجو شده در حافظه سیستم ذخیره می‌شود. این موضوع ممکن است به هر دلیلی خوشایند شما نباشد. برای پاک کردن عبارات ذخیره شده در قسمت Search بایستی تک تک عبارات را Delete کرد یا از برنامه‌های جانبی استفاده نمود. در صورتی که هم اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید به سریع‌ترین شکل ممکن کلیه عبارات ذخیره شده در محیط Search را تنها با یک کلیک به وسیله یک فایل میانبر برای همیشه حذف کنید.

 

بدین منظور:

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.

حال در محیط Notepad کدهای زیر را عینأ Copy و Paste نمایید:

 

لطفا به ادامه مطالب رجوع کنید

محمد امین بازدید : 57 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

 

 

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

 

3. عبور سریع از Lock Screen

در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

 

 

4. جستجوی سریع

در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

 

 

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو

در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

 

 

6. باز نمودن Task Manager

در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

 

 

7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer

در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

 

 

8. باز نمودن سریع منوی File History

شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.

 

 

 

9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها

فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

 

 

 

10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro

شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.

محمد امین بازدید : 74 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)


نرم افزار جاسوس, نرم افزار, جاسوس افزار, نرم افزار امنیتی

 

XoftSpySE Anti Spyware یک نرم افزار امنیتی برای مقابله با نرم افزارهای جاسوسی و ایجاد امنیتی کامل برای کامپیوتر می باشد. این نرم افزار بسیار ساده طراحی شده و نصب آن نیز بسیار راحت صورت می گیرد.

رابط گرافیکی آن ، تمامی امکانات این نرم افزار را به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می دهد. شما تنها کافیست که گزینه اسکن را انتخاب کنید و باقی کارها را به دست XoftSpySE Anti Spyware بسپارید. XoftSpySE Anti Spyware به سرعت و به صورت بسیار عمیق به بررسی کامپیوتر شما می پردازد و تمامی انواع جاسوس افزارها و بدافزارهایی که می توانند اطلاعات شخصی یا اطلاعات کارت های اعتباری شما را سرقت کنند و یا شما را با نمایش تعداد زیادی تبلیغات تجاری ، خسته کنند، را از بین می برد.

بدین ترتیب می توانید با دانلود و نصب XoftSpySE Anti Spyware به حذف تمامی جاسوس افزارها و کدهای مخرب از کامپیوترتان که می تواند باعث کاهش سرعت آن نیز شوند، اقدام کنید.

علاوه بر تمامی امکانات ذکر شده ، XoftSpySE Anti Spyware دارای بخشی برای ویرایش Startup ویندوز می باشد تا شما تعیین کنید که چه نرم افزارهایی در حین اجرای ویندوز به صورت خودکار اجرا شوند. از مهمترین امکانات آن می توان به سازگاری با سیستم عامل ویندوز ۷ و نسخه های ۳۲bit و ۶۴bit آن اشاره کرد.

 

● امکانات نرم افزار XoftSpySE Anti Spyware v۷.۰.۱ :

ـ اسکن عمیق کامپیوتر شامل رجیستری، فایل ها ، پوشه ها و پردازش های در حال اجرا.

 

ـ حذف انواع جاسوس افزار ، آگهی افزار ، تولید کننده های Pop up ، Keylogger ها ، تروجان ها و کدهای سرقت اطلاعات و مخرب.

 

ـ آپدیت منظم پایگاه داده های جاسوس افزار برای اطمینان از امنیت کامل در برابر خطرات جدید.

 

ـ جلوگیری از اجرای افزونه های ناخواسته روی Internet Explorer.

 

ـ گزینه زمان بندی حرفه ای برای اجرای خودکار انواع اسکن در زمان دلخواه شما.

 

ـ ویرایشگر Startup برای غیر فعال کردن اجرای نرم افزارهای ناخواسته در حین اجرای ویندوز.

 

ـ استفاده ساده و سریع.

محمد امین بازدید : 67 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)


سیستم عامل,برنامه,task manager,سیستم

 

Ctrl+Alt+Delete ؛ عملی که روزانه همگی ما بارها انجام میدهیم تا خود را از دست مشکلات پیش آمده برای ویندوز خلاص کنیم. اما آیا تمامی توانایی Task Manager این است؟ Task Manager ابزار بسیار سودمندی است که اطلاعاتی درباره برنامه ها و فرایندهای اجرا شده بر روی سیستم و میزان مصرف منابع توسط این برنامه ها و فرایندها ارائه میدهد. از این ابزار بسیاری از مواقع برای عیب یابی سیستم استفاده میشود و این امکان را میدهد تا برنامه های را متوقف و یا اجرا کنیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی بخش های مختلف این ابزار بپردازیم.

دو روشی که برای اجرای Task Manager بکار میرود به قرار زیر است:

1- Right-Click کردن بر روی یک قسمت خالی از Task Bar و انتخابTask Manager از این بخش.

 

2- فشردن سه کلید Ctrl+Shift+Esc (ابتدا Ctrl و Shift را نگاه دارید و سپس Esc را بزنید) و یا همان دستور معروف Ctrl+Alt+Del.

 

در همه سیستم ها بعد از اجرای Task Manager باید حداقل سه تب Applications ،Processes و Performance نمایش داده شوند.

تب Applications برنامه های اجرا شده بعد از ورود به سیستم را نمایش میدهد ؛ بسیاری از مواقع که برنامه ای در کار خود دچار مشکل میشود و قادر به پاسخگویی به فرامین شما نیست این پنجره شما را قادر میسازد برنامه را با انتخاب آن و زدن دکمه End Task متوقف کنید.

تب Processes کلیه فرایندهای اجرا شده را با ذکر کاربر، مقدار مصرف CPU و Memory نمایش میدهد و این قابلیت را داراست تا مقادیر دیگری را نیز نمایش دهد که از منوی View قابل تنظیم است ؛ شاید بسیار پیش آمده که بعد از نصب یک برنامه و درایور جدید متوجه میشوید که سرعت سیستم بصورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است. برای شناسایی مشکل اولین کاری که باید انجام داد مراجعه به این قسمت و اطمینان از این که هیچ فرایندی به غیر از System idle process به طور ثابت مقداری بالاتر از 80 درصد ندارد. اگر با چنین مساله ای برخورد کردید باید حتما آن فرایند بخصوص را خاتمه دهید و مطمئن شوید که بعد از راه اندازی مجدد سیستم آن فرایند بخصوص مجدداً اجرا نمیشود.

تب Performance بصورت شماتیک تغییرات سیستم را در استفاده از منابعی نظیر CPU و Memory نمایش میدهد.

 

برای استفاده از اطلاعات ارائه شده در این پنجره استفاده از اطلاعات زیر برای آشنایی با برخی گزینه ها لازم میباشد:

CPU Usage: درصد زمانی که پردازشگر مشغول به کار است (ثابت ماندن این مقدار در بالای 80 درصد نشاندهنده ضعف سخت افزار و یا مشکل نرم افزاری است و نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتر جهت کشف منبع مشکل است).

 

CPU Usage History: یک نمای گرافیکی که میزان فعالیت پردازشگر را در طول زمان نشان میدهد.

 

PF Usage: مقدار مصرف Page File و یا همان حافظه مجازی بر روی دیسک را نمایش میدهد و اگر مقدار آن به انتها رسیده باشد بهتر است فضای بیشتری به آن اختصاص بدهیم.

 

PF Usage History: نموداری که تغییرات در مصرف Page File را نمایش میدهد و تغییرات زیاد این نمودار نشان دهنده نوعی ضعف یا مشکل در قسمتی از سیستم است.

 

Commit Charge: مقدار حافظه اختصاص داده شده به برنامه ها و سیستم عامل را نمایش میدهد.

 

Physical Memory: مقدار حافظه فیزیکی نصب شده بر روی سیستم ( RAM ) را نمایش میدهد.

 

Kernel Memory: مقدار حافظه اختصاص داده شده به هسته سیستم عامل (Kernel) و درایورهای موجود را نمایش میدهد.

مرور زمان و کار با این ابزار بسیار سودمند تعبیه شده در ویندوز شما را هر چه بیشتر با قابلیت های بسیار جالب آن در ردیابی و شناسایی مشکلات آشنا میسازد. بنابراین سعی کنید کمی بیشتر به آن توجه داشته باشید.

محمد امین بازدید : 73 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)


ویندوز 7,ترفند ویندوز,کنترل پانل,نشانگر ماوس

 

این روزها تمام ماوس‌های موجود در بازار به غلتک پیمایش بالا و پایین (Scroll) مجهز شده‌اند و کمتر کاربری مشاهده می‌شود که برای بالا و پایین کشیدن صفحات در پنجره‌ها و برنامه‌های مختلف، نشانگر ماوس را به کناره‌های صفحه برده و از نوار بالا و پایین برنده برای بالا و پایین کردن صفحات استفاده کند. استفاده از این غلتک به هیچ مهارتی نیاز ندارد؛ اما برخی کاربران ترجیح می‌دهند با هربار چرخش آن، پرش خاصی را به سمت بالا یا پایین انجام دهند. چنانچه شما هم جزو کاربرانی هستید که از میزان پرش غلتک ماوس‌تان رضایت ندارید و مي‌خواهيد کمی مقدار پرش آن را کمتر یا بیشتر کنید، ‌باید به روش زیر عمل كنید:

(روش زیر برای استفاده در ویندوز 7 است، و در ویندوزهای دیگر نیز مراحل با کمی تفاوت به همین شکل خواهد بود)

1ـ روی گوی ویندوز کلیک کنيد و به کنترل پانل برويد.

 

2ـ در کنترل پانل گزینه مقابل عبارت View By را به حالت Large icons تغییر دهيد و از میان بخش‌های به‌نمایش درآمده روی Mouse کلیک کنید.

 

3ـ در پنجره به‌نمایش درآمده به تب Wheel بروید و در نهایت مقادیر موجود در بخش‌های Vertical Scrolling و Horizontal Scrolling را به عدد دلخواه خود تغییر دهید. (توجه داشته باشید که هر عدد نشان‌دهنده تعداد خطوط پرش یافته با هربار گردش غلتک ماوس است)

محمد امین بازدید : 50 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

یکی از کارهایی که کلیه کاربران هر از گاهی خواسته یا ناخواسته به سراغ آن میروند ، نصب نسخه های مختلف ویندوز است. به دید بسیاری از افراد نصب ویندوز یک پروسه خشک و تکراری است و در هنگام نصب آن تنها میتوان صبر کرد تا کار به اتمام برسد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هنگام نصب ویندوز و عبور از مرحله اولیه ، شما میتوانید در حین نصب به گشت و گذار در محیط CMD هم بپردازید! این کار وقتی بسیار به کمک شما میاید که به فرض هنگام نصب از شما درخواست شماره سریال شود و شماره سریال داخل فایل متنی داخل خود CD نصب ویندوز باشد ، با این جا میتوانید همان موقع فایل متنی خود را باز کرده و سریال را بخوانید. همچنین شما قادر خواهید بود فایل های exe را نیز اجرا کنید ، بدین معنی که به هنگام نصب ویندوز شما میتوانید نرم افزارهای جانبی را نیز به شکل همزمان بر روی سیستم خود نصب کنید.

 

بدین منظور:

پس از عبور از مراحل اولیه و انتخاب درایو ها و رستارت سیستم ، شما میتوانید با فشردن دو کلید Shift و F10 به شکل همزمان وارد محیط CMD شوید.

با استفاده از این محیط کلیه عملیات اجرایی فوق را میتوانید صورت دهید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 2,297
  • بازدید کلی : 118,682
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/