loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 60 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتماً تا به حال نام Windows Media Player را شنيده ايد و با آن کار کرده ايد. يکي از بهترين و معروفترين نرم افزارهاي مايکروسافت براي پخش فرمتهاي صوتي و ويدئويي در محيط ويندوز. اما ممکن است اطلاعات کافي پيرامون نسخه جديد مديا پلير يعني WMP 10 نداشته باشيد. در اينجا قصد داريم تا شما را با 20 ترفند مفيد اين نرم افزار آشنا کنيم.

Windows Media Player يکي از برنامه هاي پخش کننده صوت و تصوير است که به صورت آماده همراه با سيستم عامل ويندوز در کامپيوتر نصب مي شود. گرچه اين برنامه در تمام ويندوزها وجود دارد ولي شايد کمتر کاربري به صورت کامل با آن آشنا باشد. کاربران معمولا براي شنيدن يا مشاهده سرسري فايل هاي صوتي و تصويري از اين برنامه استفاده مي کنند و اگر بخواهند به طور جدي يا حرفه اي با يک

فايل چندرسانه اي کارکنند، به سراغ نرم افزارهاي ديگري چون Winamp،JetAudio،RealPlayer و... مي روند. البته شايد هم حق با اين کاربران باشد. چرا که WMP تا قبل از نسخه 10، برنامه زياد خوش دست و پرامکاناتي نبود. ولي با عرضه نسخه 10 اين برنامه، قضيه فرق کرده است. حالا برنامه خيلي برنامه خيلي زيباتر شده و امکانات زيادي دارد. ولي براي کساني که به نسخه 9 عادت کرده اند، با اين نسخه جديد شايد کمي سردرگم شوند. جاي منوها و ابزارها عوض شده و عموما به منوي View رفته اند. حتي Color Chooser هنوز هم وجود دارد و حالا مي توانيد طيف رنگ و ميزان پر بودن صفحه را خودتان انتخاب کنيد. به جاي انباشته کردن آن هم آيکون کوچک در صفحه Library، حالا يک دکمه More Info گذاشته شده که اطلاعات آلبوم و هنرمند را روشن يا خاموش مي کند. ديگر مجبور نيستيد يک Codec اضافي MP3 روي سيستم نصب کنيد يابا يک برنامه ديگر آهنگ هاي خود را Pi کنيد. مايکروسافت هنوز هم برفرمت WMA خود اصرار مي ورزد. ولي يک MP3 Codec هم به نام Fraunhofer در برنامه گذاشته که مي تواند با هرBit Rate به ريپ کردن آهنگ ها بپردازد.

 

 

1- منوها
اگر بخواهيد درويندوز WMP، تغييري ايجاد کنيد، اول بايد منوي مربوطه را بيابيد. با استفاده از دکمه کرکره اي کنار دکمه هاي کوچک ـ بزرگ کردن پنجره کليک راست کنيد. اگر دوست داشته باشيد، مي توانيد منوهاي استاندارد پنجره را فعال کنيد و امکانات بيشتري را ببينيد. براي اين منظور، از منويView، گزينه Menu Bar Options را انتخاب کنيد. در اين حالت، اگر گزينه Show Menu Bar را انتخاب کنيد، منوها فعال مي شوند و اگر گزينه Autohide Menu Bar را انتخاب کنيد، با بردن ماوس به قسمت منوها، آن قسمت ظاهر و سپس پنهان مي شود.

 

 

2- تغيير به MP3
براي کنار گذاشتن فايل هاي WMP، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و سپس به صفحه Rip Music برويد. در اين حالت، از قسمت Format گزينه MP3 را انتخاب کنيد. کيفيت صوت به طور پيش فرض روي 128kbps تنظيم شده است. ولي اگر بخواهيد، با حرکت کردن دکمه لغزان مربوطه، کيفيت را بهتر کنيد در همين صفحه، با کليک روي دکمه File Name مشخص کنيد که کدام اطلاعات در اسم فايل ها برايتان درج شود.

 

 

3- تغيير نام فايل ها
تنظيماتي که در منوي Tools، گزينه Option در صفحه Library وجود دارد، تعيين مي کنند که برنامه چه تغييراتي را مي تواند روي فايل هاي ريپ شده ايجاد کند. مثلا اگر گزينهRetrieve Additional Information را تيک بزنيد، اطلاعات ناقص را از طريق اينترنت کامل مي شود.

 

 

4- تغيير ترتيب فايل ها
اگر بخواهيد آهنگ هاي خود را در فولدرهاي مجزا براساس آلبوم يا نام هنرمند دسته بندي کنيد، بايد گزينه Rearrange Music را علامت بزنيد. درهمين جا مي توانيد با انتخاب گزينه Rename Music Files، از برنامه بخواهيد با درج اطلاعات جديد آهنگ ها، اسامي فايل ها را اصلاح کند. اين کارمخصوصا زماني خوب است که فايل هاي خود را با ابزارهاي مختلف و روش هاي متفاوت نام گذاري، ريپ کرده باشيد و حالا بخواهيد آن ها را يک دست کنيد.

 

 

5- مقايسه محتوا
قسمت Info Center که اطلاعات بيشتري درباره آلبوم يا تراک مي دهد، حالا جزئي از سرويس هاي اينترنتي WMP10 شده است. بنابراين اگر از يک سرويس، اطلاعات کافي به دست نمي آوريد، مي توانيد سرويس ديگري را امتحان کنيد. مثلا سايت Napster بيوگرافي کاملي درباره هنرمندان دارد.

 

 

6- راديو کجاست؟
راديوي اينترنتي حالا به قسمت Media Guide رفته است. از صفحه Guide گزينه Radio را انتخاب کنيد تا فهرستي از ايستگاه هاي راديويي و لينکي را ببينيد که صفحه Radio Tuner را باز مي کند. اين صفحه تمام ايستگاه هاي موجود در اينترنت را نشان مي دهد. اگر لينک Radio Tuner را در ستون سمت راست پيدا نکرديد، پايين برويد و روي لينک InternationWindowaMedia.com کليک کنيد و حالا دوباره صفحه Guide را باز کنيد. اگردوست نداريد تنظيمات بين المللي خود را تغيير دهيد، مي توانيد ازنشانيWindowsmedia.com /MyRadio.asp مستقيما به صفحه Radio Tuner برويد. بعد از انتخاب ايستگاه مورد نظر، روي دکمه Play کليک کنيد.

 

 

7- آهنگ هاي جواني
با استفاده از فهرست Year Released مي توانيد به آهنگ هاي زمان جواني خود مراجعه کنيد، يا فقط آهنگ هاي امسال را ليست کنيد. گزينه By Year هم هنگام ساخت Auto Playlist خيلي به درد مي خورد. اصلأ مجبور نيستيد تاريخ تمام تراک هايي که ريپ کرده ايد يا خريده ايد را تايپ کنيد. ويندوز WMP خودش اين کار را انجام مي دهد.

 

 

8- Playlist آسان
تراک ها را به قسمت Now Playing بيندازيد يا يک پلي ليست خودکار به صورت تصادفي درست کنيد. بعداز اين که آهنگ هايي را مرتب کرديد که مي خواهيد نگه داريد، با کليک روي دکمه Now Playing List گزينه Save Playlist As را انتخاب کنيد. با استفاده از منوي فرعي New List در همان منو، مي توانيد بدون اينکه مجبور باشيد به قسمت سمت راست پنجره برويد، به ساخت پلي ليست بپردازيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

9- افزودن سريع
دکمه کوچکي که در کنار کرکره Now Playing List قراردارد، انتخاب هاي فعلي را به فهرست Now Playing اضافه مي کند. اگر کشيدن و انداختن برايتان سخت است، مي توانيد از اين راه اقدام کنيد.

 

10- پلي ليست هاي مجزا
اگر فکر مي کنيد ساختن پلي ليست از طريق ديالوگ باکس راحت تر از کشيدن و انداختن است، با کليک روي Now Playing List و سپس Edit using Playlist Editor ديالوگ Edit Playlist بلافاصله باز مي شود.

 

 

11- تنظيم عکس
با WMP10 عکس ها را هم مي توانيد مرتب کند. اما تا وقتي دستگاه قابل حملي را به کامپيوتر خود وصل نکنيد که عکس ها را به سيستم منتقل مي کند، گزينه All Picture در صفحه Library ظاهر نمي شود. علت اين است که خود برنامه هيچ امکاني براي کارکردن روي عکس ها ندارد. يعني نه مي توانيد نمايش اسلايدي درست کنيد، نه نمايش بند انگشتي. داشتن کتابخانه عکس فقط به اين درد مي خورد که انتقال عکس ها به دستگاه قابل حمل آسان تر مي شود. گزينه هاي All Video و All TV از اين جهت در هر سيستمي هستند که تماشاي ويدئو و برنامه هاي ضبط شده تلويزيوني در کامپيوتر امکان پذير شود.

 

 

12- ستون هاي دلخواه
با کليک راست روي فهرست تراک هاي يک آلبوم يا هنرمند در صفحه Library منويي از ستون ها را ظاهر مي کند که قابل حذف و اضافه هستند. همچنين مي توانيد از کرکره Library Option گزينه Choose Columns را انتخاب کنيد که امکاناتي را براي تعيين زمان پخش شدن پلي ليست مي دهد. بنابراين اگر بخواهيد، مي توانيد فهرست خود را براساس آهنگ هايي مرتب کنيد که در تعطيلات آخر هفته گوش مي کنيد.

 

 

13- ديواره آتش
اگر مي بينيد برنامه هنگام پخش موسيقي آنلاين هرچندوقت يکبار چند ثانيه مکث مي کند، بد نيست ببينيد برنامه ديواره آتش شما بسته هاي UDP را متوقف مي کند يا نه. WMP براي Streaming محتوا، از اين بسته ها استفاده مي کند. اگر چنين باشد، برنامه مجبور است از پروتکل HTTP استفاده کند. اگر مي خواهيد بفهمد برنامه ازچه پروتکلي استفاده مي کند و آيا اين پروتکل مشکلي ايجاد مي کند يا نه، درهمان حالي که آنلاين هستيد، از منوي View گزينه Statistics را انتخاب کنيد و صفحه Advanced را ببينيد.

 

 

14- از هدفون استفاده کنيد
فيش هدفون روي درايو سي دي فقط براي پخش آنالوگ قابل استفاده است و آهنگ هاي ديجيتالي که ويندوز WMP پخش مي کند، از طريق اين فيش شنيده نمي شوند. اما اگر بخواهيد همين آنگ هاي ديجيتال را از طريق هدفون بشنويد،کافي است به Media Player بگوييد آهنگ ها را به صورت آنالوگ پخش کند. براي اين منظور، از منوي Tools، گزينه Option را انتخاب کنيد و به صفحه Devices برويد. درايو سي دي خود را انتخاب کرده و از صفحه Audio گزينه Playback to Audio را علامت بزنيد.

 

 

15- روشن کنيد
امروزه بيشتر کيبوردها دکمه پخش، مکث، صدا و...دارند. اگر شما چندين صفحه کليدي نداريد، بازهم مي توانيد از طريق صفحه کليد، Media Player را کنترل کنيد. F10 صدا را زياد، F9 صدا کم، و F8 صدا را قطع مي کند.CTRL +P شروع به پخش يا مکث مي کند، و CTRL+S پخش را قطع مي کند. با CTRL+F به تراک بعدي برويد و با CTRL+B به تراک به تراک قبلي. کليدهاي ميان برمتعدد ديگري هم وجود دارد که مي توانيد آن ها را از منوي Help پيدا کنيد.

 

19ترفند مفيد درWindows Media Player

 

16- فشرده کردن فايل ها
اگر به خاطرکيفيت بهتر، فايل هاي ريپ شده را با فرمت WMA آزاد ذخيره مي کنيد،مي توانيد هنگام انتقال آنها به پخش کننده قابل حمل، کاري کنيد که فايل ها کوچک تر شوند. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کرده و به صفحه Devices برويد. در اين حالت، دکمهAdvanced را کليک کنيد و گزينه Allow Audio Files to Convert را علامت بزنيد. با اين کار، Media Player هنگام انتقال فايل ها به دستگاه قابل حمل، فايل ها را فشرده مي کند.

 

 

17- فضاي ديسک
حاصل فشرده کردن فايل ها به صورت نامحسوس اين است که وقتي دستگاه قابل حمل خود را به سيستم وصل مي کنيد، لازم نيست خيلي صبر کنيد تا فايل ها تبديل شوند. اگر قصد داريد تعداد زيادي فايل را تبديل کنيد، ببينيد Media Player فضاي کار براي اين کار داشته باشد. براي اين منظور، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب کنيد. به صفحه Devices برويد، دکمه Advanced را کليک کنيد، و سعي کنيد Amount of disk space را اضافه کنيد.

 

 

18- آهنگ ها انتخاب کنيد
حتي اگر Player هشتاد گيگابايتي داشته باشيد، باز هم بعيد است بتوانيد تمام آهنگ ها، فيلم ها و عکس هاي خود را داخل آن جاي دهيد. اگرگزينه سنکرون خودکار را فعال کرده باشيد، WMP موسيقي را نسبت به عکس و عکس را نسبت به فيلم اولويت مي دهد. بدون وصل کردن دستگاه به سيستم هم مي توانيد آهنگ هايي را تعيين کنيد که دوست داريد به دستگاهتان منتقل شوند. کافي است هر آهنگي را که دوست داريد، به صفحه Sync بيندازيد تا هروقت دستگاه را وصل کرديد، به طور خودکار از اين صفحه به دستگاه منتقل شوند.

 

 

19- حذف برنامه
اگر فکر مي کنيد نسخه 9 را بيشتر از 10 دوست داريد، مي توانيد WMP10 را از سيستم حذف کنيد. البته لازم نيست نسخه قبلي را مجددأ نصب کنيد. اگر سرويس پک 2 ويندوز XP را نصب کرده باشيد، بايد ابتدا گزينه Show Updates در بالاي ليست را علامت بزنيد. تنها عيب اين کار اين است که نما توانيد آهنگ هاي حفاظت شده را با نسخه هاي قبلي پخش کنيد؛ چون WMP10 از DRM متفاوتي استفاده مي کند.

محمد امین بازدید : 63 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده‏اند.

در این بخش نگاهی کوتاه به ۱۰ ویروس خطرناک کامپیوتری از آغاز فعالیت کامپیوتر‏ها تا به حال خواهیم داشت:

 

 

ویروس The Morris worm

در سال ۱۹۹۸ دانشجویی به نام رابرت موریس ، کرمی را وارد شبکه ی اینترنت کرد که بیش ار ۱۰ درصد از سیستم های متصل به شبکه ی اینترنت را آلوده ساخت و باعث از کار افتادن کانل آنها گردید. (در آن زمان حدود ۶۰ هزار کامپیوتر به شبکه ی اینترنت متصل بودند). موریس در حال حاضر استاد دانشگاه MIT است.

 

 

ویروس The Concept virus

این بد افزار اولین (۱۹۹۵) ویروس کامپیوتری بود که توانست فایل های (word) مایکروسافت را آلوده کند. این ویروس اولین بار تصادفا از طریق یک سی دی رام به مایکروسافت انتقال یافت و تنها در طول چند روز توانست خود را به عنوان گسترده ترین ویروس اینترنتی که تا آن زمان شناخته شده بود معرفی کند و توانست پرونده‏های شخصی فراوانی را از طریق ایمیل به اشتراک گذارد.

 

 

 

ویروس

CIH

CIH یا ویروس چرنوبیل (۱۹۹۸) هر ساله در ۲۶ آوریل ( ۶ اردیبهشت ) همزمان با سالگرد فاجعه هسته‏ای چرنوبیل اوکراین راه‏اندازی می‏شود. این ویروس با وارد کردن اطلاعاتی در یکی از تراشه‏های اصلی کامپیوترها می تواند باعث از کارافتادن کامل آنها شود. طراح این بد افزار، چن ایگ هو، توسط پلیس تایوان دستگیر شده است.

 

 

ویروس

The Anna Kournikova worm 

 

این کرم اینترنتی که ابتدا خود را بصورت تصویری از یک تنیس باز به نمایش گذاشت در واقع بدافزاری بود که توسط (جان دی ویت) طراحی شده بود. او در آخر با حکم دادگاه به کار خود پایان داد.

 

 

ویروسهای کامپیوتری

 

 

ویروس

I LOVE YOU

 

این ویروس با ارسال عبارت ILOVEYOU به تمام افراد حاضر در (address book) قربانیان، حجم وسیعی از کاربران اینترنت را در ماه می ۲۰۰۰ (اردیبهشت ۱۳۷۹) آلوده ساخت. این بدافزار به منظور ربودن کلمه عبور افراد در اینترنت برای سازنده ی فیلیپینی اش طراحی شده بود.

 

 

 

ویروس

The Melissa virus

 

ویروس Melissa اولین ویروس تحت ایمیل (۱۹۹۹) بود که توانست با موفقیت جمله‏ای از (simpson) را در فایل های (word) مایکروسافت قرار دهد. دیوید اسمیت طراح این ویروس بعد ها به جرم وارد ساختن خسارتی معادل ۸۰ میلیون دلار به زندان محکوم شد.

 

 

 

ویروس

The Blaster Worm

 

این کرم وحشی و خطرناک با حمله ای وسیع به وبسایت مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ و با استفاده از حفره امنیتی موجود در نرم افزار مایکروسافت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده ساخت. طراح این کرم هرگز پیدا نشد.

 

 

 

ویروس

Netsky and Sasser

 

ون جاخن، نوجوان آلمانی به خاطر طراحی کرم های مخرب Netsky و Sasser (در سال ۲۰۰۴) مجرم شناخته شد. او مسئول گسترش بیش از ۷۰ درصد بدافزار های شناخته شده در اینترنت تا آن زمان شناخته شد. اما پس از مدتی از زندان فرار کرد و در پایان توسط یک شرکت امنیتی به عنوان هکر قانونی (CEH) استخدام شد.

 

 

 

ویروس

OSX/RSPlug Trojan

 

در نوامبر ۲۰۰۷ (آبان ۱۳۸۶) اولین تروجان طراحی شده کسب درآمد مالی به سیستم عامل Apple حمله کرد. گسترش این حملات، ترسها مسئولین را مبنی بر حملات بیشتر در آینده به Apple توسط هکرها افزایش داد.

 

 

 

ویروس

Storm worm

 

این کرم در واقع با نشان دادن خبر فوری : "هوای بد و طوفانی اروپا را درنوردیده است." در سال ۲۰۰۷ بسیاری از کامپیوترها را در سراسر دنیا آلوده ساخت. میلیون‏ها کامپیوتر آلوده به این کرم ، قربانی حملات هکرها، اسپم‏ها و سرقت اطلاعات شدند.

محمد امین بازدید : 64 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستاهم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند. اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خودگنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثراً کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.

 

 

بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.
در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ، عبارت snip را وارد کنید.

پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی آن کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره این ابزار باز میشود.
با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:
Free-form Snip به شما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را میدهد.
Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده میشود.
Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره ای که اکنون باز است را به شما میدهد.
و در آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس میگیرد.


پس از گرفتن عکس از صفحه ، تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره میشود. اکنون شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ، تصویر خود را با انجام عمل Paste بازیابی کنید.

محمد امین بازدید : 82 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي توانيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .

 

محمد امین بازدید : 77 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

مکن است اين مسئله براي شما نيز پيش آمده باشد که دوست داشته باشيد سيستم خود را به حالتي تنظيم کنيد که به فرض پس از يک ساعت به شکل اتوماتيک خاموش شود. براي اين کار راه هاي مختلفي همانند استفاده از نرم افزارهاي متفرقه وجود دارد ، اما ويندوز XP نيز امکان اين کار را به شکلي مخفي داراست! بدين شکل که با يک عمل ساده ميتوان تايمري را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سيستم را خاموش خواهد کرد.

 

براي اينکار:
از منوي Start وارد Run شده و عبارت زير را وارد نماييد:
Shutdown -s -t TIME
دقت کنيد که به جاي عبارت TIME زمان دلخواهي که ميخواهيد سيستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانيه وارد نماييد.
به عنوان مثال قصد داريم تا کامپيوتر يک ساعت ديگر به شکل اتوماتيک خاموش شود ، براي اين کار کافي است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهايتأ Enter بزنيم.

پس از اين کار خواهيد ديد پنجره اي باز خواهد شد که تايمر آن تا زمان به صفر رسيدن و خاموش کردن سيستم کار خواهد کرد.


براي ریستارت کردن اتوماتيک هم ميتوانيد از دستور زير بهره بگيريد:
Shutdown -r -t TIME
براي متوقف کردن تايمر هم ميتوانيد دستور زير را در Run وارد کنيد:
Shutdown -a

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 2,296
  • بازدید کلی : 118,681
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/