loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 244 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

ممکن است شما نیز از افرادی باشید که ترفندهای مختلفی را برای مشاهده و آزمایش بر روی سیستم خود امتحان میکنید. بخشی از این ترفندها مربوط به رجیستری ویندوز است که بخشی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن میتواند شما را دچار مشکلات زیادی کند. به همین دلیل برای این که خیال خود را از این بابت راحت کنید کافی است پیش از انجام ترفند، یک پشتیبان از کل رجیستری خود بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل به راحتی آن را به حال قبل بازگردانید. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از ویروس ها از داخل رجیستری به ویندوز شما رسوخ میکنند، با گرفتن پشتیبان از رجیستری میتوانید تا حدودی جلوی این مشکل را نیز بگیرید.

 

بدین منظور:
از منوی Start بر روی Run کلیک کرده و در محیط Run دستور regedit را تایپ نمایید.
در محیط رجیستری و از قسمت شاخه ها و زیر شاخه ها بر روی علامت (+) کنار My Computer کلیک کرده تا تمامی زیرشاخه ها بسته شود.
سپس از منوی بالا به File رفته و بر روی Export کلیک کنید.
حال مکان مناسبی برای ذخیره فایل پشتیبان انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید. (دقت کنید در پایین پنجره تیک گزینه All خورده باشد).
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پشتیبان از منوی File به Import رفته و فایلی که ساختید را Open کنید. سپس روی دکمه Yes کلیک کرده و سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.

محمد امین بازدید : 73 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟

از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟ حال اگر بخواهید نام این برنامه‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند. در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل اجراست.

 

 

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

 

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده

 

پس از وارد کردن این دستور، بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.
در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

product get name

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

output:c:\beytoote.txt product get name,version/

 

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

 

output:c:\beytoote.html product get name,version

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نام beytoote که شامل لیست برنامه‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.

محمد امین بازدید : 61 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

يک ترفند ساده شما مي‌توانيد کامپيوتر خود را در 4 ثانيه به صورت استاندارد خاموش کنيد،اين کار با نگه داشتن کليد پاور نيز امکان پذير است اما در دراز مدت قطعات کامپيوتر آسيب مي‌بينند در اين جا به روش صحيح آن مي‌پردازيم.

براي اين کار:

Windows Task Manger را باز کنيد(Ctrl+Alt+Del)

از منوي Shut Down در حالي که کليد Ctrl را نگه داشته ايد بر روي Turn Off کليک کنيد.

حال خواهيد ديد که پس از 4 ثانيه کامپيوتر شما خاموش مي‌شود.

نکته : اين ترفند بر روي تمامي گزينه هاي منوي Shut Down عملي خواهد بود براي مثال مي‌توان به جاي خاموش کردن سريع اينبار بر روي Restart کليک کنيد تا کامپيوتر 4 ثانيه بعد Restart بشود.

محمد امین بازدید : 59 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حتمأ شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibernate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.

 

برای این‌کار:
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Power Options دوبار کلیک کرده تا پنجره Power Options Properties باز شود.
سپس به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Power Buttons و در زیر عبارت When I press the power button on my computer می‌توانید نوع کاربرد کلید Power را تعیین کنید.
اگر در حالت Standby باشد طبعأ سیستم در حالت Standby قرار می‌گیرد.
در صورتی که بر روی Hibernate تنظیم شود سیستم پس از فشردن کلید Hibernate می‌شود (نحوه فعال‌سازی Hibernate در این ترفند).
اگر به همان حالت قدیم یعنی Shutdown باشد سیستم کاملأ خاموش می‌شود.
اما اگر گزینه بر روی Ask me what to do تنظیم شده باشد پس از هر بار فشردن دکمه Power، پنجره Turn Of Computer نمایان می‌شود و شما می‌توانید هر گزینه‌ای که در آن لحظه دوست دارید را انتخاب کنید.
در نهایت اگر Do nothing را انتخاب کنید پس از فشردن کلید Power هیچ اتفاقی نمی‌افتد

 

محمد امین بازدید : 59 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

1- براي ايجاد يک Folder بدون نام

 

اول يک Folder ايجاد مي کنيم و بر روي آن Right Click مي کنيم و گزيته Rename را انتخاب مي کنيم در همين حال کليد Alt را پايين نگه داشته و از شماره هاي سمت راست صفحه کليد شماره 255 را مي زنيم و بعد Enter مي کنيم .

 

 

2- چگونه گزارش مشکل در Windows Xp را غير فعال کنیم ؟

 

Control panel خود را باز کنيد. بر روي Performance and Maintenance کليک کنيد . سپس به قسمت System برويد . بر روي Advenced کليک کنيد . بر روي error reporting در زير پنجره کليک کنيد . Disable error reporting را انتخاب کنيد و با فشار بر روي Ok از صفحات خارج شويد .

 

 

3- کليد ميانبر Internet Explorer

 

Ctrl+Enter اين کليد در نوار آدرس اينترنت اکس پلورر باعث گذاشته شدن خودکار کلمه هاي www & com ميشود .

 

 

4- پاک کردن URL از نوار آدرس

 

اگر بخواهيد يکي از URL هايي که در نوار آدرس ديده ميشود را پاک کنيد بايد از ريجستري استفاده کنيم.

 

اين کليد را در ريجستري پيدا کنيد :

 

HKEY_CURRENT_USER\Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs

 

به اين ترتيب در ستون سمت راست مي توانيد فهرس نشاني هايي که تايپ کرده ايد را ببينيد...روي هر کدام از آدرس هايي که نمي خواهيد راست کليک کنيد و گزينه Delete راانتخاب کنيد.

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 2,264
  • بازدید کلی : 118,649
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/