loading...
بروبچ ناروا
محمد امین بازدید : 148 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)


ترفند کامپیوتر, ویروس کشی فلش, سیستم عامل های لینوکس

احتمالاً همه شما یک بار هم شده با ویروس NewFolder.exe دست و پنجه نرم کرده اید مگر آن که کاربر سیستم عامل های لینوکس و مکینتاش باشید.

ویروس NewFolder.exe با آلوده‌سازی پوشه‌های شما دردسرهایی را برای شما به ارمغان می آورد که مهمترین آن پاک شدن پوشه ها بعد از ویروس کشی فلش یا هارددیسک اکسترنال و… است.

اما نکته اینجا است که وقتی حجم درایو خود را چک می‌کنید می‌بینید که هنوز فایل‌ها همانجا قرار دارند! ولی هیچ اثری از آن ها نیست. حتی Show hidden Files and Folders در Folder Options هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. البته یک راه ساده این است که اگر نام پوشه حذف شده را می دانید آن را در نوار آدرس بعد از نام درایو وارد کنید و اینتر را بفشارید. اما به یاد آوردن نام تک تک پوشه ها اگر مدت زمان زیادی هم از ریختن آن ها داخل درایو یا فلش گذشته باشد کار دشواری است.

پس راه حل چیست؟ راه حل را در ادامه خواهید یافت.
چاره کار نرم افزار Anti Hidden است که حجم آن به ۸۰۰ کیلوبایت هم نمی‌رسد. این برنامه یک برنامه کاملاً ایرانی است.
روش کار هم بسیار آسان است در قسمت مسیر، مسیر درایو یا فلش مموری خود را مشخص کنید و سپس کلید شروع عملیات را بفشارید. همه چیز به سرعت بازیابی خواهد شد.
امیدواریم این برنامه بسیار مفید به کارتان بیاید و بتوانید فایل‌ها و پوشه‌هایتان را از چنگال ویروس NewFolder.exe برهانید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Anti Hidden:
- از بین بردن برخی اثرات ویروس ها پس از پاکسازی
- نمایش فایل ها و فولدرهایی که توسط ویروس ها مخفی شده اند
- نمایش پوشه های سیستمی مخفی شده
- استفاده آسان
- و …
منبع:noorportal.net

محمد امین بازدید : 61 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)


سیستم, آموزش کامپیوتر, ترفند ویندوز 7

در ویندوز 7 ابزاری به نام Windows Experience Index وجود دارد که پس از آزمایش و بررسی قدرت قطعات سخت‌افزاری نصب شده بر روی کامپیوتر و کارایی نرم‌افزاری هر یک، نمره‌ای بین 1 تا 7.9 برای سیستم تعین می‌کند. برای مشاهده این نمره، می‌توانید پس از ورود به منوی Start بر روی Computer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده در قسمت System و در جلوی عبارت Rating امتیاز سیستم درج شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی جالب بپردازیم که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید این نمره را تغییر دهید و نمره‌ی دلخواه خود را در این قسمت نمایش دهید. به نوعی می‌توانید در این نمره تقلب کنید و به دوستان خود نشان دهید که نمره‌ی سیستم شما 7.9 (حدأکثر امتیاز) است!

بدین منظور:
ابتدا در Computer وارد پوشه‌ی زیر شوید:

C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore

در این پوشه تعدادی فایل با پسوند xml مشاهده خواهید کرد. فایل زیر را بیابید:

(date) Formal.Assessment (Initial).WinSAT.xml

دقت کنید منظور از (date) تاریخ ایجاد این فایل است که در ابتدای نام فایل همراه با عددی در ادامه درج شده است.
همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که چندین بار ابزار Windows Experience Index را اجرا کرده باشید چندین فایل با این نام در این پوشه قرار خواهد داشت. در این صورت باید فایلی که جدیدترین تاریخ را دارد را انتخاب کنید (به این موضوع حتماً توجه کنید، در غیر این صورت فایل قدیمی را ویرایش خواهید کرد و تغییری اعمال نمی‌شود؛ در نتیجه حتماً باید جدیدترین فایل را جهت ویرایش انتخاب کنید).
حال بر روی این فایل راست کلیک کرده و Open With > Notepad را انتخاب کنید.
خواهید دید که نرم‌افزار Notepad باز شده و فایلی پر از کدهای مختلف نمایان می‌شود.
حال کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید تا پنجره‌ی Find نمایان شود. اکنون عبارت SystemScore را وارد کرده و روی Find کلیک کنید.
خواهید دید که در میان کدها چنین قطعه‌کدی پیدا می‌شود:

<SystemScore>6.2</SystemScore>

به جای 6.2 در این مثال، نمره‌ی کنونی سیستم شما قرار دارد.
اکنون کافی است این نمره را پاک کرده و نمره‌ی دلخواه خود (مثلاً بیشترین نمره یعنی 7.9 را قرار دهید). البته دقت داشته باشید می‌توانید نمره‌ای بیش از 7.9 را نیز وارد کنید، اما از آنجایی که نمرات بالاتر از 7.9 در اصل وجود خارجی ندارند، اگر شخص کاربلدی این نمره را بر روی سیستم شما ببیند به آسانی متوجه می‌شود که در این نمره تقلب کرده‌اید!
در پایان با فشردن کلیدهای Ctrl+S این فایل را ذخیره کنید.
حال با فراخوانی مجدد پنجره‌ی System می‌توانید نمره‌ی جدید وارد شده را مشاهده کنید.
دقت داشته باشید با اجرای دوباره‌ی ابزار Windows Experience Index، نمره‌ی واقعی سیستم شما مجدداً در این قسمت نمایش پیدا می‌کند.

منبع:tarfandstan.com

محمد امین بازدید : 49 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)


 

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۱- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۲- قابلیت mount کردن فایل های ISO
وقتی شما از یک سی دی یا برنامه فایل image می گیرید در صورتی میتوانید آن فایل را ببینید که آن فایل یا رایت بشود از طریق برنامه های رایت image یا اینکه mount شود.فرایند mount یا استقرار به این صورت است که شما فایل image را در قالب یک درایو مجازی بر روی هارد خود مشاهده می کنید و از محتویاتش استفاده می کنید.تا به امروز به این صورت بود که با برنامه های واسطه مثل Clone این عمل انجام شدنی بود ولی از این به بعد بدون برنامه ی واسطی این عمل امکان پذیر هست.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۳- قابلیت Windows To Go
این قابلیت به شما اجازه میدهد یک نسخه ی Bootable از ویندوز خود را بر روی USB ذخیره کنید و بر روی سیستم هایی که آپگرید نشدند به نسخه ی جدید ویندوز ۸ را اجرا کنید.همچین دیگر نیازی نیست برای در آوردن USB از Remove Safetly استفاده نمایید زیرا ویندوز ۸ امکانی قرار داده است که با آن بطور خودکار USB freeze می شود.

۴- اضافه کردن محیط کاربری Metro
محیط دسکتاپ شما از این به بعد تغییر خواهد کرد ظاهرا این تغییر به این شکل است که وقتی شما برنامه ای را باز می کنید تمام صفحه باز خواهد شد بدون منوی Task Bar و منوی اضافه ی دیگری .

۵- سازگاری خودکار با USB3
در نسخه ی ویندوز ۷ و قبل از آن شما باید درایوری برای شناختن USB3 نصب می کردید ولی از این به بعد نیازی نیست این کار را انجام بدید زیرا ویندوز ۸ بطور خودکار از USB3 پشتیبانی می کند. همونطور که می دانید USB3 سرعتی معادل ۱۰ برابر USB2 را دارد و تا به امروز فقط لینوکس Linux از USB3 پشتیبانی کرده است.

۶- ویندوز ۸ به شما پیشنهاد استفاده از سرویس Cloud را می دهد
ماکروسافت SkyDrive به شما اجازه می دهد تا ۲۵ گیگ اطلاعات را بر روی اکانت Windows Live خود ذخیره کنید.به این صورت شما به راحتی می توانید اطلاعات و تنظیمات خود را بر روی SkyDrive ذخیره نمایید و هر موقع خواستید بطور آنلاین آن را دریافت کنید.

۷- ویندوز ۸ احتمال دارد فرمت مدیریت فایل سیستم NTFS را تغییر دهد
ماکروسافت قرار بود در ویندوز ویستا تغییراتی در فایل سیستم بدهد که انجام نداد باز هم گمانه زنی در مورد تغییر فایل سیستم هست که احتمالا فایل سیستم جدیدی بنام ReFS که مخفف Resilient File System که به زبان فارسی فایل سیستم ارتجاعی می شود پیاده سازی شود . هنوز اطلاعات جدیدی و مطمئنی در مورد این فایل سیستم نیست فقط در این حد اطمینان هست که روی درایوی که ویندوز نصب خواهد شد نمی شود همچنین فایل سیستمی داشت.
منبع:noorportal.net

محمد امین بازدید : 95 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)


 

ويندوز, دانلود نرم افزار, نرم‌افزار جدید

كليدهاي بستن (Close)، كمينه (Minimize) و بزرگنمايي‌/ ‌بازگرداني (Maximize‌/‌Restore) جزو اولين كليدهايي است كه تمامي كاربران ويندوز روش استفاده از آن را ياد مي‌گيرند و در بسياري از سيستم‌هاي‌عامل‌ نيز اين كليدها مشاهده مي‌شود.

اين كليدها بظاهر جزو ابزارهاي پيش‌پا‌ افتاده در سيستم‌عامل به‌شمار مي‌روند و با انتشار نسخه‌هاي جديد از سيستم‌هاي‌عامل هيچ تغييري در آنها مشاهده نمي‌شود. اما اگر به ميزان كاربرد اين كليدها توجه بيشتري داشته باشيد خواهيد ديد اين كليدها بيش از امكانات و ابزارهاي موجود در سيستم‌عامل مورد استفاده قرار مي‌گيرد!

اين هفته قصد داريم پيشنهاد نرم‌افزاري خود را به اين كليدها اختصاص دهيم تا امكانات به مراتب بيشتري در اختيار شما قرار گيرد و در افزايش سرعت انجام كارها شما را ياري كنيم.

كليدهاي بيشتر براي شما
نرم‌افزار قدرتمند Actual Title Buttons با روش كاري بسيار ساده، شما را قادر مي‌سازد كليدهاي جديدي را به مجموعه كليدهاي هميشگي كه روي نوار عنوان پنجره‌ها قرار دادند، اضافه كنيد و با استفاده از آنها مديريت كامل‌تري را روي پنجره‌هاي ويندوز داشته باشيد.

اين نرم‌افزار در همه نسخه‌هاي 32 و 64 بيت سيستم‌عامل ويندوز اعم از ويندوز 8، 7، سرور، ويستا، 2008، اكس‌پي، 2003 و 2000 قابل نصب و استفاده است و هيچ‌گونه تداخلي با كليدهاي پيش‌فرض موجود در سيستم‌عامل نيز ندارد.

نرم‌افزار Actual Title Buttons بيش از ده‌ها قابليت جديد را براي مديريت بهتر پنجره‌ها در اختيار شما قرار مي‌دهد كه برخي از آنها عبارت است از:
ـ تغيير اندازه پنجره‌ها با يك كليك ماوس به اندازه‌هاي از پيش‌تعريف شده

ـ تغيير مكان پنجره‌ها با يك كليك ماوس به مكان‌هاي از پيش مشخص شده همچون وسط صفحه‌نمايش

ـ تقسيم صفحه‌نمايش به 9 قسمت و تغيير مكان پنجره‌ها به هريك از اين قسمت‌ها با يك كليك ماوس (براي چيدمان سريع پنجره‌ها روي صفحه از اين قابليت استفاده مي‌شود.)

ـ جمع‌كردن پنجره‌ها با يك كليك ماوس به‌صورت كركره‌اي و باز‌كردن آنها با كليك مجدد همان دكمه

ـ كمينه‌سازي پنجره‌ها كنار ساعت ويندوز با يك كليك ماوس

ـ تغيير در شفافيت پنجره‌ها و محو‌كردن آنها با افزايش شفافيت

ـ تغيير نحوه نمايش يك پنجره به حالت «هميشه در بالا» براي قرارگيري پنجره روي همه پنجره‌ها

ـ انتقال آسان پنجره‌ها از نمايشگري به نمايشگر ديگر

ـ كپي آسان محتواي موجود در هر پنجره در حافظه موقت سيستم‌عامل

ـ چسباندن (Paste) آسان محتواي كپي شده در حافظه موقت در هر پنجره

ـ تغيير اولويت استفاده نرم‌افزارها از پردازشگر و حافظه سيستم‌عامل با يك كليك

ـ تبديل پنجره به پنجره مهمان (غيرفعال‌كردن ماوس روي پنجره)

ـ نمايش پنجره‌هايي كه اخيرا مورد دسترسي قرار گرفته ‌است.

ـ دسترسي آسان و سريع به پوشه‌هاي مورد علاقه

ـ انتقال پنجره فعال به زير پنجره‌هاي ديگر
و...

چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌ايد و مي‌خواهيد همين امروز كليدهاي جديدي را به نوار عنوان سيستم‌عامل اضافه كنيد ‌بايد با مراجعه به لينك زير نسبت به دريافت آخرين نسخه از نرم‌افزار اقدام كنيد:

http:‌/‌‌/‌www.actualtools.com‌/‌files‌/‌aimsetup.exe

منبع:jamejamonline.ir

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 2,268
  • بازدید کلی : 118,653
  • کدهای اختصاصی
    http://barobachnarava.rozblog.com/